Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Přijela pouť? BMW X2 je oficiálně venku a ve srovnání s X1 jiný dojem nedělá
26.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Další mnichovské SUV-kupé je oproti již známému sourozenci kratší, nižší a bohužel i pouťovější. S benzinem nejprve dorazí jen předokolka.
Nové BMW X2 nám včera ukázaly uniklé oficiální fotky. Na další mnichovský crossover jste si tak mohli udělat názor, přičemž soudě podle komentářů pod článkem nejlepší zrovna není. To lze pochopit, neboť novinka není ani tak robustní jako typické SUV, stejně jako má poměrně daleko ke kupátkům, jimž se chce blížit. Spíše bychom jej mohli brát jako takový odulý kombík s vyšší stavbou karoserie.
X2 vychází z již delší dobu prodávané druhé generace BMW X1, vůči ní je však o 49 milimetrů kratší a 69 mm nižší. Změna proporcí spolu s jinou přídí měla napomoci ke sportovnímu charakteru, nicméně třeba vstupy vzduchu nevypadají ve srovnání s těmi na klasičtěji střiženém SUV zrovna lákavě. V případě volby úrovně výbavy M Sport X je navíc doplňuje lacině vypadající stříbrně lakovaný ochranný kryt.
Pokud zvolíte úroveň M Sport, jste na tom o trochu lépe, nicméně v tomto případě (tak jako u základního provedení) šli designéři trochu proti podstatě vozu. S ohledem na změnu rozměrů se dá předpokládat, že zadáním měl být co nejsportovněji vypadající vůz s co nejatletičtějším postojem. Proto došlo k onomu snížení, jež mělo opticky X2 rozšířit. Vertikálně stylizované výdechy však dělají pravý opak.
V rámci boků na tom novinka není o mnoho lépe, přičemž opět daleko lépe působí v provedení M Sport, které se nesnaží o takovou pouťovost. U verze X je však snaha o maximální využití dvou barev laku skoro až komická. Je vidět, že se tvůrci snažili co nejvíce rozbít boční masu, nicméně jejich výsledek může v určité chvíli připomínat kombík jedoucí na přívěsu.
Změny nelze s jednoznačným uspokojením přijmout ani vzadu, kde sice menší okno a užší světlomety designu prospěly, ovšem vybrání pro registrační značku jde znovu proti záměru designérů učinit vůz spíše širším a nižším než útlým a vysokým. Opět přitom jako pěst na oko působí provedení M Sport X, které se při pohledu na oficiální galerii zdá být paradoxně tím nejméně atraktivním zástupcem řady.
Tím ale poměřování mnichovského portfolia považujme za uzavřené, byť v rámci interiéru jej posléze ještě jednou otevřeme. Nyní se však již věnujme hlavně samotnému BMW X2, které měří 4 360 milimetrů na délku, 1 821 mm na šířku a 1 526 mm na výšku. Počítá také s rozvorem 2 670 mm, přičemž bylo postaveno na platformě UKL. Primárně tedy staví na pohonu předních kol.
Zákazníci budou moci volit mezi třemi stylistickými liniemi Basic, M Sport a M Sport X, přičemž podle jejich volby dorazí 17- až 20palcová litá kola či již zmiňované odlišně lakované plastové lemy ve spodku karoserie. Lišit se bude i výbava v interiéru, kde lze počítat s odlišným čalouněním i dekory (vrcholem je kombinace mikrovlákna, Alcantary a kontrastně zbarvených švů).
Samotná architektura kabiny se vůči BMW X1 příliš nezměnila, nový je víceméně jen tříramenný multifunkční volant a některé materiály čalounění, ať již sedadel, tak stropu. Jinak tu ovšem najdeme ten samý vystupující centrální displej nebo analogový přístrojový štít. Menší je prostor pro hlavu na zadních sedadlech, do zavazadelníku pak napěchujete „jen“ 470 litrů, tedy o 35 méně.
Přesunout se můžeme na druhou stranu vozu, tedy do motorového prostoru, kde možná novinka překvapí nepříjemněji než v rámci designu. Technicky už to taková paráda není - zpočátku bude k mání jen ve třech verzích, z nichž pouze jediná bude benzínová. Ta navíc, jak již název sDrive20i naznačuje, je pouhou předokolkou. Nabízena navíc bude s jedinou převodovkou, a sice se sedmistupňovým automatem.
Pod kapotou tohoto modelu najdeme přeplňovaný dvoulitr, který produkuje 192 koní a 280 Nm točivého momentu. Zrychlení z klidu na stovku za 7,7 sekundy a nejvyšší rychlost 227 km/h tak nepatří mezi nejhorší hodnoty, byť Američané na tom budou s verzí xDrive28i lépe. K dispozici dostanou 231 koní, načež sprint zvládnou již za 6,3 sekundy a maximálně pokoří 230 km/h.
Je otázkou, kdy se toto provedení dostane do Evropy, dalšími modely v první vlně jsou totiž dieselové varianty xDrive20d a xDrive25d. V obou případech se o pohon stará dvoulitrový turbodiesel, jehož 190 nebo 231 koní přenáší na všechna čtyři kola osmistupňový automat. Výkonnější provedení stovku zvládá za 6,7 sekundy, což z něj dělá nejrychlejšího zástupce nabídky.
Automobilka zmiňuje, že krátce po zahájení prodeje na jaře příštího roku můžeme očekávat druhou vlnu pohonných jednotek, jež se rozšíří zejména směrem dolů. Přijdou předokolky sDrive18i a sDrive18d. Očekávat ovšem máme i varianty xDrive20i a xDrive18d. Kdy dorazí model divize M Performance, to zatím není jisté. S ohledem na zaměření vozu s ním ale lze stoprocentně počítat.
Vizuální srovnání nového BMW X2 s dosavadním BMW X1
Oficiální fotogalerie nového BMW X2
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva