Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Příchod „skutečné nové A6” je podle Audi na spadnutí, samozřejmě se zavádějícím názvem, aby ji náhodou nekupovalo moc lidí
7.11.2024 | Petr Prokopec
Nová A6 je formálně venku od léta, ve skutečnosti jde ale o úplně jinak koncipované a naprosto nezajímavé auto. „Ta pravá” nová A6 přijde zkraje roku 2025 a nebude ani naznačovat, že by se Němci poučili ze svých dosavadních přešlapů.
V podnikatelském prostředí se pohybuji od nějakých dvanácti let. A protože jsem nikdy nebyl v kůži někoho, jako je prodejce Ferrari či jiné firmy, která záměrně „dělá drahoty”, klienta jsem vždy musel mít na prvním místě. A jeho požadavkům přizpůsobit maximum možného, pokud jsem tedy chtěl, aby se lidé vraceli a přesunovali peníze ze svých kapes směrem k těm mým.
Považuji to za zcela samozřejmé a přirozené, a to bez ohledu na obor. Však si představte, že vlastníte pekárnu a chcete, aby co nejvíc prosperovala. Logicky tak lidem nabídnete co nejlepší chuť a kvalitu za přijatelnou cenu. A jakmile nalákáte davy, je třeba u dané strategie setrvat, jinak si klientela zase sbalí svých pět švestek a půjde jinam. Na něco takového ale jako by se v posledních letech v automobilové najednou nehrálo.
Platí to i o Audi, které lze přirovnat k pekaři, který se na zákazníky totálně vykašlal. Místo aby totiž nabízel křupavé rohlíky a křehké croissanty, vyrukoval s podivnou směsicí mouky a vody, kterou se rozhodl obdařit zavádějícím názvem. K tomu přihodil šílenou cenu a doufal, že zákazníci jsou natolik hloupí, že mu vše takříkajíc zbaští. Jenže to se nestalo, Audi má problémy a za třetí kvartál přišlo o 91 procent svých zisků.
„V náročném konkurenčním prostředí nabíráme rychlost,“ komentoval obchodní výsledky, jejichž součástí je i propad prodejů o 16 procent, šéf automobilky Gernot Döllner. Znovu tak jen prokázal, že pro les není schopen vidět stromy. Načež vlastně není překvapivé, že čtyři kruhy hodlají ve své dosavadní strategii pokračovat. Zkraje příštího roku se tak dočkáme zcela nového Audi A7, které ovšem nenavazuje na to předchozí, místo toho jde o jinak značený model A6.
Němci se totiž rozhodli, že tradiční názvy ponechají novinkám s elektrickým pohonem, zatímco alfanumerické označení s lichými čísly bude zasvěceno spalovacím vozům. A tak je nová A6 dost nezajímavý elektromobil. Nejde snad ani o nic jiného než o záměrnou snahu zmást klientelu, aby si ze setrvačnosti koupila to, po čem ani netoužila. To je ale totéž, jako kdybyste člověku léta chodícímu pro onen croissant, náhle hodili do pytlíku celozrnnou bulku. Něco takového vám projde pouze jednou, takový člověk k vám už znovu nezavítá.
Samotná nová A7 stěží bude špatná, ale půjde o přepudrovanou dosavadní A6 značenou tak, aby si ji moc lidí nekupovalo, jinak by Audi hrozily problémy, které dnes řeší Fiat. Automobilka to nebude přiznávat ráda, ale je to tak - i když se rozhodla platformu novinky obdařit názvem PPC (Premium Platform Combustion), ve skutečnosti jde jen o pokračování předchozí architektury MLB Evo, která vzešla z původní MLB. Němci tak vyrukují pomalu s tímtéž rohlíkem, jen mu budou říkat jinak a budou si za to účtovat daleko víc peněz. A pod jménem dekády úspěšného vozu nabídnou primárně nechtěnou věc. To vážně nezní jako recept na úspěch.
V této podobě jsme znali A7 doposud, zkraje příštího roku se ale vše změní, neboť s tímto názvem bude spojený model, který byl dosud nabízen jako A6. Sudá čísla jakožto tradiční se ovšem Němci rozhodli vyhradit elektrickému pohonu. Foto: Audi
Zdroj: Audi
Bleskovky
- Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie včera 10:00
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
- MS-SBK 2025: Nová značka, tři Rookies, opět bez Čecha 21.12.2024
- MS-Supersport 2025: 7 značek - jedna žena, 1 Čech 20.12.2024
Nejnovější články
- Spalovací a elektrická auta budou brzy stát stejně, říká Bloomberg. Pokud se to ale skutečně stane, pak jen jednou cestou
před 10 hodinami - Někdo hned po koupi schoval jeden z posledních skutečných nových Trabantů, dnes je k mání za obrovské peníze
před 11 hodinami - Další automobilka končí s umělou podporou LGTBQ, stačilo, aby jí začalo téct do bot
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
včera - Šéf Mercedesu už má plné zuby „nemocných” zaměstnanců, v Německu se „hází marod” dvakrát víc lidí než kde jinde
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva