Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodej části značek VW je pořád na stole, říká člen nejužšího vedení, rozhodne se do června
22.2.2021 | Petr Prokopec
Měli jsme za to, že už jde o uzavřenou záležitost, ale zjevně tomu tak není. Koncern Volkswagen dál reálně zvažuje prodej části svých značek a Oliver Blume naznačuje, že minimálně by jít mohlo.
O prodeji části značek německého gigantu se mluvilo hlavně na sklonku loňského léta. Řady koncernu mohly opustit Bugatti, Lamborghini a Ducati a nešlo jen o spekulaci, automobilka opakovaně potvrdila probíhající jednání. V polovině prosince ale dozorčí rada rozhodla, že VW žádnou ze svých značek neprodá a mysleli jsme si, že to za podobnými úvahami dělá na delší čas tečku. Jak se ale nyní ukazuje, není tomu tak.
Přinejmenším možný prodej Bugatti má být stále živou záležitostí. To by se mohlo dostat do rukou chorvatskému Rimacu, což je do jisté míry překvapivé. Na jednu stranu Rimac disponuje elektrickými technologiemi, které by se Bugatti do budoucna mohly hodit, na tu druhou je ale třeba si uvědomit, že ač značka z Molsheimu není zrovna masovým výrobcem, stále zákazníkům dodává mnohonásobně více aut než malá firmička od Záhřebu. Pokud by tedy mělo dojít na akvizici, za delší kus provazu by logicky mělo tahat Bugatti či jeho mateřská firma.
Už jsme si ale zvykli na to, že s nástupem elektrifikace se logika vytrácí do neznáma. A pokud je možné, aby nejhodnotnější automobilkou světa byl výrobce z Fremontu, který je oslavován za to, že za rok vyrobí tolik aut, co Toyota za 14 dnů a bez příjmů z prodeje tzv. eko-kreditů by nevydělala ani cent, pak je zkrátka možné, aby David překonal Goliáše. Tedy respektive aby malá automobilka z Chorvatska pohltila více než stoletého výrobce spadajícího pod křídla VW Group.
Potvrzují to slova Olivera Blumeho, šéfa Porsche a současně člena rady ředitelů koncernu VW. „V současné době se intenzivně jedná o tom, jak nejlépe naložit s Bugatti. Rimac by v tom mohl sehrát roli, neboť obě značky jsou v dobré technologické kondici,“ uvedl k tématu Blume pro německý týdeník Automobilwoche. Mimo to dodal, že „ve hře je několik scénářů s různou strukturou. Věřím ovšem, že dozorčí rada rozhodne v prvním pololetí letošního roku.“ Opravdu se tedy nezdá, že by si Bugatti mohlo být čímkoli jisté.
Je nicméně třeba číst trochu mezi řádky, neboť ve výsledku nemusí jít o čistý prodej. Nesmíme zapomínat, že 15,5 % v Rimacu vlastní právě Porsche, a tak je nakonec možné, že za Bugatti získají Němci větší moc na Rimacem, který bude ovládat Bugatti. Nebylo by fér říci, že z Rimacu se tak stane další koncernová značka, ale výsledek k tomu nemusí mít daleko.
Rimac by nutně musel mít dále poněkud větší autonomii, chorvaté ostatně v minulosti již naznačili, že nehodlají narušit partnerské vazby s dalšími výrobci. Co se tedy týče jejich vlastních vozů, pak vždy půjde jen o limitované edice či malosériové produkty, které budou alternativou vůči vozům zavedených hráčů. Bez ohledu na skutečnost, že všechna taková auta mohou užívat právě technologii Rimacu.
Lze pak už jen dodat, že Porsche prohlubuje svůj už tak rozsáhlý úsporný program. Původně značka chtěla do roku 2025 ušetřit 6 miliard Eur (cca 155,8 mld. Kč), nyní však již jde o 10 miliard Eur (259,7 mld. Kč). Také tento krok může souviset s akvizicí chorvatské značky, neboť značná část elektrického vývoje může padnout na její bedra. A pokud Porsche bude jejím hlavním akcionářem, logicky jej může přebrat, aniž by za něj znovu platilo.
Hned tři exempláře Bugatti Divo představují nejen značnou část z další limitované edice značky z Molsheimu, ale navíc takřka polovinu všech aut, které vyrobil chorvatský Rimac. Přesto ten může nakonec Bugatti ovládat. Foto: Bugatti
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 8 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 9 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 11 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva