Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová Škoda Octavia se výrazně opozdí, potvrdil manažer i poslední novinka značky
26.3.2019 | Petr Prokopec
Čtvrtá generace mladoboleslavského bestselleru se měla představit ještě letos a do prodeje se dostat na přelomu roku. Po odložení nového Golfu se to ale nestane, na náplast se díváte.
Škoda včera v anglicky hovořících zemích představila paket SportLine, kterým je možné osadit modely Octavia a Octavia Combi. Jen u Velké Británie či Austrálie však nezůstalo, dnes se totiž vizuální sportovní sady dočkal i zbytek světa, Evropu nevyjímaje. Mladoboleslavská automobilka jej však v Česku, stejně jako třeba v Německu či dalších kontinentálních zemích nabízí pod označením Dynamic Plus. Tato dualita však na celé věci není tím nejpozoruhodnějším, daleko překvapivější je skutečnost, že Škoda vůbec s rozšířením výbavy přišla. Za rohem totiž už měla stát nová Octavia.
Ovšem právě představení nového paketu ukazuje, že realita už je jiná. S ohledem na odklad Volkswagenu Golf se totiž zdrží i český liftback a kombík, a to opravdu výrazně. Šéf komunikace australské divize Paul Pottinger totiž potvrdil, že u protinožců bude čtvrtá generace k dispozici až v prvním čtvrtletí roku 2021, tedy za dlouhé dva roky. Dorazit přitom má půl roku po příchodu svého německého příbuzného, jehož australské zahájení prodeje je naplánováno na třetí čtvrtletí roku 2020.
Jak již velmi dobře víme, v Evropě má Golf osmé generace startovat na počátku příštího roku, tedy půl roku před australským debutem. Stejný časový rozestup má platit i v případě Škody Octavia, takže nové generace bychom se měli dočkat nejdříve v létě příštího roku, spíše však až někdy na podzim. Je tedy vskutku otázkou, nakolik reálný je výstavní debut letos na podzim ve Frankfurtu, o kterém se původně hovořilo.
V tomto kontextu dává příchod paketu Dynamic Plus (či Sportline, chcete-li) smysl. Na trhu totiž nebude jen pár měsíců, ale déle než rok. Automobilka tak do něj neinvestovala zbytečně, navíc na vývoj zcela jistě nepadly miliardy. Máme tu totiž víceméně jen kosmetickou sadu, jejímž hlavním účelem je překlenutí propasti mezi základní nabídkou a variantou RS. V kombinaci s výbavou Ambition přitom vyjde na 40 900 Kč.
S čím přitom za své peníze můžete počítat? V prvé řadě jsou to 17palcová černa lakovaná litá kola Trius. Ta je ovšem možné nahradit i stejně velikými dvoubarevnými ráfky Hawk či dokonce osmnáctkami Vega nebo Turini. Liftback pak navíc ozdobí černý spoiler na víku zavazadelníku, přičemž stejně jako kombík může počítat i s předním sportovním lemem. Nechybí ani zatmavená okna, zatímco dovnitř se nastěhovala sportovní sedadla a černý strop.
Aby toho nebylo málo, můžeme zmínit ještě sadu hliníkových pedálů nebo sportovní multifunkční volant. V černé je pak vyvedena i řada dalších detailů, jak zvenčí, tak uvnitř. Tím odklon končí, podvozek již zůstává ve standardu. Stejně jako motorový prostor, do kterého se může nastěhovat většina agregátů, jenž se pro Octavii nabízí. Nejlevnější litrový tříválec se 115 koňmi vás přitom spolu s paketem vyjde na 538 800 Kč.
Škoda Octavia je nově k mání s paketem Dynamic Plus. Ten přitom nepřímo potvrzuje, že nová generace hned tak na trhu nebude
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 11:02 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis