Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodeje Škody se dál rychle propadají, napravit je má nová Octavia PRO
16.12.2020 | Petr Miler
Škoda opravdu nezažívá nejšťastnější období a svými výsledky táhne dolů celý koncern VW. Nepomáhá ji ani rychlý růst prodejů v Číně, právě tam má situaci pomoci nová verze Octavie.
V souvislosti s prodejními výsledky Škody jsme byli léta zvyklí jen na dobré zprávy. Letos tomu tak ale není a jen na koronavirus to svést nelze. Problémem je hlavně rychlý pokles odbytu v Číně, na kterou Škoda dlouho spoléhala. Právě tam díky řadě podpor na koupi nových vozů, které přišly po jarním koronavirovém výpadku, prodeje naopak rychle rostou, Škoda ale se zbytkem trhu krok zdaleka nedrží.
Čínský trh podle tamní asociace výrobců CAAM v listopadu meziročně rostl o 12 %, Škoda ale hlásí propad celosvětových prodejů o 17 %. I když zatím neznáme přesné číslo reflektující jen její čínské prodeje, je jasné, že ani tam neroste, protože jinak by na tom nebyla ani celkově tak špatně. S těmito čísly naopak táhne dolů celý koncern VW, který za listopad hlásí meziroční pokles celosvětového odbytu o 8,9 % a některé značky (Audi, Bentley, Bugatti a Lamborghini) dokonce rostou.
To pro Škodu pochopitelně nejsou dobré zprávy, složit zbraně ale nehodlá. Zejména v Číně chce znovu zazářit, a tak právě pro tamní trh chystá čtvrtou generaci Octavie ve verzi PRO, dokonce s červeným označením PRO. Co to znamená? Primárně to, že Škoda nabídne Číňanům tento na svou třídu už tak velký model v ještě větším provedení.
Vyplývá to z materiálů zveřejněných čínským ministerstvem průmyslu a informačních technologií (MIIT), u nějž si automobilky musí registrovat vzhled a technické parametry všech vozů, s nimiž se chystají na trh. V případě Octavie PRO tak víme skoro vše - vůz vypadá velmi podobně jako evropská Octavia IV, akorát má trochu modifikované nárazníky. A z některých pohledů připomíná spíše jezevčíka.
Auto je totiž o 8,5 cm delší (4 753 mm) a má o 7,1 cm delší rozvor (2 730 mm). To jsou docela bláznivé parametry někde na pomezí „naší” Octavie a většího Superbu, v Číně jsou ale takové vozy zkrátka žádané. Z dalších zveřejněných údajů je zřejmé, že auto vážící stále pěkných 1 360 kg dostane motor 1,4 TSI se 150 koňmi a průměrnou spotřebou 5,5 l benzinu na 100 km.
Zda to Škodě v Číně pomůže, nevíme, ale mohlo by. O úspěchu nakonec rozhodne nejspíše cena, kterou zatím pochopitelně neznáme, firma by ji ale neměla přestřelit. Publikum je letos cenově senzitivnější a Škoda v posledních letech zamířila s částkami požadovanými za své vozy nahoru, což někteří konkurenti neudělali, nebo alespoň ne tak moc. Odlivu části klientely se tak nemůže divit, cesta zpátky ale jistě existuje.






Škoda Octavia PRO se zatím objevila jen v materiálech zveřejněných čínskými úřady, na oficiální premiéru čeká. Firmě má pomoci zachránit rychle klesající odbyt v Číně i v době, kdy trh razantně roste, na úspěch si počkejme. Foto: MIIT
Zdroje: MIIT, Volkswagen, CAAM
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 2 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 4 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan