Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku

Pochopit některá rozhodnutí ruské automobilky je složité. Lada nedávno oznámila, že se stahuje z evropských trhů, nově ovšem začne nabízet i zde atraktivní crossover s motorem známým z Nissanů či Dacií.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku

17.4.2019 | Petr Prokopec

Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pochopit některá rozhodnutí ruské automobilky je složité. Lada nedávno oznámila, že se stahuje z evropských trhů, nově ovšem začne nabízet i zde atraktivní crossover s motorem známým z Nissanů či Dacií.

Lada před pár dny oznámila, že se s definitivní platností stahuje z evropských trhů. Pokud by k tomu došlo loni v létě či na podzim, docela bychom to chápali. Tehdy začala platit nová měřicí procedura WLTP, která si vynucovala opětovné homologace všech aut a obvykle i jejich technické úpravy. Jen málokdo v ten moment čekal, že Lady vyhoví emisní normě Euro 6d-TEMP, to se však nakonec stalo. Nebyl tedy důvod, aby Rusové Evropu opouštěli, alespoň nyní. Zdržet se zde mohli až do září příštího roku, zejména když tvrdí, že prodeje byly v souladu s očekáváními.

Snad ještě překvapivější v daném kontextu je, že Lada konečně získala certifikaci, na jejímž základě může své portfolio konečně osadit plnohodnotným automatem. Byť jde o CVT, stále jde o lepší převodovku než stávající robotizovaný manuál, který při změně rychlostních stupňů vůz zpomaluje a často jím také škubá. Pod kapotu prozatím jediného potvrzeného modelu X-Ray navíc nedorazí sama, souběžně s ní můžeme čekat také novou pohonnou jednotku.

Řeč je v tomto případě o 1,6litrovém atmosférickém agregátu, jenž bude na přední kola posílat 112 koní. Pohonná jednotka pochází z aliančních skladů, Renault ji nabízí pod kódovým označením H4M a Nissan pod zkratkou HR16DE. Kromě toho ji najdeme i pod kapotou mnoha Dacií, byť o trochu pozměněné konfiguraci, jež se pyšní 115 koňmi. Maximálně jich přitom agregát zvládá produkovat až 117, vrchol točivého momentu pak činí 158 Nm.

Tento agregát plně vyhovuje evropským emisním požadavkům. I nadále jej najdeme třeba pod kapotou Nissanu Juke, navíc rovnou v kombinaci s převodovkou CVT. Jde tedy o hnací ústrojí, se kterým by Rusové neměli na západ od svých hranic jediný problém, navíc by učinili svou nabídku ještě více žádoucí - malý, levný crossover se slušným motorem a automatem by se tady jistě neztratil. Vypadá to tedy, že v AvtoVAZu i pár desítek let po rozpadu Sovětského svazu stále jedna ruka neví, co dělá ta druhá.


Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 1 - Lada X-Ray bila barva perex
Lada navštívila alianční sklady, kde jí do oka padl motor užívaný Renaultem, Nissanem i Dacií

Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 2 - Lada X-Ray bila barva 01Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 3 - Lada X-Ray bila barva 02Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 4 - Lada X-Ray bila barva 03Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 5 - Lada X-Ray bila barva 04Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 6 - Lada X-Ray bila barva 05Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 7 - Lada X-Ray bila barva 06Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 8 - Lada X-Ray bila barva 07Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 9 - Lada X-Ray bila barva 08Proč Lada končí v Evropě? Do aut konečně dostala moderní motor a převodovku - 10 - Lada X-Ray bila barva 09
Jako první dostane jedna-šestku se 112 koňmi přenášenými automatem CVT crossover X-Ray

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.