Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poslední motor V8 TDI od Volkswagenu je o 75 procent čistší, než má být
3.4.2020 | Petr Prokopec
Evropská legislativa tlačí naftové motory do kouta a vyžaduje od nich čistotu, které není lehké dosáhnout. Motor V8 TDI se tak zdá byt v dnešní době pomalu mrtvý, ale není tomu tak.
Na dieselový skandál Volkswagenu svět hned tak nezapomene. Do jisté míry zejména Evropany milovaný pohon odsoudil mezi ohrožené druhy. Německá automobilka tak v očích mnoha lidí dodnes platí za symbol podvodu. Není proto větší paradox než skutečnost, že nyní vyrábí skutečně čisté diesely. Obdivuhodné to je zejména proto, že se nejedná o maloobjemové jednotky, u kterých by člověk nízké emise tak nějak čekal. Právě naopak byla testem na reálných silnicích ověřena ekologičnost čtyřlitrového osmiválce.
Volkswagen tímto turbodieselem osazuje pouze Touareg, nicméně pohonnou jednotku užívá také Audi a dříve se objevovala i pod kapotami Bentley a Porsche. Kromě osmi válců a čtyř litrů objemu motor dostal do vínku dvě klasická turbodmychadla a jeden elektrický kompresor. Dále se chlubí 48voltovým elektrickým okruhem, přičemž „lidový vůz“ z něj vymáčknul 421 koní a 900 Nm točivého momentu. Stovku tak Touareg V8 TDI zvládá již za 4,9 sekundy, což jej navzdory více než dvoutunové hmotnosti staví na roveň sportovních aut nedávné minuosti.
Právě obří porce kil i koní, stejně jako horší aerodynamika a větší objem motoru by logicky měly vést k nepříliš působivým emisím. Jak jsme ale naznačili již v úvodu, realita je uplně jinde, a to nikoliv jen na základě tvrzení Volkwagenu. Velké SUV si vzala na paškál organizace Emission Analytics, která jej osadila systémem měřícím reálnou produkci NOx a vyrazila na německé silnice.
Dle evropských limitů je momentálně povoleno maximálně 80 mg oxidů dusíku na kilometr. Touaregu V8 TDI ale bylo na saských silnicích naměřeno pouhých 10 mg. Testeři se poté přesunuli do jižnějšího Badenska-Württemberska, kde je průměrná nadmořská výška poloviční vůči předchozí lokalitě, což ovlivňuje rovněž žíznivost a tudíž i emise. Ty však i tentokráte byly pod limitem, konkrétně na 20 mg.
Suma sumárum je tedy vůz čistší, než vůbec má být a vlastně nás tak vůbec nepřekvapí, pokud Volkswagen s tímto motorem bude pokračovat i do budoucna. Překážkou může byt spotřeba resp. emise CO2, neboť Touareg produkuje 195 gramů na kilometr. To je samozřejmě nad evropský limit, třebaže na tak velké a výkonné auto je to docela málo. Pokud by V8 musel skončit, byla by to škoda, neboť Volkswagenu se nyní daří jej držet v lati s předpisy i bez podvodů.




























VW Touareg V8 TDI je překvapivě i v reálu nadmíru čistotným vozem, do limitů EU se vejde hned několikrát
Zdroj: Emission Analytics
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
před 4 hodinamiNěmci poznávají „kouzlo” zelené ekonomiky. Lidé si stěžují na málo dobíjecích stanic, třetinu jich ale nikdo nepoužívá
před 6 hodinamiMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
před 7 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
před 8 hodinamiBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 20:56 - Zajda
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07