Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche se spalovacími motory neskončí, dokud to bude jen trochu možné, aspoň ono z toho má rozum
28.7.2023 | Petr Prokopec
Neřešme nyní, jak velký podíl elektromobilů na celkovém odbytu zuffenhausenská automobilka očekává k tomu či onomu datu, není to podstatné, o tom rozhodnou zákazníci. Klíčové je, že si na rozdíl od jiných značek její klienti budou moci vybrat.
„Budeme prodávat, co si zákazníci přejí, dokud legálně budeme moci.” Nebo: „Budeme nabízet spalovací motory, dokud nám to někdo nezakáže, protože si je zákazníci přejí.” Očekávali bychom, že podobné fráze budou zaznívat z úst šéfů automobilek den co den jako jasný projev oddanost klientům té které značky, jimž někdo šlape po štěstí často nesmyslnými tržními regulacemi. Něčeho podobného jsme ale ve skutečnosti svědky velmi zřídka, den co den spíše slýcháme: „Budeme vám vnucovat, co nechcete, i kdybychom náhodou nemuseli.”
Je to naprosto naprosto absurdní a nepochopitelné. Svět ještě nikdy ve své historii nepoznal, aby v tak konkurenčním prostředí s tak významným a drahým produktem začala většina výrobců drtivé majoritě klientely ukazovat prostředníček a u toho se snažila zastrašit, dehonestovat nebo jinak odstranit z cesty kohokoli, kdo hanebnosti takového jednání nastavuje zrcadlo. O to více musíme být potěšeni každým náznakem projevu opaku, tedy když někdo prohlásí něco ve stylu zkraje řečeného.
V tomto kontextu s radostí ocitujeme slova Karla Dumse, který má u Porsche na starosti vývoj syntetických paliv. Ten uvedl, že ačkoli automobilka chce přejít na elektrický pohon, spalovací motory bude nabízet „tak dlouho, jak jen to bude možné“. A když si uvědomíme, že syntetická paliva byla Evropskou unií uznána jako CO2-neutrální, pak se zdá, že by to tak mohlo být navěky.
Tato slova se v tuto chvíli týkají řady 911, pokud ale Porsche uvidí, kam se věci vyvíjí a co je také legálně možné, může snadno přehodnotit svá očekávání, že do roku 2030 bude prodávat 80 procent všech svých aut s elektrickým pohonem. I kdyby ale šlo o oněch 20 procent, bavíme se o 60 tisících dodaných autech za rok (v posledních letech Porsche prodává okolo 300 tisíc aut ročně), což není zanedbatelné.
Zůstáváme přesvědčeni, že vnucení elektrického pohonu 80 procentům kupců je i u Porsche bez zásadního technického průlomu nereálné, třebaže jeho klienty nemusí tak trápit vysoké ceny elektrických aut. Ale to nakonec není podstatné, klíčové je, že automobilka nechce „cpát” elektromobily všem, naopak chce nechat kupce vybrat, dokud jí to bude povoleno. Něco takového by měl hlásat každý, pokud nechce získat punc značky, které jsou zákazníci ukradení. I kdyby jednou na spalovacím pohonu z jakéhokoli důvodu bazírovala jen pětina kupců, je to skupina, kterou prostě nelze - navíc často ostentativně - ignorovat.



Model 911 zůstane u spalovacích motorů tak dlouho, jak jen to bude možné. Což díky syntetickému palivu může být skutečně věčně. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche, Reuters
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins