Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1R: silniční česko-slovenský sporťák nafocen ještě před premiérou
29.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Silniční verze Pragy R1 byla oficiálně odhalena jen částečně, celé hotové auto se ale podařilo nafotit v Praze.
Tip: Projděte si již úplné oficiální odhalení silniční Pragy R1R s dalšími fotografiemi a informacemi, pojede až 300 km/h.
O silniční verzi modelu R1 se znovuzrozená automobilka Praga zmiňuje prakticky od chvíle, kdy v zázemí okruhu Slovakiaring představila malý hliněný model své sportovní prvotiny. V mezičase značka sbírala cenné zkušenosti na závodních drahách, které nakonec skutečně vyústily v derivát, který zamíří z okruhů na veřejné komunikace. Ač je prakticky hotov, Praga nás zatím zásobovala jen kusými informacemi a dílčími pohledy.
Dosud tedy víme především tolik, že silniční verze dostane do vínku 550 koní na tunu. To jsou parametry hodné Bugatti Veyron, tisícikoňové stádo však model R1R pod kapotou nenabídne. Už jen z toho důvodu, že o pohon se nestará osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly. Místo toho za sedadly trůní dvoulitr F4 FRS od Renaultsportu, který v případě závodního derivátu produkuje 340 koní.
Jaký ovšem bude skutečný výkon Pragy R1R, to je prozatím záhadou. Manažer projektu Jan Martínek v tomto ohledu uvedl pouze tolik, že finální parametry budou zveřejněny na počátku července, kdy značka začne vybírat zálohy. V ten moment se nejspíše dozvíme i cenu, která je aktuálně rovněž sporná. Opět však můžeme posloužit daty o závodním speciálu, který vychází na 120 000 Eur, tedy na 3,3 mil. Kč.
Silniční model na tom nejspíše bude podobně, zvláště když kromě pohonné jednotky přebere i další spíše závodní komponenty. Tedy kupříkladu robotizovanou převodovku Hewland nebo karbonovou karoserii, pod kterou se skrývá nosný rám. Kvůli vyšší spolehlivosti ovšem kabát dostal pozměněné sání a vylepšené chlazení. Z toho důvodu však bude o trochu horší aerodynamický odpor vozu.
Samotnou karoserii si přitom nyní můžeme vůbec poprvé prohlédnout ze všech stran, neboť Praga R1R před pár dny navštívila stanici STK na pražském Bohdalci. Veškeré komponenty zde byly shledány vyhovujícími, díky čemuž byla jen potvrzena homologace, kterou vůz získal již v polovině března. Jeho cestě za zákazníky tedy již nic nebrání. Kdy a za jakou cenu se na ni vůz skutečně vydá, ale bude muset upřesnit samotná Praga...







Praga R1R byla poprvé nafocena ze všech stran, finální parametry budou odhaleny v červenci
Foto: Michal Švaněk@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejčtenější články
Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025Číňané naučili svého nového psa kouskům, které ten starý americký uměl už před několika dekádami
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva