Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche se spalovacími motory neskončí, dokud to bude jen trochu možné, aspoň ono z toho má rozum
28.7.2023 | Petr Prokopec
Neřešme nyní, jak velký podíl elektromobilů na celkovém odbytu zuffenhausenská automobilka očekává k tomu či onomu datu, není to podstatné, o tom rozhodnou zákazníci. Klíčové je, že si na rozdíl od jiných značek její klienti budou moci vybrat.
„Budeme prodávat, co si zákazníci přejí, dokud legálně budeme moci.” Nebo: „Budeme nabízet spalovací motory, dokud nám to někdo nezakáže, protože si je zákazníci přejí.” Očekávali bychom, že podobné fráze budou zaznívat z úst šéfů automobilek den co den jako jasný projev oddanost klientům té které značky, jimž někdo šlape po štěstí často nesmyslnými tržními regulacemi. Něčeho podobného jsme ale ve skutečnosti svědky velmi zřídka, den co den spíše slýcháme: „Budeme vám vnucovat, co nechcete, i kdybychom náhodou nemuseli.”
Je to naprosto naprosto absurdní a nepochopitelné. Svět ještě nikdy ve své historii nepoznal, aby v tak konkurenčním prostředí s tak významným a drahým produktem začala většina výrobců drtivé majoritě klientely ukazovat prostředníček a u toho se snažila zastrašit, dehonestovat nebo jinak odstranit z cesty kohokoli, kdo hanebnosti takového jednání nastavuje zrcadlo. O to více musíme být potěšeni každým náznakem projevu opaku, tedy když někdo prohlásí něco ve stylu zkraje řečeného.
V tomto kontextu s radostí ocitujeme slova Karla Dumse, který má u Porsche na starosti vývoj syntetických paliv. Ten uvedl, že ačkoli automobilka chce přejít na elektrický pohon, spalovací motory bude nabízet „tak dlouho, jak jen to bude možné“. A když si uvědomíme, že syntetická paliva byla Evropskou unií uznána jako CO2-neutrální, pak se zdá, že by to tak mohlo být navěky.
Tato slova se v tuto chvíli týkají řady 911, pokud ale Porsche uvidí, kam se věci vyvíjí a co je také legálně možné, může snadno přehodnotit svá očekávání, že do roku 2030 bude prodávat 80 procent všech svých aut s elektrickým pohonem. I kdyby ale šlo o oněch 20 procent, bavíme se o 60 tisících dodaných autech za rok (v posledních letech Porsche prodává okolo 300 tisíc aut ročně), což není zanedbatelné.
Zůstáváme přesvědčeni, že vnucení elektrického pohonu 80 procentům kupců je i u Porsche bez zásadního technického průlomu nereálné, třebaže jeho klienty nemusí tak trápit vysoké ceny elektrických aut. Ale to nakonec není podstatné, klíčové je, že automobilka nechce „cpát” elektromobily všem, naopak chce nechat kupce vybrat, dokud jí to bude povoleno. Něco takového by měl hlásat každý, pokud nechce získat punc značky, které jsou zákazníci ukradení. I kdyby jednou na spalovacím pohonu z jakéhokoli důvodu bazírovala jen pětina kupců, je to skupina, kterou prostě nelze - navíc často ostentativně - ignorovat.



Model 911 zůstane u spalovacích motorů tak dlouho, jak jen to bude možné. Což díky syntetickému palivu může být skutečně věčně. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche, Reuters
Bleskovky
Pozor na loupání znaku rychlého čínského Porsche za cenu Octavie, za jeho krádež můžete jít sedět
včeraPrvní elektrický muscle car ostudně selhal ve sprintu. V tom jediném, co má umět, mu zadek nakopalo rodinné SUV
27.2.2025Dvě z největších silničních stíhaček automobilových dějin si to rozdaly ve sprintu, je to souboj aut za víc než 300 milionů
26.2.2025
Nejčtenější články
To byste nevymysleli. BMW se spojilo s Teslou a Číňany, společně žalují EU kvůli jejím krokům proti čínským autům
29.1.2025Bugatti, které po 4 měsících zruinovalo autopůjčovnu, nikdo nechce koupit. Ani 25 milionů za něj majiteli nebylo dost
29.1.2025Černé vlajky u Ferrari? Němci vyzkoušeli čínský supersport, který nabízí přes 1 200 koní za cenu 541koňového Porsche
29.1.2025Nový Trumpův ministr zrušil americkou obdobu limitů emisí a spotřeby aut v EU, naplno odhalil pokrytectví za ní
30.1.2025Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva