Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche ukazuje cestu koncernu VW. I bez moderních nesmyslů stvořilo krásnou kabinu
23.1.2019 | Petr Prokopec
Interiéry moderních aut mohou být krásné a vybavené věcmi, o kterých se nám dříve nesnilo, se záplavou dotykových displejů ale nikdy nebudou tak příjemné. Nové Porsche 911 dál sází na tlačítka.
Od představení nového Porsche 911 uběhlo již několik týdnů, přesto osmá generace zůstává v centru dění. Jakkoliv se zvenčí na první pohled od předchozího provedení moc nezměnila, tedy až na poněkud svérázné kliky dveří, pod kapotou došlo na řadu modifikací. Pohonná jednotka dnes ale zůstává pčím zcela skryta, těšit se tak lze alespoň z vyššího výkonu. Snad nejvíce ale značka ze Zuffenhausenu řádila v interiéru.
Kultovní model se dočkal zcela nové kabiny, která působí mnohem čistším dojmem, než tomu bylo dříve. To není u nových aut zase tak výjimečné, Porsche se ale na rozdíl od mnoha dalších výrobců, včetně třeba koncernového Audi vyhnulo eliminaci tlačítek, řada z nich zůstala na svém místě. Jen byl přepracován jejich tvar. To je vskutku překvapivé, dle firemního šéfa vývoje a výzkumu Michaela Steinera to ale má své opodstatnění. „Mačkat tlačítka je zábavné. Není to vždy jen o obrazovkách. Chtěli jsme čistý vnitřek, zároveň jsme ale chtěli zachovat zákazníkům jejich oblíbenou kratochvíli.“
Máte pocit, že Steiner přehání a svými slovy jen omlouvá skutečnost, že designéři Porsche jsou natolik líní, že nejen ponechávají bez doteku siluetu vozu, ale nyní ještě opomenuli vylepšit kabinu vozu? Pak zkuste zapřemýšlet dvakrát. Nebo se spíše vžijte do role majitele 911, který právě po vlastní ose dorazil na okruh, převlékl se do závodního overalu, nasadil helmu a rukavice a postavil se na startovní čáru. V takové chvíli by byť jen snaha o aktivaci sportovního režimu na displeji byla nemožná a vlastně ve své podstatě otravná.
O poznání jiná situace však nastává, když k dispozici máte tlačítka. Ta navíc již nejsou v mnoha případech tak titěrná, problémem tedy nejsou ani ony rukavice. Pár prostých pohybů sice vede ke stejnému cíli, k jakému by vás dovedla i dotyková obrazovka, nicméně samotnou cestu si užijete rovněž. Navíc bychom se ani nedivili, kdyby tím, jak měníte tuhost tlumičů a otevíráte škrtící klapku výfuku, narůstal i váš pocit, že jste závodním jezdcem připravujícím se pomalu na start v Le Mans. Jakkoliv tedy Porsche začalo klást důraz na komfort, své kořeny zjevně ještě zcela neodstřihlo. A celému koncernu VW ukazuje, kudy lze kráčet - snažit se ovládat auto jen přes dotykové displeje za jízdy, klidně bez rukavic a mimo okruh, je někdy velmi nepříjemné...
I nové Porsche 911 nadále disponuje kabinou s tlačítky...
...vše ale působí mnohem čistěji než u předchůdce
Porsche se tak vydalo docela jinou cestou než zbytek koncernu VW tažený Audi - v jeho nových modelech jsou už tlačítka skoro neexistující věcí
Bleskovky
- MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Výbavou nabušená, sotva jetá Škoda Octavia Combi 2,0 TDI za cenu základní Fabie se v prodeji nevídá
včera - EU chce nasypat Číňanům přes 25 miliard, aby naučili místní automobilky dělat elektromobily, to snad už není pravda
včera - Lada příští rok ukáže své nové SUV. Niva to nebude, přesto má jít o úplně nový a moderní vůz
včera - BMW před koncem roku rozjelo mohutné dodatečné slevy jen na spalovací auta. Ví, že od ledna už je bez pokut neprodá
včera - Maserati se pokouší odvrátit svůj úpadek specialitou ke 110. výročí, nic nudnějšího asi vymyslet nemohlo
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva