Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche řadí zpátečku, ručně. Nabídne ostrou verzi 911 s manuálem
4.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový model by měl posloužit jako mezistupeň mezi verzemi RS a standardní nabídkou. Nezaměří se na okruhy, nýbrž na propojení člověka a stroje.
V poslední době je to především BMW, kterému takřka v každém druhém článku vytýkáme, že se příliš vzdálilo od svých tradic. Mnichovská automobilka ale v tomto ohledu není jediným takovým výrobcem, neboť na své kořeny velkou měrou zapomíná i takové Porsche. A přestože nás výrobce ze Zuffenhausenu velmi často přesvědčuje, že tomu tak rozhodně není, pohled na stávající nabídku mluví za vše. Máme tu SUV, diesely, hybridy, automaty, turbodmychadla či elektrické posilovače řízení, tedy prvky, které jen sotva souvisí s přímou interakcí člověka a stroje, na které si Ferdinand Porsche zakládal.
Tohoto faktu si je Porsche navzdory veškerému svému ujišťování zjevně vědomo. A proto chystá zcela nový model, který by se měl zaměřit pouze na čistokrevnou zábavu. Nepůjde tedy ve stopách verzí RS, které jsou zaměřeny na okruhové ježdění, a zároveň nebude tak komfortní jako standardní modely určené ke každodennímu použití. Místo toho by novinka měla posloužit jakožto můstek mezi těmito dvěma světy, které jsou od sebe aktuálně dosti vzdáleny.
Ačkoliv tedy mantinely jsou jasně dané, mnoho konkrétního o novém modelu nevíme. Tedy stran možná toho nejdůležitějšího faktu. Vůz by totiž měl dostat manuál, díky čemuž půjde o vůbec prvního člena řady GT od roku 2011, který bude ručně řazenou převodovkou vybaven. Již díky tomu je jasně patrné, že důraz při vývoji bude kladen na maximální zapojení řidiče do hry. A to navzdory faktu, že návrat hydraulického posilovače řízení se konat nebude.
Vyjma přímočaré mechaniky se novinka bude pyšnit také „oholenou“ aerodynamikou. Jinými slovy, zapomenout můžeme na veškerá křídla či spoilery, místo toho dorazí útlá karoserie základního Porsche 911. Pomalu by se tedy mohlo zdát, že půjde o běžnou Carreru 2, vůči ní však bude chystaný model osazen užšími a méně přilnavými pneumatikami a specifickým naladěním podvozku, který počítá s „přátelsky“ nastaveným limitem.
S těmito modifikacemi by mohla být spojena i nižší hmotnost, díky které by vykouzlení mocných, ale zároveň i plně kontrolovatelných powerslidů nemusel být problém. Z toho důvodu by nás asi nemělo překvapit, že chystaný model nedostane do vínku přeplňovaný motor, který je určen faceliftovanému Porsche 911. Místo toho zůstane zachována 3,8litrová atmosféra, a to i přesto, že na řidiče zaměřený model nedorazí dříve než příští rok.
Tím bychom náš report mohli uzavřít, poslední zmínku tak můžeme věnovat názvu. Ten je sice zatím neznámý, mimo hru je však jak nedávno zaregistrované označení GT5, tak i Club Sport, který je příliš spojen s okruhovým využitím. A jak jsme si již řekli, na tuto disciplínu se novinka rozhodně nezaměří.
Nová verze Porsche 911 se má vrátit ke kořenům. Dostane proto karoserii bez aerodynamických doplňků, manuál, atmosférický motor a specificky naladěný podvozek
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
včera - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
včera - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
29.1.2025
Nejčtenější články
- Škoda pro svou příští novinku zvolí kontroverzní zeměpisné jméno: Kunda
31.12.2024 - Budoucnost je... Budoucnost je vždy neznámá, možná už je načase přestat ji určovat od zeleného stolu
1.1.2025 - Číňané se vší vážností nabídnou v Evropě soupeře vrcholných BMW a Mercedesů, sebevědomí mají na rozdávání
1.1.2025 - Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva