Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche vážně pohřbí atmosféry, Caymanu zůstanou jen čtyřválcová turba
2.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Turbodmychadla suplujícího větší objem se dočká jak zcela nová Panamera, tak i faceliftované Porsche 911. Boxster a Cayman budou jen čtyřválcové.
Automobilka Porsche sice v poslední době neustále navyšuje prodeje, z toho ovšem má mnohem větší radost vedení značky než její tradiční klientela. Důvodem je fakt, že čím více exemplářů továrna vyexpeduje, tím větší postih od Evropské unie jí hrozí. Se sklonkem dekády totiž začnou platit nové emisní předpisy, které počítají s 95 gramy CO2 na kilometr. K této úrovni má však Zuffenhausen s výjimkou hybridních verzí modelů Cayenne a Panamera setsakra daleko, neboť i nejméně výkonný Boxster má papírovou spotřebu odpovídající emisím 180 g CO2 na km.
Z tohoto důvodu značka hodlá do budoucna osadit prakticky celé své porftolio přeplňovanými motory. O tomto kroku jsme v minulosti již informovali, dosud se ovšem zdálo, že postihnout má především řadu 911 či že u některých modelů bude alespoň dočasně představovat pouze alternativu k přežívajícím atmosféricky plněným jednotkám. Nové informace ovšem naznačují, že až na pár výjimek právě u legendárního sporťáku dojde k implementaci přeplňování ve všech případech, a to bez jakéhokoli pardonu směre k původním pohonným jednotkám. Příchod turbodmychadla tak můžeme čekat rovněž u malých sporťáků i velkých SUV.
V tomto směru ostatně již Porsche začalo vyvíjet první aktivity, neboť kupříkladu model Macan již s atmosférickou pohonnou jednotkou nekoupíte. Na autosalonu v Los Angeles pak byl pro změnu představen Cayenne GTS, který předchozí 4,8litrový osmiválec vyměnil za 3,6litrový šestiválec twin-turbo. Navzdory menšímu objemu přitom nabízí vyšší výkon, se kterým jde ruku v ruce nižší spotřeba resp. požadované emise CO2.
Stejný pokles objemu, jenž bude kompenzován přeplňováním, můžeme čekat také v případě Porsche Panamera, dojít k němu však má až s příchodem nové generace. Již příští rok však bude na autosalonu ve Frankfurtu odhalen facelift sporťáku 911, kdy základní Carrera zřejmě dostane 2,7litrový agregát naladěný na nějakých 408 koní.
O stupeň výše pak zamíří Carrera S, která rovněž počítá s downsizingem, 3,8litrový šestiválec by se však měl změnit na 3,4litrový. Výkon by přitom měl narůst až za hranici 500 koní, čímž by bylo ohroženo i stávající Turbo v základní konfiguraci. To zůstane na stejném objemu jako dosud, výkon by ovšem měl narůst až na přibližně 600 koní.
Oproti předchozím zvěstem by pod kapotu modelu 911 neměl zamířit právě vyvíjený dvoulitrový čtyřválec, jenž je určen pro Porsche Boxster a Cayman. Tyto dva modely by s daným agregátem měly vyrukovat v roce 2016, přičemž snížení objemu nemáme čekat jen u základní verze, ale také u varianty S, která dostane 2,5litrový čtyřválec. Šestiválce tak u tohoto modelu jediným momentem zcela skončí - představa, že současný Cayman S tak zůstane vynikající řidičskou volbou ještě po řadu dalších let tak dostává vážné trhliny.
Tím se dostáváme na konec naší zprávy. I přes veškeré výše zmíněné kroky vyvolávající chmury ale máme alespoň trochu uklidňující zprávu - Porsche prozatím atmosférické jednotky ponechá v nabídce modelů GT3 a GT3 RS. Je ale otázkou, do jaké míry je to spásou, když GT3 už všechny nadšené řidiče stihla odradit povinným automatem, třebaže naděje na spásu alespoň u verze RS stále existuje...
Facelift Porsche 911 bude sice vizuálně jen evoluční, pod kapotou se ovšem odehraje skutečná revoluce. Atmosférické pohonné jednotky totiž nahradí přeplňované agregáty
Zdroje: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 41 minutami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 2 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 3 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 5 hodinami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva