Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche vážně obrátilo běh dějin, 911 GT3 po faceliftu má zpět manuální řazení
7.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zvenčí i uvnitř se facelift nejryzejší verze 911 omezuje hlavně na detaily. Pod kapotou ale máme revoluci, vrátil se manuál a motor má větší objem.
Stánek Porsche na letošním ženevském autosalonu byl ještě před pár hodinami opředen tajemstvím. Na jednu stranu bylo jasné, že tam uvidíme Panamery Turbo S E-Hybrid a Sport Turismo, na druhou nebylo zcela jisté, zda se tam opravdu ukáže facelift Porsche 911 GT3. Nakonec ano a jde o událost ve znamení dobrých zpráv.
Seznamte se tedy prosím s 991.2 GT3. Designově mnoho odlišností nenajdete. Hlavní změnou je nové odlehčené karbonové křídlo, které doprovází přepracovaný difuzor s dvojicí koncovek výfuku uvnitř. Nechybí ani odlišné světlomety vpředu a vzadu či upravené nárazníky, které byly dle tvrzení automobilky přizpůsobeny pro lepší proudění vzduchu.
V interiéru vidíme volantu převzatý z hybridního supersportu 918 Spyder, spolu s ním přišla také v 18 směrech elektricky stavitelná sportovní sedadla. Lze je nahradit příplatkovými skořepinami se zafixovanými karbonovými opěradly. Porsche Communication Managemenet (PCM) je již opět součástí standardní výbavy.
Jakkoliv jde přitom o drobnosti, inovované Porsche 911 GT3 je díky nim zvenčí i zevnitř jasně odlišitelné od dosavadního provedení. To se ostatně týká i největší změny oproti současnosti, a to návratu šestistupňového manuálu. Ten je stejně jako sedmistupňová automatická převodovka PDK spřažen s atmosférickým čtyřlitrovým šestiválcem.
Plochá pohonná jednotka má stejný objem jako 911 GT3 RS či 911 R, nicméně jejím základem jsou agregáty používané závodními speciály 911 GT3 R a 911 RSR. Porsche tak navazuje na předchozí tradici, jež pod kapotou modelů Gran Turismo propojovala silniční a okruhové aktivity.
Čtyřlitrový boxer dává k dobru 500 koní a 460 Nm, které obě převodovky přenášejí na zadní kola. S automatem akcelerace z klidu na stovku zabere 3,2 sekundy, manuál je prý o šest desetin pomalejší, čemuž je docela obtížné věřit. Na druhou stranu vám ovšem umožní rozlet až na nejvyšší rychlost 318 km/h, zatímco verze s PDK si musí vystačit s jedním kilometrem v hodině méně.
Vůz osazený šestistupňovým manuálem váží 1 413 kg, PDK hmotnost zvyšuje o dalších sedmnáct kilogramů. Pro obě varianty je připraven také poladěný podvozek, součástí standardu se stalo i řízení zadní nápravy.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Faceliftované Porsche 911 GT3 ani v Ženevě manuál nepředvedlo
Na prvních fotkách sice ruční řazení nevidíme, kompletní tisková zpráva o něm ale hovoří jasně. Nakonec, návrat manuál a příchod čtyřlitrového motoru jsou největší novinky faceliftu, vzhled se změnil jen lehce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch