Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodejní šéf Škody promluvil o budoucnosti prvků Simply Clever, čeká je razantní změna
20.7.2021 | Petr Prokopec
Škodovky prosluly svou praktičností, na čemž mají podstatný podíl i tzv. prvky Simply Clever, jako deštník ve dveřích či škrabka na led u víčka nádrže. Podle Martina Jahna ale tyto věci v digitálním světě mnoho neznamenají.
Během několika málo let se patrně dočkáme toho, že lidé budou ovládat počasí. A stát za tím budou elektromobily, které evidentně začínají být spásou lidstva ve všech ohledech. Alespoň to naznačuje prodejní šéf mladoboleslavské automobilky Martin Jahn, který promluvil o budoucnosti prvků Simply Clever ve vozech Škody. Podle jeho slov se musíme připravit na razantní změnu.
Samotné marketingové označení bude Škoda používat dál, spojení Simply Clever tak bude spojeno i s auty s elektrickým pohonem. Ovšem vyjadřovat bude něco jiného. „Co je deštník ve dveřích v digitálním světě? Co je škrabka na led v digitálním světě? Právě o tom přemýšlíme,“ uvedl Jahn. Přičemž jeho slova naznačují, že od reality se neodtrhují pouze politici, ale i automobiloví manažeři. I když branže prochází razantními změnami a přesouvá se od analogové techniky k té digitální, nevíme, co by to mělo mít do činění s počasím, vystupováním z auty v dešti či zimním parkování na mrazu.
Zrovna věci jako deštník ve dveřích bude nadále třeba, stejně jako se v zimních měsících neobejdete bez škrabky na led. Respektive, obejít byste se bez těchto prvků pochopitelně mohli, ovšem to, že jste si pořídili elektromobil, na vašem přístupu stěží něco změní.
Samozřejmě chápeme, co tím chtěl Jahn naznačit. V digitální době je třeba lákat na digitální prvky. Škoda se ovšem neprosadila díky tomu, že by lákala na laciné symboly doby, ale právě tím, že zůstávala nohama na zemi a rozhodla se pomoci řešit lidem obyčejné životní situace. Tomuto přístupu se ovšem vzdaluje už sázkou na elektromobilitu, které se nehodlá vzdát, ač většinu zákazníků zjevně neoslovuje. A místo kroku zpět k racionalitě nechá tento přístup prostoupit i zbytkem nabídky a stavět spíše vzdušné zámky.
I to svým způsobem chápeme, ostatně zkuste racionálními argumenty zlákat zákazníka ke koupi vozu za více než 1 milion Kč, který reálně nedojede ani z Prahy do Brna a zpět, který za jednotky let bude mít zlomek současné hodnoty a životnímu prostředí stěží výrazněji pomůže. V takové chvíli jednoduše ostrouháte, malováním hezčí budoucnosti lze uspět snáz.
Škoda nicméně kráčí po tenkém ledě, neboť zákazníci nejsou hloupí a dříve nebo později tyto fikce prokouknou. A rozšiřování podobného přístupu tomu může jen pomoci. Zákazníci české automobilky žijí ve světě, kde sice je možné rozhánět mraky, ovšem i tak zkrátka prší či sněží. Deštníky a škrabky na led tak nadále budou potřeba, pročež by značka měla řešit spíše to, jak aspoň v tomto ohledu zůstat věrná principům, které ji dostaly tam, kde je, nikoli naopak.
Prodejní šéf Škody Martin Jahn... Foto: Škoda Auto
...naznačuje razantní změny v pojetí prvků Simply Clever. Foto: Škoda Auto
Nemáme ale pocit, že by elektrický pohon a digitální technologie byly s to ochránit třeba od promoknutí, přesto se Jahn ptá, co znamená deštník v digitálním světě. To samé, co v jakémkoli jiném? Foto: Škoda Auto
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro 11:20
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu včera 17:09
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? včera 10:00
- Předčasný konec testů v Portimau 29.1.2025
Nejnovější články
- Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádná své vozy do Evropy nedováží
před hodinou - Ford začal prodávat obří motor 7,3 V8 s víc než 1 000 koní výkonu, ještě levněji nabízí 811koňový pětilitr
před 3 hodinami - Akio Toyoda měl pravdu. Toyota je znovu jasně největší automobilka světa, i když neprodává téměř žádné elektromobily
před 4 hodinami - Čeští policisté při nehodě na křižovatce možná překonali rekord z Guinessovy knihy stanovený samotným Jamesem Bondem
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 13:39 - řidičBOB
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 13:34 - Snowman000
- Lampárna (stěžovatelna) 01.30. 21:01 - M.Z.
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus