Prodeje už 8 let vyráběného auta najednou rostou o 110 procent, stačilo říct, že ho nahradí elektromobil

Pokud si ještě někdo skutečně myslí, že nabídka nových aut reaguje na měnící se požadavky zákazníků, tohle mu snad otevře oči. Mnohá auta končí nebo se drasticky mění hlavně z „politických” důvodů. Proto také tolik lidí kupuje „originál”, dokud to ještě jde.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Prodeje už 8 let vyráběného auta najednou rostou o 110 procent, stačilo říct, že ho nahradí elektromobil

10.7.2023 | Petr Prokopec

Prodeje už 8 let vyráběného auta najednou rostou o 110 procent, stačilo říct, že ho nahradí elektromobil

/

Foto: Chevrolet

Pokud si ještě někdo skutečně myslí, že nabídka nových aut reaguje na měnící se požadavky zákazníků, tohle mu snad otevře oči. Mnohá auta končí nebo se drasticky mění hlavně z „politických” důvodů. Proto také tolik lidí kupuje „originál”, dokud to ještě jde.

Šestá generace Chevroletu Camaro byla odhalena v listopadu roku 2015. V té době sice filmová série Transformers již začala kolísat na kvalitě i popularitě, Bumblebee však i nadále zůstával v centru pozornosti. Hned následující rok se tak prodalo 72 705 kusů. Následně však zájem začal poměrně razantně klesat, a to na předloňských 21 893 kusů. Loni pak sice došlo na menší růst, ovšem i tak nepředstavuje 24 652 exemplářů vedle neskutečného úspěchu z roku 2012 (91 314 ks) důvod, kvůli kterému by bylo třeba vyndávat šampaňské z lednice.

Chevrolet tak už loni oznámil, že výroba Camara v lednu 2024 skončí a s ním přijde i konec jeho stávající technické podoby. V tomto rozhodnutí jistě hrál roli i relativní neúspěch stávajícího provedení, ten ale není zase tak neobvyklý, každé Camaro nebylo automaticky hitem. Fakt, že to automobilka s tímto modelem nechce zkusit znovu, je dán hlavně posedlostí mateřského koncernu GM elektrickým pohonem. Nové Camaro, pokud tedy ještě vůbec půjde mluvit o věrohodném nástupci této legendy, tak dorazí později. A pod kapotou už nemá zaměstnávat ani 6,2litrový osmiválec, ani 3,6litrový šestiválec a dokonce ani dvoulitrový čtyřválec. Místo toho chce značka i z něj udělat elektromobil.

Je tedy nyní otázkou, zda si to po letošním elektrickém fiasku nerozmyslí. GM totiž od ledna do června prodal pouze 36 024 elektrických aut, z nichž navíc 33 659 registrací obstaral končící Bolt. Tak či onak se lidé začali bát, že benzinové Camaro už se nevrátí, a tak ho začali na sklonku jeho životního cyklu kupovat jako o závod.

Letos se tak už prodalo 17 337 vozů, což oproti stejnému období loňského roku představuje nárůst o 54 procent. Opravdu dechberoucí představení si ale Camaro nechalo na druhý kvartál, kdy se registrace meziročně zvedly o 110,3 procenta na 9 957 aut. Není normální, aby auto na konci svého životního cyklu zažívalo prodejní žně, ale také nežijeme v normálním světě - poptávka zákazníků ovlivňuje nabídku automobilek stále méně, místo toho se výrobci přizpůsobují hlavně politickému zadání.

Zájem o spalovací muscle cars zůstává na každý pád vysoký, a to nejen u Chevroletu. Camaro je totiž v Americe jako takové i nadále číslem tři, jedničkou za první půlrok zůstává Ford Mustang s 25 471 prodanými vozy na kontě. Toto číslo nicméně představuje 2,9procentní propad. Pětiprocentní pak má na kontě Dodge Challenger, ovšem i jeho 24 275 registrací je o poznání lepší číslo, než jakým se chlubí Chevrolet. Ve druhém kvartálu pak Challenger dokonce s 12 904 prodanými vozy vládl trhu.

Muscle car značky Dodge je přitom dalším vozem, který se má dočkat elektrického nástupce. A morálně ještě starším autem, jenž na konci svého života zažívá prodejní vzepětí. Skutečně si tedy ještě někdo myslí, že elektrickou ofenzivou automobilky reagují na zájem zákazníků o takové vozy? Ani omylem, dělají pravý opak. A zákazníci jim to dávají náležitě najevo.


Prodeje už 8 let vyráběného auta najednou rostou o 110 procent, stačilo říct, že ho nahradí elektromobil - 1 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 01Prodeje už 8 let vyráběného auta najednou rostou o 110 procent, stačilo říct, že ho nahradí elektromobil - 2 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 02Prodeje už 8 let vyráběného auta najednou rostou o 110 procent, stačilo říct, že ho nahradí elektromobil - 3 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 03Prodeje už 8 let vyráběného auta najednou rostou o 110 procent, stačilo říct, že ho nahradí elektromobil - 4 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 04Prodeje už 8 let vyráběného auta najednou rostou o 110 procent, stačilo říct, že ho nahradí elektromobil - 5 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 05Prodeje už 8 let vyráběného auta najednou rostou o 110 procent, stačilo říct, že ho nahradí elektromobil - 6 - Chevrolet Camaro 2017 1LE paket 06
Camaro šesté generace je v prodeji od roku 2016, prodeje však pozvolna klesaly. Jakmile automobilka ohlásila konec výroby a nahrazení vozu elektromobilem, zájem to neskutečně nakoplo. Jak bláznivé... Foto: Chevrolet

Zdroj: Motor1

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše