Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Potvrzeno: Prodeje Mercedesu třídy S se zhroutily a polovina výroby bude zrušena, zaměstnanci si musí najít jinou práci
22.8.2024 | Petr Miler
Dodavatelé automobilky oslovení německými médii hovoří o „katastrofě”, do té se ale Mercedes vědomě žene už roky. Také vrcholnou třídu S zanedbal, zákazníci ji dále nevnímají jako vrchol kvality a měřítko pro ostatní, podle čehož se také prodává. Bez prodejů pak není třeba ani výroba, proto takové omezení.
Už léta varujeme před tím, že slepá sázka na trhem nevyžádanou elektrifikaci se neprojeví jen tak, že automobilky nabídnou „něco navíc”, což vás nutně nemusí zajímat. Projevuje se také zaměřením pozornosti na jiný typ produktu, do kterého půjdou největší investice, kterému se budou věnovat ti nejlepší vývojáři, který budou testovat ti nejlepší tovární piloti, který si získá největší pozornost marketingového oddělení a tak podobně. Alternativy, které se rázem ocitnou na druhé koleji, tím nutě musí trpět.
Myslíte si ostatně, že by třeba Škoda tak odflákla nový Superb, kdyby svou budoucnost neviděla v úplně jiném autě? To samé lze říci o spoustě jiných vozů - Golf VIII je takový, jaký je, kvůli VW ID.3, nový VW Passat je takový, jaký je, kvůli VW ID.3, Ford v podstatě zapomněl na Fiestu, Focus i Mondeo kvůli autům jako Mustang Mach-E a Mercedes začal šidit téměř celé své portfolio kvůli modelům EQ. Tyto a další automobilky mohou tvrdit, co chtějí, ale jednoduše nejde nevidět, že svým spalovacím novinkám daly méně - a někdy opravdu hodně málo - s vidinou toho, že už jedou slepou ulicí a větší investice do nich se jim už nevrátí.
Být to tak, že elektrický pohon je nová, skvělá, jasně lepší věc, není o čem se bavit, ale tak to není. Je to - s mírnou nadsázkou řečeno - stará, přes 100 let marně kříšená slepá větev vývoje, která se nyní pokouší asi podesáté povstat z popela díky baterkám vyvinutým primárně pro notebooky, které v asi půltunové hmotě napodobují sotva 30kilovou palivovou nádrž. A to ani nemluvíme o tom, že stojí statisíce místo tisíců, vydrží okolo 8 let místo skoro věčnosti apod. Elektromobily mají své výhody, o tom žádná, tohle je ale tak brutální limit pro prodejnost, že si jen blázni mohli myslet, že s tímto pod taktovkou politického diktátu ovládnou svět.
Nestalo se to, neděje se to, většina lidí elektrický pohon po zvážení všech pro a proti odmítá a ona „slepá ulička” spalovacích aut najednou nekončí. Poznávají to prakticky všichni, Mercedes-Benz nevyjímaje, kterému tak nezbylo než otočit a investovat znovu do spalovacích aut. No jo, jenže to se projeví až za pár let, teď Němci hrají s kartami, které si rozdali o pár let dřív. A poznávají, že ze samých dvojek postupku nesloží. Tak jim nezbývá než v některých bitvách kapitulovat.
V té o zákazníka vedené třídou S firma právě utrpěla těžkou porážku, když potvrdila nedávné spekulace o zastavení poloviny výroby právě vrcholného eSka. A to zabolí. Jsem dalek toho být expertem na tento typ vozu, když mi ale lidé, kteří jej dekády kupovali, tvrdí, že už tento Mercedes nechtějí, protože je nekvalitní, bazíruje na nesmyslech a nikoli technické excelenci a ještě drahý, něco to znamená. Ostatně nejsou sami.
Někdejší ikona luxusních aut hlásí letos víc jak třetinový meziroční pokles prodejů, který se navíc postupem času zrychluje. A vážně se není čeho chytit, prodeje auta klesají na všech jeho klíčových trzích - v Evropě, v USA i v Číně. Není tedy nakonec překvapením, že ke zmíněnému zrušení poloviny výroby dojde - mluvčí automobilky pro kolegy z Auto News a jim spřízněný německý Automobilwoche potvrdil, že produkce eSka v Sindelfingenu bude dál probíhat jen na jednu směnu, neboť továrna je už měsíce nevyužitá kvůli prudkému poklesu odbytu.
Automobilwoche dále cituje jednoho z dodavatelů Mercedesu, který pro třídu S vyrábí interiérové díly, podle nějž je zrušení tak velké části výroby třídy S „katastrofa”, která ukazuje současnou kondici společnosti. Na jednosměnný provoz přejde Sindelfingen po letní odstávce a zaměstnanci si budou muset najít jinou práci v rámci struktur Mercedesu. Automobilka nyní přiznává, že pracuje na rozsáhlé modernizaci třídy S, která jí má vrátit atraktivitu. Ale bude to stačit?
Mercedes máme tendenci litovat, koho bychom také v jeho pozici litovat nechtěli, ale ruku na srdce: Nemůže si za to jen a pouze sám? Však si vzpomeňte, jak šéf vývoje automobilky ještě v roce 2016 říkal, že dřív umřeme my než spalovací motory. Mercedes věděl, že ve snaze přejít na elektromobily do roku 2030 sází na chromého koně. Přesto to udělal a všechno ostatní začal zanedbávat nebo dokonce devastoval. Teď sklízí bouři, kterou sám zasel.
Továrna Mercedesu v Sindelfingenu skutečně omezí svou produkci na polovinu. Tak velký je nezájem o ošizenou třidu S, která se tam vyrábí. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
před 6 hodinami - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
před 7 hodinami - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
před 9 hodinami - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
před 10 hodinami - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva