Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Propadák BMW skončí, aby jej nahradila „nová” řada, která už sama dvakrát jako propadák skončila
30.1.2022 | Petr Miler
Cesty boží jsou nevyzpytatelné, cesty strategických plánovačů BMW... ne až tak. Ti zřejmě došli k závěru, že když budou určitý neúspěšný postup opakovat dostatečně dlouho, stane se úspěšným.
BMW je automobilka těžící z ohromné historické image a dekády budované přízně zákazníků, a tak se jí obvykle nedaří postavit prodejně neúspěšné auto, i když se o to opravdu snaží. Pár výjimek se ale přece jen najde a tou poslední je řada 8. A není to poprvé.
Osmička přišla poprvé na trh v roce 1990, přes ohromující design a pokročilé technologie ale u zákazníků propadla a do roku 1999 se na trhu jen trápila. Nebyla první, stala se nepřímou náhradou první iterace řady 6, která se sice zapsala do myslí mnohých svým žraločím designem, mezi léty 1976 a 1989 ale prodejně živořila též. Co na to BMW? Osmičku zařízlo a v roce 2004 vrátilo do prodeje kupé řady 6.
Ani to velkou díru do světa neudělalo, a tak si po dvou generacích znovu balilo fidlátka. Šestku tedy dnes v nabídce BMW najdete též, je to ale z prstu vycucané označení - jedná se o novější podobu někdejšího modelu 5 GT, který (aby se to nepletlo) pro změnu stojí na architektuře řady 7. Nevíme o tom, že by 6 GT byl úspěšný vůz, snad ani nemůže být. A o aktuální řadě 8 už jsme ztratili pár slov, to je prostě znovu propadák. Šance, že by se dočkala další iterace, se tedy podle nás limitně blíží nule.
Co na to BMW? Nesmějte se, ale v Mnichově se podle obvykle velmi dobře informovaného Georga Kächera rozhodli, že řadu 8 skutečně zaříznou, vezmou s ní do pekel i řadu 4 a stvoří... nové kupé řady 6. Opláchnout a opakovat, jak říkají Američané, i když vstup v podobě konce řady 4 je novinkou. A jakkoli šíleně to může znít, dává to celé docela dobrý smysl.
Pohlédněme pravdě do očí - auta s karoserií kupé jsou druhem na vymření a platí to tím spíše, čím větší nebo menší jsou. Malá i velká kupé jsou v podstatě mrtvá, solidní zásah zákazníků mají jen ve středních velikostech. Velké kupé řady 8 tak už stěží někdo prodá většímu počtu lidí a byť řada 4 se zdá být relativně úspěšnou, nabídnout kupcům přece jen větších kupé (zvláště když Mnichov drží v nabídce kupé řady 2) nanejvýš čtyřku je možná až moc odvážné. Nebudeme vás zdržovat dalšími úvahami, patláma, patláma... Řada 6 je zpět.
Je to pochopitelně spekulace, jakkoli ale naráží na někdejší neblahé dřívější zkušenosti, situace na trhu se mění a pokud BMW nechce vyrábět nesmyslné množství kupé, je šestka nejlepší kompromis mezi tím, co dříve resp. dosud nabízely řady 4, 6 a 8. Čtyřku navíc nikdo moc oplakávat nebude, nemá tradici. M4 si sice nějaké jméno udělala, ale M6 zní snad i lépe a jinak patří sláva sedanu M3, který se bude prodávat jistě dále.
Uvidíme, co se skutečně stane, nedivte se ale, až v roce 2025 nebo 2026, kdy se tato změna má odehrát, budete prožívat menší déja-vu, tahle historie prostě není úplně nová.
BMW řada 8 je propadák, opět. BMW ji tak má nahradit řadou 6, opět. A spolu s tím spláchnout do záchodu i řadu 4 a nedivili bychom se, kdyby to odnesla i řada 6 GT. Foto: BMW
Zdroj: Which? Car
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 11 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch