Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední „normální” Renault Mégane se pořád dá koupit, ale balí si kufry, někde už je k mání jen v jedné verzi
13.8.2023 | Petr Prokopec
Renault s Méganem přešel na elektrický pohon a bank tím nerozbil, letos u nás prodal jen 54 aut. Spalovacího předchůdce prodává osmkrát tolik, jeho dny se ale zjevně krátí.
Se čtvrtou generací Renaultu Mégane přišla francouzská automobilka již v září 2015, kdy ji představila na domácím pařížském autosalonu. Do prodeje se nicméně hatchback dostal až po dlouhých deseti měsících, tedy v moment, kdy značka vyrukovala také se sedanem. V mezičase pak byl odhalen ještě kombík, přičemž celá rodina užívala platformu CMF-CD. Zatímco však s pětidvířky byl spojen rozvor 2 699 milimetrů, čtyřdvířko mezi nápravami narostlo na 2 711 mm.
U nás je i po tak dlouhé době pořídit celé portfolio, a to navzdory příchodu duchovního nástupce v podobě téměř neprodejného Renaultu Mégane E-Tech. Jeho elektrické srdce totiž tolik netáhne jako spalovací jednotky. Protože však Francouzi touží po ekologickém kreditu, zjevně začínají utahovat opasek. Kolegové z Nizozemska totiž hlásí další redukce v nabídce, ze které již dříve vypadl jak hatchback tak sedan u nás zvaný Grand Coupe. Zůstal jim tedy jen kombík čili Grandtour.
Nejpraktičtější verze schopná pobrat až 1 504 litrů zavazadel byla přitom ještě nedávno v zemi tulipánů dostupná s benzinovou jedna-trojkou, benzinovou jedna-šestkou a benzinovou plug-in hybridní jedna-šestkou. Druhé zmíněné agregáty ale nově již nelze objednat, k mání je tedy pouze základní čtyřválec produkující 140 koní. Tuzemská nabídka, která kromě zmíněných motorů čítá ještě 1,5litrový turbodiesel, je tak přímo královská.
Přesto je nicméně třeba se ptát, jak dlouho ještě Mégane jako takový v prodeji zůstane. Britský Autocar totiž o pozastavení výrobních linek ve Španělsku a Turecku informoval již loni. Francouzi však dané zvěsti nepotvrdili, Turci pak v mezičase vyukovali s oznámením, že sedan by se u nich měl vyrábět ještě pět let. S tím ale pro změnu příliš nekoresponduje český ceník, který aktuální ceny podmiňuje skladovými zásobami.
Ať tak či onak se zdá, že životní éra spalovacího Méganu se chýlí ke konci. Ten opravdu není veselý, k čemuž vozu dopomohli jeho tvůrci. Na britském trhu se totiž za celý rok 2021 prodalo jen 793 aut oproti 30 200 kusům Volkswagenu Golf a 21 800 kusům Fordu Focus, neboť zástupce Renaultu byl k mání jen s hybridním ústrojím. Globální registrace pak činily 70 tisíc aut, zatímco v roce 2004 šlo o 465 778 aut.
Sešup Francouzů je tedy výrazný a o to více patrný. S ohledem na nizozemské dění pak navíc ještě bude pokračovat, u nás se elektrický Mégane s letos 54 dodanými prodává ještě osmkrát hůř než spalovací verze. Pokud tedy máte o poslední „normální” Mégane zájem, neváhejte moc dlouho, elektrický nástupce startující na 1 205 000 Kč normálně opravdu nepůsobí.
Pokud si Nizozemci chtějí koupit Mégane, aktuálně mohou sáhnout už jen po kombíku osazeném přeplňovanou jedna-trojkou. Řídnutí nabídky lze očekávat i jinde, nad spalovacím provedením zjevně zachází slunce. Foto: Renault
Zdroje: Auto Week, Renault, SDA
Bleskovky
- Mercedes po fiasku čtyřválců skutečně vrací menším AMG motory V8, jejich zvuk vás ale rozpláče
včera - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Dakar 1. etapa: 412 km přes písek, kameny a suť včera 11:24
- Prologem začal Dakar 2025 3.1.2025
- Přehled vítězů Paříž - Dakar 2.1.2025
- Jak vypadá trasa Dakaru 2025 1.1.2025
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 28.12.2024
Nejnovější články
- Šéf Renaultu otevřeně: Můžeme brzy prodělávat přes 1 miliardu denně, EU nás nenechá vyrábět levná auta
před 43 minutami - V belgické stodole objevili sbírku 73 aut hlavně od Porsche, to své si v ní hned našla i hvězda Top Gearu
včera - Němečtí socialisté mají skvělý plán, domácí automobilový průmysl prý zachrání návratem dotací na elektromobily
včera - I drahá Škoda Kodiaq je obětí typických „šidítek” moderních aut, všem dává na odiv, za co jste si nepřiplatili
včera - Dva roky stará Tesla Model 3 za 437 tisíc Kč, roční za 553 tisíc. Výprodej nechtěných elektromobilů Hertzu pokračuje ve velkém stylu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 01.04. 21:40 - HondaMan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.04. 15:53 - řidičBOB
- Crossover pro ženu 01.04. 12:13 - HondaMan
- Auto z EU koupeno v ČR 01.04. 00:32 - Denino1
- Ford obecně 01.03. 20:22 - M.Z.
- BMW Divize 01.03. 16:11 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 01.03. 11:46 - pavproch
- Přituhuje 01.03. 09:04 - řidičBOB