Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Prodej částí koncernu VW je na spadnutí, naznačují poslední kroky nejvyššího vedení
18.11.2020 | Petr Miler
Mohlo to vypadat jako divoká spekulace, ale vše k tomu směřuje. Nejvyšší šéf koncernu hovoří o probíhajících změnách struktury a leccos naznačuje i přesun ceněného šéfa Bugatti do nové pozice.
Když se v září začaly světem šířit informace o tom, že koncern VW se rozpadá, leckdo to označoval za nesmysl. Jenže další a další kroky německého molochu ukazují, že se přesně k něčemu takovému schyluje a stát se to minimálně může, ne-li musí.
Za vším stojí primárně sázka VW Group na jednu kartu, a to elektrickou mobilitu, která je obecně vnímána jako velký hazard. Němci se za nastalé komplikované situace museli rozhodnout, zda půjdou za tím, co chtějí zákazníci a budou doufat, že regulace zejména EU nakonec nebudou tak příkré, nebo naopak půjdou za tím, co chtějí podobné instituce a budou doufat, že zákazníci se přizpůsobí. Nikdo neví, která cesta je správná, VW ale vsadili na tu druhou.
Stát ho to bude majlant. Firma před pár dny zveřejnila, že do elektromobility bude během dalších pěti let investovat skoro 2 biliony (skutečně skoro 2 000 miliard) korun, což je valná většina jejího rozpočtu na výzkum a vývoj, která se může a nemusí obrátit v zisk. Je to hop a nebo trop a výsledek se ukáže za pět, možná deset let, do té doby musí VW přemýšlet, kde na to vzít peníze.
Prodej některých částí firmy je jednou z nejsnazších cest a vše mu skutečně nasvědčuje. Jednak je tu Bugatti, jehož prodej už měl být schválen a podle všeho opravdu probíhá. Šéf firmy Stephane Winkelmann se má do konce tohoto týdne stát s účinností od 1. prosince šéfem Lamborghini, což byla dosud jeho největší štace. Firmu vedl mezi léty 2005 a 2016 a udělal z ní to, čím je dnes. Také Bugatti vede úspěšně, značka je zisková, sám ale dříve řekl, že pokud se stane výrobcem elektrických hypersportů pod taktovkou Rimacu, jak bylo nejednou avizováno, on u toho nebude. Jeho jmenování šéfem Lamba (ředitelem Bugatti má zatím zůstat též, post by opustil až po prodeji) naznačí, že Bugatti míří tímto směrem. A protože VW nechce pozbýt schopného manažera, svěří mu jinou roli.
Ovšem ani Lamborghini nemusí být součástí VW navěky. Zde prý zatím rozhodnutí nepadlo, sám šéf koncernu VW Herbert Diess ale potvrdil, že Wolfsburg podniká kroky k tomu, aby se Lamborghini, Ducati a Italdesign osamostatnily pod střechou jedné velké italské divize, která bude následně snáze prodejná, pokud to bude třeba. „Pracujeme na naší italské právní struktuře. Řekněme, že ji dostáváme do podoby, kdy můžeme konat,” řekl Diess. Jeho slova zřejmě nepotřebují další vysvětlování.
Až čas ukáže, co se bude dít dál, prodej částí VW a příprava na další posun vedoucí týmž směrem se ale zdají být jasnou věcí. Více se máme dozvědět do konce roku, právě do té doby by mělo dojít k prvním konkrétním krokům.


Šéf Bugatti Stephane Winkelmann míří zpět k Lamborghini, které se ovšem nově stane součástí jakési italské divize VW. Naznačuje to prodej Bugatti a přípravu na možné opakování stejného scénáře u Lamba, Ducati a Italdesignu. Foto: Bugatti
Zdroje: Auto News poprvé a podruhé
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před hodinouUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá včera 15:00
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
- Jorge Martin propuštěn z nemocnice 21.4.2025
Nejnovější články
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před hodinouBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 2 hodinamiČínská expanze nezná hranic, nově se zaměří i na levná auta. S tímhle chtějí jít v Evropě po krku Dacii Duster
před 4 hodinamiRenault poslal do výroby ostré mini s ohromujícími parametry, chce za něj ale víc než Porsche za 911 GTS
před 5 hodinamiČíňané odhalili nový vlastní motor V8 turbo pro osobní auta, tedy přesně to, s čím teď Evropané hrdě končí
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 12:37 - Zajda
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07
- Detektory policejních radarů 04.23. 12:48 - řidičBOB
- IT poradna 04.23. 10:53 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.22. 21:53 - řidičBOB