Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h

Už od léta jsme fascinováni tím, co všechno za 1,42 milionu korun nabízí v základu nová generace Corvette. Právě základní provedení teď můžeme vidět na vlastní oči a zaujmout dokáže nejen technikou, ale i výbavou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h

30.9.2019 | Petr Prokopec

Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Už od léta jsme fascinováni tím, co všechno za 1,42 milionu korun nabízí v základu nová generace Corvette. Právě základní provedení teď můžeme vidět na vlastní oči a zaujmout dokáže nejen technikou, ale i výbavou.

Již za pár dní nás čeká prezentace nového sportovního modelu, Chevrolet totiž 2. října oficiálně vytáhne na světlo otevřenou verzi Corvette osmé generace. O velké překvapení se ale již jednat nebude, neboť automobilka kabriolet propálila již při odhalení kupé. To se však od svého debutu stalo jedním z automobilových fenoménů letošního roku, neboť Chevrolet v tomto případě dokázal malý zázrak. Či možná i velký, neboť nikdo jiný na světě vám nenabídne zcela nový sporťák s 6,2litrovým atmosférickým osmiválcem uprostřed na pouhých 59 995 USD (dle aktuálního kurzu 1,42 milionu korun), který s výkonem okolo 500 koní dokáže uhánět rychlostí přes 300 km/h.

Co dalšího ještě za své peníze kromě pohonné jednotky dostanete? Na to se rozhodl odpovědět Mike Davenport, který si na internetu říká Chevy Dude. Mike je jedním z nejoceňovanějších automobilových prodejců ve Spojených státech, mimo to jde také o majitele Chevroletu Corvette ZR1 sedmé generace. A zakrátko také o majitele nového modelu, který si objednal - nepřekvapivě - v dealerství v Louisville, kde pracuje. Vlastně tak jen málokdo vám dokáže podat o novince ucelenější informace a zároveň vyzdvihnout její přednosti či slabiny ve srovnání s předchůdcem.

Mike mimo to dodává, že jakmile jeho vůz dorazí, poslouží hlavně jako předváděcí. Kdokoliv tedy bude chtít usednout za jeho volant, má šanci přímo s ním. To je vskutku originální způsob prodeje a vlastně ani nepřekvapí, že Mike má takový úspěch. V případě Corvette C8 navíc může počítat s dobýváním ještě vyšších met, neboť americký supersport budí velký zájem sám o sobě.

Co tedy Mikeo C8 prozradil? Začneme přitom u popisu výbavy 1LT, kterou dostáváte již v základu a je opravdu bohatá. Nechybí sedadla GT1 ovládaná elektricky v osmi směrech a čalouněná kůží Mulan. Dále tu máme bezklíčový vstup a startovací tlačítko či režim pro obsluhu parkovišť. Zmínit můžeme také duální klimatizaci, zpětnou kameru, audio systém Bose s 10 reproduktory a 8palcovým displejem, 12palcový přístrojový štít nebo odnímatelný střešní panel.

Výčet je tedy opravdu obsáhlý, přesto však má toto provedení zůstávat volbou puristů, neboť je z dosavadní produkce nejlehčí. Paket Z51 totiž nenavyšuje pouze cenu, ale také hmotnost. Na stovku se s ním pak sice dostanete pod 3 sekundy, ovšem nejvyšší rychlost již klesá pod magickou třístovku, zatímco základní provedení ji protne jako nic a pokračuje až k 312 km/h. Znovu je přitom třeba připomenout, že řeč je o supersportu s 6,2litrovým osmiválcem a takřka 500 koňmi za pouhého 1,42 milionu korun.

Tím se dostáváme ke druhému videu, jenž Mike natočil, a to se soustředí na „vnitřnosti“ americké novinky. Chevrolet totiž pustil do světa také částečně rozřezaný model, který takto odhaluje veškerá svá tajemství. Byť zároveň naznačuje i výskyt mnoha dalších, jenž na svá odhalení teprve čekají. Jedno takové je spojeno se středovým tunelem vozu, který je příliš veliký - dle Mike dokonce natolik, že nebyl koncipován jen pro hřídel roztáčející přední kola.

Už chvíli se mluví o tom, že součástí nabídky osmé generace Corvette má být také verze s pohonem všech čtyř kol, až dosud ale byly veškeré takové informace spojovány s hybridní technikou. Zatímco tedy zadní náprava by byla nadále spojena s osmiválcem, přední kola by měl roztáčet elektromotor či dokonce dva. Ty ale nemají být součástí převodovky, místo toho by mělo dojít k jejich usazení na přední nápravu. Velikost tunelu by ale v takovém případě byla neopodstatněná.

Je proto možné, že Chevrolet kromě hybridní čtyřkolky vyrukuje i s tou mechanickou. Zda tomu tak ale bude, je ve hvězdách. A s konkrétním odhalením nepřichází ani Mike. Můžeme tak jen dodat, že dle spekulací by hybridní provedení mělo nabídnout 1 000 koní, tedy dvojnásobek vůči základu, který je již i tak enormně rychlý. Vůbec tedy ani neodhadujeme jízdní dynamiku této verze. A i když by cena vylétla nahoru dvojnásobně, pořád to bude velmi zajímavá nabídka.


Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 1 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 01Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 2 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 02Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 3 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 03Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 4 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 04Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 5 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 05Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 6 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 06Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 7 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 07Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 8 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 08Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 9 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 09Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 10 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 10Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 11 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 11Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 12 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 12Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 13 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 13Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 14 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 14Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 15 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 15Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 16 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 16Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 17 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 17Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 18 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 18Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 19 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 19Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 20 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 20Prodejce převedl, co všechno má v základu nejlevnější auto schopné pokořit 300 km/h - 21 - Chevrolet Corvette C8 2019 rozrezana videoscreen 21
Pokud jste si chtěli prohlédnout nejnovější Corvette C8 pomalu do posledního šroubku, nyní máte tu možnost

Zdroj: Chevy Dude@Youtube

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.