Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší
12.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Slovenský drtič okruhů české značky se nevzdává. Už atmosférická verze slibovala mnohé, ta přeplňovaná je na SlovakiaRingu rychlejší o masivních 10 sekund.
Pod jménem Praga R1 si můžete představit všelicos, třeba českou motorku s litrovým motorem, pokud ale pravidelně sledujete náš web, víte už od loňska, že se jedná o česko-slovenský sporťák za 2,5 milionu Kč. Cena ale jistě není tím, čím se chtěl a chce chlubit především, láká hlavně kombinací 600kilové hmotnosti hnané vpřed více než dvousetkoňovým, atmosféricky plněným dvoulitrem od Renaultu. Na okruhu SlovakiaRing to stačilo k pokoření dvouminutové mety, ale autoři celého díla zjevně chtějí více.
V mezičase jsme vás o R1 informovali jen v souvislosti s jejími crash testy. Ty sice byly vykonány v souladu s požadavky na homologaci pro závodní provoz, tak nějak jsme tušili, že by mohly být i krokem ke stvoření verze silniční. Na tu zatím nedošlo, ještě rychlejší ale Praga od této chvíle být umí - ve verzi R1 Turbo totiž dostala citelnou porci výkonu navíc a SlovakiaRingem si skoro pohrává.
Abychom byli konkrétní, pod její kapotou zůstal stejný motor Renault, akorát ve verzi dopované turbodmychadlem. Výkon je v tomto případě naladěn na maximum odpovídající 350 koním, což je opravdu pořádný nárůst oproti „atmosférické hodnotě”. Hmotnost zůstala věrná hodnotě 600 kilogramů a vůz údajně dokáže v zatáčkách zvládnout působivé přetížení až 2,4 g. Akceleraci výrobce neuvádí, stejně jako pneumatiky, s nimiž tohle zmákne (bez slicků nebo Harryho Pottera v podpalubí to ale půjde jen těžko), konstatuje ale, že čas na SlovakiaRingu se zlepšil o ohromujících 10 sekund - to je na tak krátkém okruhu něco jako věčnost. Maximální rychlost na nejrychlejším úseku trati pak činí 248 km/h.
Další detaily jsou zatím tajemstvím, nemáme ale pochyb o tom, že R1 Turbo půjde do prodeje, pro svou vlastní potěchu ji znovuzrozená Praga jistě nevyvinula. Můžeme si tak jen počkat na detailní technické specifikace, cenu a třeba i nějakou tu zmínku o silniční verzi, takovou bychom viděli přece jen nejraději. Do té doby si můžete projít pár přiložených fotek a také video dokumentující testy kde jinde než na jediném pořádném slovenském závodním okruhu.
Praga R1 Turbo při vývoji a testech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 20:23 - M.Z.
- Onboard videa 11.22. 20:03 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch