Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Praga R1 Turbo: česko-slovenský sporťák dostal přeplňování, je citelně rychlejší
12.10.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Slovenský drtič okruhů české značky se nevzdává. Už atmosférická verze slibovala mnohé, ta přeplňovaná je na SlovakiaRingu rychlejší o masivních 10 sekund.
Pod jménem Praga R1 si můžete představit všelicos, třeba českou motorku s litrovým motorem, pokud ale pravidelně sledujete náš web, víte už od loňska, že se jedná o česko-slovenský sporťák za 2,5 milionu Kč. Cena ale jistě není tím, čím se chtěl a chce chlubit především, láká hlavně kombinací 600kilové hmotnosti hnané vpřed více než dvousetkoňovým, atmosféricky plněným dvoulitrem od Renaultu. Na okruhu SlovakiaRing to stačilo k pokoření dvouminutové mety, ale autoři celého díla zjevně chtějí více.
V mezičase jsme vás o R1 informovali jen v souvislosti s jejími crash testy. Ty sice byly vykonány v souladu s požadavky na homologaci pro závodní provoz, tak nějak jsme tušili, že by mohly být i krokem ke stvoření verze silniční. Na tu zatím nedošlo, ještě rychlejší ale Praga od této chvíle být umí - ve verzi R1 Turbo totiž dostala citelnou porci výkonu navíc a SlovakiaRingem si skoro pohrává.
Abychom byli konkrétní, pod její kapotou zůstal stejný motor Renault, akorát ve verzi dopované turbodmychadlem. Výkon je v tomto případě naladěn na maximum odpovídající 350 koním, což je opravdu pořádný nárůst oproti „atmosférické hodnotě”. Hmotnost zůstala věrná hodnotě 600 kilogramů a vůz údajně dokáže v zatáčkách zvládnout působivé přetížení až 2,4 g. Akceleraci výrobce neuvádí, stejně jako pneumatiky, s nimiž tohle zmákne (bez slicků nebo Harryho Pottera v podpalubí to ale půjde jen těžko), konstatuje ale, že čas na SlovakiaRingu se zlepšil o ohromujících 10 sekund - to je na tak krátkém okruhu něco jako věčnost. Maximální rychlost na nejrychlejším úseku trati pak činí 248 km/h.
Další detaily jsou zatím tajemstvím, nemáme ale pochyb o tom, že R1 Turbo půjde do prodeje, pro svou vlastní potěchu ji znovuzrozená Praga jistě nevyvinula. Můžeme si tak jen počkat na detailní technické specifikace, cenu a třeba i nějakou tu zmínku o silniční verzi, takovou bychom viděli přece jen nejraději. Do té doby si můžete projít pár přiložených fotek a také video dokumentující testy kde jinde než na jediném pořádném slovenském závodním okruhu.







Praga R1 Turbo při vývoji a testech
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Tato auta jsou dnes největší „držáky” za peníze: Nestojí moc, a přesto mají vydržet skoro věčnost
před minutouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před minutouBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 10 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan