Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodejní šéf VW náhle skončil bez udání důvodu, vaz mu nejspíše zlomil Renault
16.9.2020 | Petr Prokopec
Byl jednou z výrazných tváří německého koncernu, jehož komentáře se pravidelně objevovaly v médiích. Včera by ale bez varování s okamžitou platností propuštěn.
Zdá se, že koncern VW v letošním roce spustil čistku mezi vrcholnými manažery. Ta se dotkla i Škody, šéfovské křeslo totiž musel opustit Bernhard Maier, který tlačil automobilku příliš vysoko. Nedá se říci, že by s tím byl neúspěšný, vedení koncernu ale nepotřebuje další prémiovou značku, a tak do vedení české značky dosadil Thomase Schäfera, jehož misí je udržení automobilky níže u země. Jak si poradí s úkolem současně konkurovat levnějšímu mainstreamu a prodávat elektromobily za více než milion korun, jsme docela zvědavi.
Maier nicméně není jediným, kdo si musel náhle sbalit kufry. Koncern totiž oznámil, že včera s okamžitou platností ve firmě skončil prodejní a marketingový šéf Jürgen Stackmann. Jeho nástupcem pak byl již jmenován Klaus Zellmer, dosavadní šéf severoamerického zastoupení Porsche. Tuto pozici Zellmer zastával posledních pět let, v těch pěti předchozích pak byl šéfem německé divize. Pro značku ze Zuffenhausenu nicméně již pracuje třiadvacet let.
Je přitom otázkou, proč na dříve nikterak neohlášené střídání stráží na tak vysoké pozici došlo, není to obvyklé. Německý magazín Automobilwoche nicméně uvádí, že Stackmann ztratil důvěru vedení poté, co Golf osmé generace musel opakovaně přepustit pozici evropské jedničky Renaultu Clio. Kromě toho prodejní šéf dělal jen velmi málo pro to, aby zvýšil prodeje jak Golfu, tak Passatu, dvou stěžejních dojných krav firmy. Nic z toho však VW nepotvrdil, místo jen diplomaticky poděkoval Stackmannovi za jeho práci a uvedl, že firmu zcela opouští.
Tím se nám otevírá prostor pro mnohé spekulace, přičemž tou nejpravděpodobnější je opravdu razantní zemětřesení napříč celým koncernem. VW totiž aktuálně sází hlavně na elektromobilitu a snaží se tomu podřídit vše. Jakkoliv ovšem mediálně něco takového možné je, reálně to bez přízně zákazníků pořád nejde a převládající obliba aut se spalovacími motory je přes veškeré dotace evidentní. To způsobuje třenice, v níž někteří z odvolaných manažerů mohli být na „špatné” straně, tedy alespoň z pohledu nejvyššího vedení.
Tím ale spekulativní pole opustíme a jen dodáme, že Zellmera v roli šéfa severoamerického Porsche nahradí Kjell Gruner, nicméně až od 1. listopadu letošního roku. Do té doby se o pravomoce budou dělit finanční šéf značky Thierry Kartochian a provozní ředitel Joe Lawrence.


Prodejní a marketingový šéf VW Group Jürgen Stackmann (na první fotografii) ve své funkci náhle skončil, nově jej nahradil dosavadní šéf severoamerického Porsche Klaus Zellmer. Foto: VW Group
Zdroje: VW Group, Automobilwoche
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 30 minutamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 2 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva