Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Průkopník luxusních off-roadů odhalen v novém, teď je ještě luxusnější
12.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusních SUV, off-roadů a crossoverů je dnes jako máku, někdo s tím ale musel začít. Byl to Range Rover a právě ten se dočkal modernizace.
Pokud se budeme bavit o kořenech luxusních SUV, dojdeme nejspíše k Mercedesu třídy M. Pokud se ale budeme bavit o kořenech luxusních off-roadů, tedy opravdu terénních vozů nedělajících kompromisy v případě komfortu posádky, musíme se podívat mnohem hlouběji do historie - do roku 1970, kdy na svět přišel Range Rover.
Ten se od té doby dočkal celkem čtyřech generací a protože ta čtvrtá přišla na svět v roce 2012, je nyní ten správný čas na facelift. Ten už potkal Range Rover Sport, který se povětšinou zaměřil na techniku. V případě verze SVR je tedy nově možné počítat s výkonem vyšším o 25 koní, stran toho mohou zákazníci vůbec poprvé sáhnout také po plug-in hybridní verzi. Po tomto odhalení pak bylo jen otázkou času, kdy přijde v podobném duchu na řadu i klasický Range Rover.
Na ten dochází právě nyní, v případě exteriéru ale podobně jako u „Sportu” není příliš o čem mluvit. Znovu zde totiž máme pouze lehce zrevidovanou příď s novými pixelovými LEDkami, jak značka nazývá technologii, která neoslní protijedoucí či vpředu jedoucí řidiče. Mimo to došlo ještě na malou úpravu zadních lamp, tím je však venkovní proměna u konce.
Uvnitř je novinek o trochu více, v prvé řadě zde máme poslední generaci multimediálního systému Touch Pro Duo zahrnující dva 10palcové dotykové displeje. Dorazila také sluneční clona ovládaná gesty, ionizace vzduchu v kabině či náramek Activity Key umožňující odemknutí a zamknutí vozu bez nutnosti klíče. Opomenout pak nesmíme ani 17 bodů pro připojení od domácích zásuvek až po porty na USB.
Dále se modernizovaný Range Rover pyšní předními sedadly, jež lze elektricky ovládat ve 24 směrech. Ta zadní pro změnu jdou sklopit až v úhlu 40 stupňů, navíc disponují masážním strojkem s 25 programy a technologií Hot Stone. Ve finále pak můžeme zmínit ještě zrevidované ovládací prvky či vylepšené dveřní panely, Wi-Fi hotspoty pak mohou připojit až osm mobilních telefonů či tabletů.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde jsou novinky prakticky stejné jako u varianty Sport. Máme zde tedy nové plug-in hybridní provedení, které páruje benzinový dvoulitr s elektromotorem a lithium-iontovými bateriemi o kapacitě 13,1 kWh. Souprava produkuje 404 koní a 640 Nm točivého momentu, přičemž umožní jízdu na elektřinu na vzdálenost 51 km nebo akceleraci na stovku za 6,8 sekundy.
Změn se dočkala také verze SVAutobiography Dynamic užívající přeplňovaný pětilitrový osmiválec, ten dává k dobru o trochu nižší výkon než u Range Roveru Sport SVR. K dispozici totiž máte „jen“ 565 koní, točivý moment činí 700 Nm. Akcelerace z klidu na stovku přitom klesla na 5,4 sekundy, dynamiku vozu pak umocňuje i speciální kalibrace podvozku snižující výšku o 6 mm vůči standardu.
Dodat pak již jen můžeme, že Range Rover modelového roku může stejně jako Sport již v těchto dnech. Ceny přitom startují na částce 2 745 006 Kč, za kterou je k mání vůz osazený dieselovým šestiválcem a výbavou HSE. Za plug-in hybridní model, který se již chlubí novým označením P400e, pak společně s úrovní Vogue dáte minimálně 3 329 557 Kč.

























Range Rover se dočkal lehčího faceliftu, se kterým dorazilo i plug-in hybridní provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 8 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025Volvo s okamžitou platností vyhodilo svého zmateného šéfa, jeho náhrada je ale hodně špatný vtip
31.3.2025Číňané ukazují Evropě dlouhý nos i na poli spalovacích motorů, jejich poslední novinka dostala nově vyvinutý boxer
31.3.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva