Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední „normální” Renault Mégane se pořád dá koupit, ale balí si kufry, někde už je k mání jen v jedné verzi
13.8.2023 | Petr Prokopec
Renault s Méganem přešel na elektrický pohon a bank tím nerozbil, letos u nás prodal jen 54 aut. Spalovacího předchůdce prodává osmkrát tolik, jeho dny se ale zjevně krátí.
Se čtvrtou generací Renaultu Mégane přišla francouzská automobilka již v září 2015, kdy ji představila na domácím pařížském autosalonu. Do prodeje se nicméně hatchback dostal až po dlouhých deseti měsících, tedy v moment, kdy značka vyrukovala také se sedanem. V mezičase pak byl odhalen ještě kombík, přičemž celá rodina užívala platformu CMF-CD. Zatímco však s pětidvířky byl spojen rozvor 2 699 milimetrů, čtyřdvířko mezi nápravami narostlo na 2 711 mm.
U nás je i po tak dlouhé době pořídit celé portfolio, a to navzdory příchodu duchovního nástupce v podobě téměř neprodejného Renaultu Mégane E-Tech. Jeho elektrické srdce totiž tolik netáhne jako spalovací jednotky. Protože však Francouzi touží po ekologickém kreditu, zjevně začínají utahovat opasek. Kolegové z Nizozemska totiž hlásí další redukce v nabídce, ze které již dříve vypadl jak hatchback tak sedan u nás zvaný Grand Coupe. Zůstal jim tedy jen kombík čili Grandtour.
Nejpraktičtější verze schopná pobrat až 1 504 litrů zavazadel byla přitom ještě nedávno v zemi tulipánů dostupná s benzinovou jedna-trojkou, benzinovou jedna-šestkou a benzinovou plug-in hybridní jedna-šestkou. Druhé zmíněné agregáty ale nově již nelze objednat, k mání je tedy pouze základní čtyřválec produkující 140 koní. Tuzemská nabídka, která kromě zmíněných motorů čítá ještě 1,5litrový turbodiesel, je tak přímo královská.
Přesto je nicméně třeba se ptát, jak dlouho ještě Mégane jako takový v prodeji zůstane. Britský Autocar totiž o pozastavení výrobních linek ve Španělsku a Turecku informoval již loni. Francouzi však dané zvěsti nepotvrdili, Turci pak v mezičase vyukovali s oznámením, že sedan by se u nich měl vyrábět ještě pět let. S tím ale pro změnu příliš nekoresponduje český ceník, který aktuální ceny podmiňuje skladovými zásobami.
Ať tak či onak se zdá, že životní éra spalovacího Méganu se chýlí ke konci. Ten opravdu není veselý, k čemuž vozu dopomohli jeho tvůrci. Na britském trhu se totiž za celý rok 2021 prodalo jen 793 aut oproti 30 200 kusům Volkswagenu Golf a 21 800 kusům Fordu Focus, neboť zástupce Renaultu byl k mání jen s hybridním ústrojím. Globální registrace pak činily 70 tisíc aut, zatímco v roce 2004 šlo o 465 778 aut.
Sešup Francouzů je tedy výrazný a o to více patrný. S ohledem na nizozemské dění pak navíc ještě bude pokračovat, u nás se elektrický Mégane s letos 54 dodanými prodává ještě osmkrát hůř než spalovací verze. Pokud tedy máte o poslední „normální” Mégane zájem, neváhejte moc dlouho, elektrický nástupce startující na 1 205 000 Kč normálně opravdu nepůsobí.



Pokud si Nizozemci chtějí koupit Mégane, aktuálně mohou sáhnout už jen po kombíku osazeném přeplňovanou jedna-trojkou. Řídnutí nabídky lze očekávat i jinde, nad spalovacím provedením zjevně zachází slunce. Foto: Renault
Zdroje: Auto Week, Renault, SDA
Bleskovky
Aukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
včeraObří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025Audi si v reklamě začalo utahovat z Mercedesu, ten mu to vrátil. Nakonec oba konkurenty uzemnilo BMW
5.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Cena pouhých koberečků do Putinovy limuzíny bere dech, aspoň v něčem se skutečně vyrovná Rolls-Roycu a Bentley
před hodinouArogantní chování se Volvu opravdu vyplácí, někde jen během posledních tří měsíců přišlo o pětinu dealerů
před 4 hodinamiZ ceny Tesly původně za 3,2 milionu zbylo majiteli už po třech letech krutě málo, levněji by ho vyšlo i Ferrari nebo Porsche
před 6 hodinamiTohle auto má dvakrát větší baterky než ostatní nejlepší elektromobily, přesto nedokáže ohromit skoro ničím
před 7 hodinamiŠéf výrobce elektromobilů pod tíhou ztrát a nesmyslných vizí skončil, miliony měsíčně ale bude brát dál
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva