Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1R vznikne jen v 68 kusech, základní verze vychází na 5,36 milionu Kč
22.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Limitovaná edice českého supersportu odkazuje na někdejší násilné ukončení výroby. Do výroby R1R dorazí s výkonem 330 až 400 koní při 670 kilech.
Rok 1947 nebyl pro automobilku Praga zrovna příznivý. Díky poválečnému stavu a příchodu dnes již nechvalně známé vládnoucí garnitury se někdejší společnost továrníka Františka Ringhoffera přestala zabývat vývojem a výrobou osobních automobilů a místo toho přesedlala na vozy nákladní. Změna přišla až v roce 2011, kdy práva na užívání někdejší slavné značky odkoupil podnikatel Petr Ptáček a rozjel produkci závodního speciálu R4S. Ten si vydobyl na okruzích nemalou slávu, stejně jako jeho nástupce v podobě modelu R1. Na silnice však ani jedna tato placka nemohla.
Proč takový úvod? Z jednoho prostého důvodu. Letos se Praga po dlouhých 68 letech vrací na veřejné komunikace. Učinit tak hodlá s modelem R1R, který vychází z výše zmiňovaného speciálu. Uvnitř tak najdeme pouze jediné sedadlo, zatímco zvenčí se vůz pyšní agresivním designem a působivou aerodynamikou. Ta je dokonce natolik mimořádná, že už při rychlosti 200 km/h generuje takový přítlak, že s autem můžete jezdit i po stropě.
O jeho pohon se stará přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s kořeny u Renaultu, který k dispozici dává 330 až 400 koní, točivý moment pak vrcholní hodnotou 530 Nm. Při hmotnosti 670 kilogramů lze tedy u základní verze počítat s poměrem 493 koní na tunu, u vrcholné pak dokonce s 597 koňmi na tisíc kilo. Očekávat tedy můžeme nadmíru působivou jízdní dynamiku, kdy nejvyšší rychlost se bude pohybovat v rozmezí 270 až 300 km/h.
To je na ryze český automobil úctyhodná hodnota, která již hraničí s domácím rekordem. Obdobně se nejspíše Praga R1R bude profilovat také při zrychlení z klidu na stovku, nic konkrétního však značka nezveřejnila. Oznámena však byla cena, která v případě základního provedení činí 198 000 Eur, tedy v přepočtu nějakých 5,36 milionu korun. K mání přitom bude pouze 68 exemplářů, což souvisí s výše zmíněným datem.
O ceně vrcholného provedení zatím nepadlo ani slovo, stejně tak nebyla upřesněna ani příplatková výbava. Nicméně kupříkladu s doplňkovým sedadlem pro spolujezdce počítat můžete. Tím ale pro dnešek končíme, momentálně totiž již nezbývá nic jiného než vyčkat, než první soukromý exemplář začne brázdit tuzemské silnice.
Praga R1R bude k mání v 68 kusech. Základní verze o výkonu 330 koní přitom vyjde na 5,36 milionu korun
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
17.12.2024
Nejnovější články
- Pokus o spojení Nissanu s Hondou je zoufalý krok dělaný v panice, říká bývalý šéf, nedává žádný smysl
před 2 hodinami - Nadšenci „na podpoře” milované Suzuki končí. Další takové auto nevzniklo a ani vyhlížet ho nemáme
včera - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
včera - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
včera - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 12.22. 07:38 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.22. 03:24 - Truck Daškam
- Škoda Auto obecně 12.21. 19:44 - Zajda
- Fiat a vše kolem nich 12.20. 18:03 - Zajda
- BMW Divize 12.20. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.20. 14:33 - Stepan
- Volkswagen obecne 12.20. 12:39 - řidičBOB
- Politický koutek 12.19. 15:07 - řidičBOB