Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Proton Suprima S: nový hatchback z Malajsie chce okouzlit celý svět
20.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
O pohon zkráceného sedanu Prevé se stará přeplňovaná jedna-šestka. K mání je ve dvou úrovních výbavy, ceny zahrnují pětiletou záruku zdarma.
O značce Proton bylo v našich končinách nejčastěji slyšet v souvislosti s britským Lotusem. Ten však Malajcům již od loňského roku nepatří resp. obě firmy nyní spadají pod konsorcium DRB-Hicom, které je odkoupilo za nějakých 705 milionů korun. S novým vlastníkem u kormidla se přitom nevylepšila jen finanční situace obou firem, ale také jejich nabídka. Jen tři měsíce po převzetí totiž Proton představil nový sedan Prevé, který jako první vůz značky zamířil na trhy celého světa. A mimo jiné také získal nejvyšší ohodnocení organizace ANCAP (Australasian New Car Assessment Program), která je obdobou Euro NCAP pro Austrálii a Nový Zéland.
Ve stopách tohoto sedanu pak kráčí nový hatchback Suprima S, který z Protonu Prevé přímo vychází. Liší se samozřejmě jen absencí „batohu“ za zadní nápravou, místo něj nabízí vzhůru výklopné víko zavazadelníku. Jeho objem však poklesl z 508 litrů na 309 litrů se sedadly na svém místě, po jejich sklopení pak Suprima S nabízí ne zrovna enormních 427 litrů (otázkou ale je, jak tuto oblast v Malajsii měří).
Po stránce bezpečnosti však hatchback dostal od organizace ANCAP stejných pět hvězd jako sedan, již v základní výbavě Executive tak můžete očekávat ABS, EBD, stabilizační a trakční kontrolu nebo čelní, boční a hlavové airbagy. Mimo to pak ve standardu nechybí ani zadní parkovací senzory, mlhovky, LEDky, multimediální systém s navigací a sedmipalcovým displejem či 16palcová litá kola.
Vyšší úroveň Premium již přichází se sedmnáctkami obutými v pneumatikách o rozměru 215/45, předními parkovacími senzory, zadní kamerou, asistentem rozjezdu do kopce, automatickou klimatizací, koženým čalouněním nebo pádly pod volantem, s nimiž ovládáte jedinou dostupnou převodovku - bezestupňový automat CVT.
Rozsáhlá není ani nabídka motorů, k mání je totiž pouze přeplňovaný 1,6litrový čtyřválec o výkonu 138 koní a točivém momentu 205 Nm. Akcelerace na stovku mu zabere 9,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 190 km/h a spotřeba zhruba 9,1 l/100 km. Počítána je však dle malajsijského cyklu, který tak jako čínský počítá s delší dobou strávenou ve městě.
Ceny Protonu Suprima S pak startují na sumě 76 338 malajsijských ringgitů (cca 448 tisíc korun) za verzi Executive se standardním lakem a vrcholí částkou 79 988 MYR (470 tisíc), za kterou dostanete výbavu Premium a metalízu. Ke všem verzím přitom značka poskytuje pětiletou záruku zdarma.
Proton Suprima S je novým malajsijským hatchbackem. K mání je ve dvou výbavách, ovšem pouze s jedním motorem a jednou převodovkou
Zdroje: Proton, Autoblog Spanish
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pouť kdysi nadějné nové značky elektrických aut končí krachem, dluhy v řádu desítek miliard už není s to splácet
před 3 hodinami - Škoda už testuje svůj nový vrcholný model, má dostat další jméno bez nápadu, techniku bez invence
před 5 hodinami - Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 6 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 8 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva