Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodejní šéf VW se vyjádřil k posunu Škody na úroveň Dacie i jejím kolabujícím prodejům
7.1.2021 | Petr Miler
Jsou to dvě nejožehavější témata spojovaná s českou automobilkou v uplynulých měsících. Zatímco v prvním případě může prodejní šéf VW Group fandy Škody uklidnit, v tom druhém ne.
Říci, že dění kolem Škody bylo v minulém roce turbulentní, by bylo velmi diplomatickou reflexí reality. Česká automobilka se jako většina ostatních pochopitelně musela vypořádat s koronavirovou pandemií, do toho ale v létě za dramatických okolností vyměnila šéfa a i na sklonku roku, kdy už ostatní značky zaměřené na podobné trhy začaly alespoň v globálním měřítku odrážet od dna, k němu škodovka dál padala.
V souvislosti s tím vyvstaly hlavně dvě otázky - tou první bylo, zda nový šéf automobilky po kritice vedení koncernu změní zaměření značky až tak, že z ní udělá spíše konkurenta Dacie. A v tom druhém, co se s klesajícími prodeji vůbec dá dělat. Stojí za nimi hlavně Čína, kde značka bez nadsázky ztrácí půdu pod nohama a její odbyt razantně klesá i v momentě, kdy trh jako celek roste.
V případě posunu směrem k Dacii jsme už dříve uvedli, že takovou věc nemá nový šéf za úkol, má spíše zabrzdit rozlet výš, aby Škoda nekonkurovala Volkswagenu a raději si „hleděla svého”. To nyní potvrdil v rozhovoru s analytiky na téma zacílení jednotlivých značek prodejní ředitel skupiny VW Christian Dahlheim.
Ten říká, že zákazníci Škody pochází ze středních až nižších a sociálních vrstev a tak tomu zůstane. Tito lidé sledují u aut hlavně funkční aspekty, což prý značce dává v tuto chvíli velký potenciál pro další růst. „Škoda je ideálně pozicována pro ovládnutí segmentů, kde si lidé nemohou dovolit dražší auta. Z pohledu procentního růstu objemu produkce má Škoda největší potenciál,” řekl Dahlheim.
Z toho je zjevné, že má být dále hlavně konkurentem značek, jako je Renault nebo Ford, nikoli klesat na úroveň Dacie. „Nemáme rádi toto srovnání, protože nechceme omezit Škodu jen na to, aby pronikala do rajónu tohoto konkurenta. Škoda má skvělé soupeře v podobě francouzských značek nebo samozřejmě Fordu,” uvedl dále prodejní šéf VW Group s tím, že česká automobilka by měla brát zákazníky jiným značkám, „ne té naší”. Podle Dahlheima může škodovka získat více kupců „tradičního hlavního proudu”, zatímco Volkswagen se má soustředit na jeho vrchol, kde lidé očekávají zachování maximální zůstatkové hodnoty vozu.
V tomto směru máme jasno, trochu složitější je to s propadem celkových prodejů, které jsou dány hlavně náhlým kolapsem čínského odbytu. Dahlheim připouští, že situace Škody v tomto ohledu není dobrá - zatímco v Evropě je pokles jejích prodejů menší než celého trhu a navzdory poklesu o 17 % navyšuje tedy svůj tržní podíl, v Číně je výsledkem pravý opak - meziroční propad odbytu po 11 měsících o 44 procent, který se s postupem roku nelepší, je velmi nepříjemné.
Podle analytiků za to může i nová levná značka Volkswagenu jménem Jetta, která prodává do značné míry podobná auta citelně levněji. I když vznikla teprve předloni, loni už Škodu zastínila. Dahlheim to vnímá jako problém a říká, že je třeba něco dělat, aby se pokles zastavil.
„Jetta Škodu trochu zahnala do kouta a není tajemstvím, že škodovka se v Číně trápí. Je to něco, co řešíme s našimi partnery ve společných čínských podnicích - jak Škodu pozicovat, aby byla znovu úspěšná,” řekl Dahlheim. Jak vidno, prodejní šéf ví, že česká automobilka je ve složité situaci, řešení ale ani on nemá. A je otázkou, jestli nějaké mít bude - existují i jiné, mnohem známější značky jako třeba Ford, které si se stejným problémem nedokáží poradit už roky a padají dál a dál blíže dnu. Snad to nebude i případ Škody.
Prodejní šéf Volkswagen Group Christian Dahlheim obvykle situaci české automobilky tak detailně nerozebírá, tentokrát se ji ale věnoval opradu štědře. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva