Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Proč se Lamborghini pouští do výroby SUV? Šéf odmítá paralelu s Porsche
15.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Porsche nám dodnes vypráví pohádky o tom, že SUV vyrábět muselo. Šéf Lamborghini něco podobného neříká, volí uvěřitelnější argumentací.
Nejspíše každý z nás zná příběh o tom, jak Porsche Cayenne zachránilo automobilku z Zuffenhausenu před pádem do propasti bankrotu. Je to pěkná pohádka pro puristy, kteří jinak těžko překousávali přítomnost něčeho jako SUV v portfoliu „své” značky, realita je ale jiná. K přežití by Porsche bezpečně stačil dekády trvající úspěch modelu 911, kterého automobilka prodávala a prodává řádově více než kolik dokáže srovnatelně zaměřeného a drahého modelu dostat k zákazníkům kdokoli jiný.
Obecné přesvědčení je ale jiné, a tak není překvapivé, že s obdobnými zkazkami je nyní spojováno Lamborghini. Tedy další výrobce sportovních aut, který se pouští do výroby SUV. Šéf automobilky Stefano Domenicali tak by na ženevském autosalonu, kde Italové odhalili nový Huracán Performante, tázán, zda tomu tak skutečně je, on ale podobnou hru evidentně hrát nehodlá.
Podle něj Urus rozhodně není vozem, který by Lamborghini muselo začít vyrábět, aby nemělo ekonomické problémy. Automobilce „pouze” pomůže k lepším výsledků, jako to nakonec udělal Cayenne a nověji i Macan v případě Porsche. Z toho důvodu u něj máme očekávat obdobnou míru exkluzivity jako u zbytku portfolia, jistou unikátnost, jíž zákazníci nenacházejí u konkurence.
„Věřím, že Urus je jistým doplňkovým segmentem, jakýmsi přirozeným rozšířením našich dimenzí a toho, jak je naše značka dnes vnímána. Pokud se podíváte na sportovní vozy, jsou brány jako skvělá a exkluzivní auta pro mladé... ale SUV jsou nejrychleji rostoucím segmentem světa, můžete je využít širším způsobem... a Urus je pro lidi, co se v této kategorii chtějí odlišit, proto je ideálem pro naši značku, která je odlišná oproti ostatním.“
„Pomůže nám růst tím správným směrem, pomůže nám zakrýt možné mezery mezi různými životními cykly našich dvou modelů. Zkrátka napomůže tady a támhle, přičemž našemu byznysu dodá stabilitu,“ dodává Domenicali na adresu novinky. Ta se ukáže ve své produkční formě ještě letos, nejspíše ve Frankfurtu či v Los Angeles. Do prodeje pak zamíří v březnu příštího roku a registrace značky má navýšit na dvojnásobek.
Šéf Lamborghini přitom podotýká, že „důkazem ziskovosti není vždy množství, pokud se nepohybujete v těch správných kolejích... proto je naším úkolem, abychom zajistili, že tento produkt stabilizuje ziskovost naší společnosti daleko lépe než dosud.“ Mohlo by se tedy zdát, že Italové sice naznačují, že jim na prodaných kusech až tak moc nezáleží, i když ve skutečnosti chtějí jít cestou Porsche. Tak tomu ale prý není.
„V případě supersportů chceme registrace držet na uzdě. Minulý rok jsme prodali 3 457 aut a naším cílem je zhruba stejné množství, možná o 100 až 200 více. S obdobnými registracemi se počítá také u SUV. Nicméně jde o jiný segment trhu, o jiného zákazníka, pročež je na nás, abychom dosáhli takové kapacity, jenž odpovídá potřebám této části trhu. Naším středobodem a prioritou jsou ovšem kvalitní supersporty.“
Abychom tedy vše shrnuli, můžeme říci, že Urus zdvojnásobí registrace značky, což je dle Domenicaliho obrovský krok, který by ještě před pár lety Lamborghini nebylo schopné učinit. Sloužit ale má jako doplnění pro Huracán a Aventador. Právě tyto vozy - i jejich nástupci - jsou hlavním pilířem značky, v němž je obsaženo duchovní dědictví. Část z něj ale Urus přebrat musí, jinak by nebyl opravdovým Lamborghini.
Zní to příjemně, zní to věrohodně, ale něco podobného kdysi pravilo i Porsche. Tato značka sice před příchodem SUV Cayenne prodávala o nesrovnatelně více aut, než kdy Lamborghini dokázalo, ve srovnání se stávajícími registracemi šlo ale o zlomek - teprve SUV udělala z Porsche moloch. Dočkáme se stejného posunu také u italské značky a řečem o pár tisících prodaných aut za rok se jednou budeme jen smát? To nám řeknou teprve následující roky.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.



Lamborghini prý spasit nepotřebuje, nové SUV Urus pouze pomůže stabilizovat zisky a vykryje mezery mezi různými produkčními cykly sportovních modelů. Bude tak doplňkem nabídky, nikoliv jejím středobodem
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před hodinouVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před hodinouMercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
před 2 hodinamiČíňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
před 4 hodinamiLevně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení před hodinou - Stepan
- Policejní kontroly a měření včera - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) včera - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... včera - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... včera - řidičBOB
- Detektory policejních radarů včera - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" včera - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.