Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodejní šéf VW říká, že Evropa se z následků koronaviru nevylíže roky
27.6.2020 | Petr Prokopec
Z dění v některých místech světa je vlastně stále otázkou, zda lze alespoň na samotnou pandemii pohlížet jako na minulosti, v Evropě se to tak ale jeví. I tak má trvat roky, než se vše srovná.
Automobilový průmysl byl pandemií koronaviru a s ní souvisejícími opatřeními zasažen opravdu výrazně. Vyplývá to už z charakteru tohoto odvětví - jde kapitálově nesmírně náročný a přitom nízkomaržový byznys, který na nečekané poklesy odbytu jednoduše není stavěný. A ony poklesy jsou opravdu dramatické - asociace výrobců ACEA již oznámila, že letos by se mělo prodat v Evropě o 25 procent méně než loni, což by byl daleko největší propad v celé historii. Přesto pořád jde o optimistický scénář, který se nemusí naplnit.
V lidech je totiž nyní zaseta značná nejistota a řada z nich bude koupi nového vozu odkládat. Branže se proto musí připravit nejen na krušný letošek, ale i roky následující. Takový je alespoň pohled prodejního šéfa Volkswagenu Christiana Dahlheima, který vystoupil na online konferenci pořádané britskou automobilovou asociací SMMT. Dle něj se Čína z pandemie oklepe nejrychleji, ovšem Evropa bude nejspíše strádat až do roku 2022. A podobný vývoj by mohl být také v Americe, jakkoliv v rámci Států nelze aktuálně nic předvídat přesně. Nejspíše i proto, že přístup USA k restrikcím byl zpočátku vlažný a v tuto chvíli hrozí další omezení.
„Myslím, že ve Státech dojde na stejný vývoj jako v Evropě, ale vývoj v USA je v tuto chvíli nejtěžší předpovídat,“ uvedl Dahlheim s tím, že pokles a následný růst prodejů by měl proběhnout ve tvaru písmeno V. „Otázkou nicméně je, jak hluboké ono Véčko bude,“ dodává. Prodejní šéf přitom dále říká, že v Číně byl propad opravdu strmý, ovšem situace se dle očekávání má vrátit poměrně rychle do normálu. Je nicméně pochopitelné, proč je Dahlheim plný naděje - Čína je totiž pro Volkswagen zdaleka nejdůležitější trh, bez jehož rychlého zotavení by firma měla velké problémy.
Kromě již zmíněných zemí se přitom prodejní šéf VW otřel také o Jižní Ameriku, která je i kvůli horšímu zdravotnictví koronavirem zasažena daleko výrazněji než třeba Státy. Proto by zotavení mělo proběhnout až někdy v roce 2023. Vše přitom závisí hlavně na postupu vlády, která bude muset do churavějící ekonomiky napěchovat nemalé peníze. „Zatím vidíme povzbudivé znaky zvyšující se poptávky, neboť dealeři znovu otevřeli showroomy, ale i tak čekáme značný ekonomický dopad.“
Suma sumárum tato slova vedou spíše k černějšímu scénáři, než s jakým vyrukovala organizace ACEA. Letos by se totiž mohlo klesat ještě více, přičemž v roce příštím přijde při nejlepším stagnace a růst bude spojen až s rokem 2022. Je to však do značné míry podmíněno tím, že politici se nebudou snažit podporovat pouze elektromobilitu, ale průmysl jako takový. A že se koronavirus již nevrátí či maximálně ve slabých vlnách. Jinak bude rychlé zotavení stěží uskutečnitelné.
Prognózám prodejního šéfa Volkswagenu Christiana Dahlheima nechybí dávka optimismu, přesto ale pro branži nemalují zrovna růžovou budoucnost. Foto: Volkswagen
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva