Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h
30.9.2019 | Petr Prokopec
Už od léta jsme fascinováni tím, co všechno za 1,42 milionu korun nabízí v základu nová generace Corvette. Právě základní provedení teď můžeme vidět na vlastní oči a zaujmout dokáže nejen technikou, ale i výbavou.
Již za pár dní nás čeká prezentace nového sportovního modelu, Chevrolet totiž 2. října oficiálně vytáhne na světlo otevřenou verzi Corvette osmé generace. O velké překvapení se ale již jednat nebude, neboť automobilka kabriolet propálila již při odhalení kupé. To se však od svého debutu stalo jedním z automobilových fenoménů letošního roku, neboť Chevrolet v tomto případě dokázal malý zázrak. Či možná i velký, neboť nikdo jiný na světě vám nenabídne zcela nový sporťák s 6,2litrovým atmosférickým osmiválcem uprostřed na pouhých 59 995 USD (dle aktuálního kurzu 1,42 milionu korun), který s výkonem okolo 500 koní dokáže uhánět rychlostí přes 300 km/h.
Co dalšího ještě za své peníze kromě pohonné jednotky dostanete? Na to se rozhodl odpovědět Mike Davenport, který si na internetu říká Chevy Dude. Mike je jedním z nejoceňovanějších automobilových prodejců ve Spojených státech, mimo to jde také o majitele Chevroletu Corvette ZR1 sedmé generace. A zakrátko také o majitele nového modelu, který si objednal - nepřekvapivě - v dealerství v Louisville, kde pracuje. Vlastně tak jen málokdo vám dokáže podat o novince ucelenější informace a zároveň vyzdvihnout její přednosti či slabiny ve srovnání s předchůdcem.
Mike mimo to dodává, že jakmile jeho vůz dorazí, poslouží hlavně jako předváděcí. Kdokoliv tedy bude chtít usednout za jeho volant, má šanci přímo s ním. To je vskutku originální způsob prodeje a vlastně ani nepřekvapí, že Mike má takový úspěch. V případě Corvette C8 navíc může počítat s dobýváním ještě vyšších met, neboť americký supersport budí velký zájem sám o sobě.
Co tedy Mikeo C8 prozradil? Začneme přitom u popisu výbavy 1LT, kterou dostáváte již v základu a je opravdu bohatá. Nechybí sedadla GT1 ovládaná elektricky v osmi směrech a čalouněná kůží Mulan. Dále tu máme bezklíčový vstup a startovací tlačítko či režim pro obsluhu parkovišť. Zmínit můžeme také duální klimatizaci, zpětnou kameru, audio systém Bose s 10 reproduktory a 8palcovým displejem, 12palcový přístrojový štít nebo odnímatelný střešní panel.
Výčet je tedy opravdu obsáhlý, přesto však má toto provedení zůstávat volbou puristů, neboť je z dosavadní produkce nejlehčí. Paket Z51 totiž nenavyšuje pouze cenu, ale také hmotnost. Na stovku se s ním pak sice dostanete pod 3 sekundy, ovšem nejvyšší rychlost již klesá pod magickou třístovku, zatímco základní provedení ji protne jako nic a pokračuje až k 312 km/h. Znovu je přitom třeba připomenout, že řeč je o supersportu s 6,2litrovým osmiválcem a takřka 500 koňmi za pouhého 1,42 milionu korun.
Tím se dostáváme ke druhému videu, jenž Mike natočil, a to se soustředí na „vnitřnosti“ americké novinky. Chevrolet totiž pustil do světa také částečně rozřezaný model, který takto odhaluje veškerá svá tajemství. Byť zároveň naznačuje i výskyt mnoha dalších, jenž na svá odhalení teprve čekají. Jedno takové je spojeno se středovým tunelem vozu, který je příliš veliký - dle Mike dokonce natolik, že nebyl koncipován jen pro hřídel roztáčející přední kola.
Už chvíli se mluví o tom, že součástí nabídky osmé generace Corvette má být také verze s pohonem všech čtyř kol, až dosud ale byly veškeré takové informace spojovány s hybridní technikou. Zatímco tedy zadní náprava by byla nadále spojena s osmiválcem, přední kola by měl roztáčet elektromotor či dokonce dva. Ty ale nemají být součástí převodovky, místo toho by mělo dojít k jejich usazení na přední nápravu. Velikost tunelu by ale v takovém případě byla neopodstatněná.
Je proto možné, že Chevrolet kromě hybridní čtyřkolky vyrukuje i s tou mechanickou. Zda tomu tak ale bude, je ve hvězdách. A s konkrétním odhalením nepřichází ani Mike. Můžeme tak jen dodat, že dle spekulací by hybridní provedení mělo nabídnout 1 000 koní, tedy dvojnásobek vůči základu, který je již i tak enormně rychlý. Vůbec tedy ani neodhadujeme jízdní dynamiku této verze. A i když by cena vylétla nahoru dvojnásobně, pořád to bude velmi zajímavá nabídka.





















Pokud jste si chtěli prohlédnout nejnovější Corvette C8 pomalu do posledního šroubku, nyní máte tu možnost
Zdroj: Chevy Dude@Youtube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 2 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 2 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 09:43 - Stepan
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB