Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje Škody v Číně se propadly na úplné dno, víc jak třetinu z nich tvoří nejlevnější model
29.12.2023 | Petr Miler
Tragédie v přímém přenosu, tou je postupný rozklad prodejů škodovky na jejím po léta největším trhu světa. Dnes tam za celý rok prodá tolik aut, kolik v Česku pošle k zákazníkům za pouhé dva měsíce.
Největší česká automobilka na tom letos možná není nejhůř, ale jen ve srovnání s předchozím rokem. Uvážíme-li, že ještě před pár lety plánovala v roce 2025 prodat 2 miliony aut na celém světě, je její aktuální bilance opravdu tristní. Jen 642 200 vozů prodaných za tři letošní kvartály víc než naznačuje, že se v roce 2023 nedostane ani na polovinu někdejšího plánu pro přespříští rok. A že by svůj odbyt do té doby nakopla víc než dvojnásobně, se zdá absolutně nemožné.
Promluvila do toho také situace v Rusku, to jistě, problém je ale hlavně v tom, že vyklízí pole v Číně, a to bez jakýchkoli sankcí či podobných omezení. Prostě se jí tam nedaří. A nejde o žádný drobný náhlý výkyv, však loni prodala za velkou zdí jen 44 062 aut. V roce 2021 šlo o 57 505 aut, což znamenalo meziroční pokles o 62 % oproti už tak mizernému roku 2020 a o skoro 80 % proti roku 2019. A to se pořád nebavíme o srovnání se zlatými časy, to se roční prodeje jen v Číně blížily 350tícové hranici.
Co letos? Podržte si svůj žejdlík s pivem, neboť výsledek Škody za 11 letošních měsíců je naprosto tragický. Značka zatím prodala v Číně pouhých 13 033 vozů a zdá se, že v prodejních tabulkách postupně padne až na úplné dno. Však aktuální roční prodeje škodovky v Číně překoná i její český odbyt za dva měsíce, to je tristní.
Důvod není jen jeden, ztráta části konkurenceschopnosti ve srovnání s domácími výrobci stále lepších a přitom stále levných aut je ale tím podstatným z nich. Škoda nemá image BMW nebo Mercedesu, nemá ani tradici Volkswagenu, dělá prostě dobrá auta za dobré peníze. Nebo spíše dělala - teď nabízí jiné firmy dobrá auta za menší peníze a že jsou čínské, už Číňanům nevadí, dnes už spíše naopak. V podstatě jediný model, který na Číňany ještě jakž takž funguje, je tamní Kamiq níže vyobrazený ve stylovém provedení GT. Ten letos oslovil 5 468 zákazníků a je mezi modely jasnou jedničkou. Někdejší prodejní superstar značky, tedy Octavie, je s 1 662 prodeji meziročním poklesem o 87 procent dvěma slovy v háji.
Asi už nemá smysl brečet nad rozlitým mlékem, zlaté časy Škody v Číně skončily a je zřejmě jen otázkou času, než se naplní některá ze spekulací o úplném konci české značky za velkou zdí. Bude to smutné, škodovka si za to ale může v prvé řadě sama - pro dnešní Čínu je vzhledem k její reálné pozici na trhu příliš sebevědomá.











Škoda v Číně spadla až ke dnu, neprodává tam skoro nic. Necelých 6 tisíc Kamiqů (zde ve verzi GT) za rok a to je pomalu vše, ostatní modely jen paběrkují. Smutné. Foto: Škoda Auto
Zdroje: CAAM, Škoda Auto
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 3 hodinamiV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Kataru bez Máximo Quilese včera 23:09
- 23 posádek při premiéře MS-side 2025 v Le Mans včera 14:53
- Boj o každý bodík mezi Kalexem a Boscoscuro včera 10:00
- Pre Grand Prix «Qatar Airways Grand Prix of Qatar» 9.4.2025
- Ducati Desmo450 MX: s desmodromickým rozvodem 9.4.2025
Nejnovější články
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
před 2 hodinamiS Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
včeraMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
včeraTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
včeraVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva