Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada skutečně odhalila prodlouženou limuzínu pro „malé” papaláše, při její ceně to bude hit
9.6.2023 | Petr Prokopec
Léta se zdálo, že jde o mrtvou větev vývoje, nouze ale zjevně nenaučila jen Dalibora housti. AvtoVAZ tak nakonec skutečně prodloužil Ladu Vesta o 25 centimetrů, dal jí nové jméno a dost zajímavou cenu.
Pokud toužíte po limuzíně, jejíž rozvor převyšuje i celkovou délku mnoha aut, pak jistě víte, že bez několika milionů korun nemá smysl do showroomu s novými vozy vyrážet. A uspět s omezeným rozpočtem však často nemusíte ani na poli ojetin. Tedy pokud vám v hledáčku neskončí takový Rolls-Royce Silver Shadow ze 60. či 70. let minulého století, který startuje na zhruba 200 000 Kč. Vězte však, že údržba takto levného exempláře je natolik náročná a provoz natolik drahý, že již pomalu po prvním dnu budete přemýšlet o prodeji.
Rusové mají nově výhodu, zvolit totiž mohou lidovou limuzínu, která je sice primárně určena pro „malé” z tamních papalášů, sáhnout po ní ale může kdokoli. Koncern AvtoVAZ totiž po dlouhých letech dotáhl myšlenku prodloužené Lady Vesta do úspěšného konce. I když zvonec zatím ještě nezazvonil. Včera byl totiž na výstavě zvané Náš domov, která se koná v Soči, představena předsériová verze, která se může ještě dočkat dílčích modifikací. Produkční exempláře začnou z montážních linek sjíždět až v roce 2024, přičemž k mání mají být od 2 milionů rublů (cca 531 tisíc korun).
S čím lze za tyto peníze počítat? Především s prodloužením vozu o 25 centimetrů. Celková délka tedy naroste na 4 650 milimetrů, rozvor pak na 2 885 mm. Veškeré změny měly být učiněny ku prospěchu zadních pasažérů, podrobnosti však značka zatím neupřesnila. U předchozí Lady Vesta Signature nicméně cestující získali o 200 mm větší prostor pro nohy a zadní sedadla byla o 50 mm posunuta dopředu, aby vzniklo také více místa pro hlavu. Zda tomu bude i tentokrát, je otázkou.
Automobilka nicméně již potvrdila, že novinka se bude prodávat pod separátním názvem Aura. To poněkud evokuje značku Aurus, její vozy jsou nicméně o několik řádů výše. Prodloužená Vesta by také ostatně měla zaujmout zcela jinou klientelu, tedy nikoliv papaláše z Kremlu, ale spíše regionální politiky, případně různé vládní instituce. Zákazníci mohou v případě pohonu počítat s benzinovou jedna-osmou, která nabídne 122 koní, o jejichž přenos na přední nápravu se postará automat.
Kabina již má potvrzené skutečné kožené čalounění či prémiový audio systém. Tím nám nicméně informace končí, přihodit tak můžeme už jen zmínku o modernizované výchozí Ladě Vesta. Právě dnes startuje její prodej, přičemž ceny začínají na 1 239 900 rublech (asi 329 tisíc Kč). Za to je možné počítat s osmiventilovou jedna-šestkou a 90 koňmi, zatímco šestnáctiventilová verze produkující 106 koní vychází na 1 338 900 RUB (cca 355 tisíc Kč) a vrcholná výbava Techno na 1 564 900 RUB (cca 415 tisíc Kč).
Pokud tedy Aura skutečně bude stát ony dva miliony rublů, půjde o lákavou nabídku, jejíž úspěch bude limitován spíše výrobními kapacitami než zájmem publika. Jelikož však momentálně nikdo neví, co bude za měsíc, natož na podzim či za více než osmnáct měsíců, je jistá zdrženlivost na místě. V danou dobu mohou platit další omezení, které Rusům výrobu zkomplikují, popř. alespoň zdraží.
Lada Vesta se dočkala prodloužení o 25 centimetrů, do prodeje má dorazit jako Aura v roce 2024 s 1,8litrovým motorem pod kapotou a pravou kůží v interiéru. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: AvtoVAZ
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
před 11 hodinami - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 2 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 3 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 5 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 6 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Politický koutek 11.21. 12:32 - M.Z.
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.21. 09:19 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.20. 23:40 - AIvar
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB
- BMW Divize 11.20. 10:33 - pavproch
- Detektory policejních radarů 11.19. 20:36 - mafel