Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Provalila se přesná cena nového Fordu GT i všech příplatků. Jsou to vážně tučné cifry
7.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už před více než dvěma léty byl poprvé představen nový supersport Fordu, jeho cena přesto do letoška zůstávala tajemstvím. Teď už jím není.
O nové generaci Fordu GT mluvíme prakticky bez ustání od ledna 2015, kdy se supersport modrého oválu ukázal na autosalonu v Detroitu. Automobilka si ovšem jaksepatří dávala načas s odhalováním oficiálních technických dat. Teprve letos v lednu jsme se tak kupříkladu dozvěděli, že novinka dostala 656 koní a 745 Nm točivého momentu, jež produkuje 3,5litrový přeplňovaný šestiválec EcoBoost.
Značka mimo to oznámila, že vůz váží 1 385 kilogramů, maximálně zvládne 348 km/h a na okruhu Calabogie Motorsports Park převálcuje i McLaren 675 LT či Ferrari 458 Speciale. To ale nebylo až tak ohromující, přestože v obou případech jde o osmiválcové stroje - oba jsou totiž levnější než Ford GT. Či alespoň jsme si to tehdy mysleli, neboť ani přesnou cenu modrý ovál dodnes nezveřejnil. Vědělo se jen, že měla být velmi vysoká.
Dosud se spekulovalo o tom, že novinka vyjde na přibližně 450 tisíc dolarů (cca 9,96 milionu korun), což je suma, za kterou vám již může říkat pane třeba Lamborghini Aventador. Tedy supersport s dvojnásobným počtem válců než u Fordu, navíc s mnohem větší aurou. Jenže spekulace jsou věcí jednou, realita věcí druhou.
My už ale nyní víme přesné , na kolik nové GT vychází, včetně ceny všech prvků příplatkové výbavy. Místo Fordu nám to prozradil známý moderátor a sběratel Jay Leno, který je již pár týdnů jedním ze šťastných majitelů nového supersportu. Vůz představil ve své „garáži“, přičemž na okně ještě ponechal oficiální štítek výrobce odhalující sériové číslo HH200012. Víme tedy, že jde o dvanáctý vůz v pořadí, jenž v továrně Multimatic vznikl a který tak vyrovnává VIN předchozího Fordu GT z roku 2005, který taktéž patří do sbírky známého moderátora. Spolu se sériovým číslem si můžeme na štítku přečíst také data o spotřebě či o předpokládaných ročních nákladech na palivo.
Nás ovšem daleko více zajímá ona cena, která se zde objevuje v plné kráse a která činí 447 000 USD (9,89 mil. Kč). K tomu je ovšem třeba přičíst ještě částku 3 750 USD (83 000 Kč), kterou si Ford účtuje za přistavení vozu. To je v Americe běžná praktika, přičemž u běžných aut modrého oválu automobilka, respektive dealeři, vyžadují zhruba 875 USD (19 500 Kč). Patřičné navýšení je tu ale nasnadě.
Základní cena tedy není daleko od spekulovaných 450 tisíc dolarů, za ty se ale jistě prodá málokterý z konkrétních kusů. I Leno si připlatil za pár doplňků, konkrétně je to kombinace černého laku a oranžových pruhů, jež finální účet navyšuje o 10 000 USD (221 500 Kč). Dále tu pak máme 20palcová karbonová kola (15 000 USD/332 500 Kč), oranžové brzdové třmeny (1 000 USD/22 500 Kč) a titanové matky kol (1 000 USD).
Mimo to zmiňovaný štítek obsahuje ještě položku zvanou „Skupina výbavy 400A”, jež ale nebyla nikterak dále rozepsána. Najdeme ji i v ceníku Fordu Mustang, v jehož případě zahrnuje vyhřívaná, chlazená a klimatizovaná sedadla, hliníkovou sadu pedálů, multimediální systém SYNC3, automatickou klimatizaci, ambientní podsvícení či třeba dálkové otevírání dveří od garáže.
Těžko ale soudit, zda tomu tak je i u GT či je skladba balíčku odlišná. Nicméně je jisté, že ona položka má spojitost s vybavením interiéru. Jay Lena přitom vyšla na 25 000 USD (2 767 000 Kč), což finální účet vyšroubovalo na 505 750 USD (11,195 milionu korun).
Lenův vůz se ještě vyznačuje zajímavou registrační značkou BK2LMNS. Za tím lze vysledovat Návrat do Le Mans neboli Back to Le Mans, čímž jsou zdůrazněny kořeny vozu. Stejně jako původní Ford GT40 je i novinka silničním vozem, který byl odvozen od závodního speciálu. A tak jako v 60. letech i loni modrý ovál vyhrál slavnou čtyřiadvacetihodinovku, byť „pouze“ ve své třídě.
Více vám o tomto konkrétním voze i o tom, kterak se řídí, sdělí na půlhodinovém videu níže sám majitel. My jen dodáme, že kromě výše popsaných příplatků je možné sáhnout ještě po titanovém výfuku. Ten Leno vynechal, neboť se příliš neliší od sériového, není vidět a hmotnost sníží jen o 4,5 kila. Za 10 000 USD, jež stojí, si přitom moderátor snadno může dopřát dietu, se kterou shodí daleko více. A poznat bude nejen při jízdě autem...















Jay Leno nám nepředstavil do detailu jen svůj nový vůz...
...ale zároveň ponecháním výrobního štítku na okně zveřejnil i cenu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11