Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche přiznalo chybu, příští GT3 dorazí opět i s manuální převodovkou
30.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka uznala, že svým přístupem zklamala puristy. Právě pro ně vyvíjí nový model 911 R. A zároveň jim s novou generací umožní dvojí volbu.
Prakticky od chvíle, kdy bylo jasné, že nové Porsche 911 GT3 nedostane manuální převodovku, je za tuto volbu automobilka ze Zuffenhausenu všeobecně kritizována. Jistě, s automatem PDK je německé kupé rychlejší, neboť ten řadí způsobem, k němuž se běžný řidič nedokáže přiblížit. Nicméně zároveň stojí i za jistou ztrátou interakce mezi vámi a strojem. A zrovna tento prvek je u vrcholného modelu značky jedním ze zásadních, nehledě na fakt, že Porsche Doppelkupplungsgetriebe zvyšuje hmotnost vozu o nějakých pětadvacet kilogramů.
Ačkoliv tedy automobilka svým rozhodnutím získala řadu nových zákazníků, zároveň o nemalé množství přišla. A právě pro tuto skupinku puristů je nyní připravena limitovaná edice 911 R, která bude osazena pohonným ústrojím z GT3, nicméně doplněným manuální převodovkou. Tím ovšem snaha o nápravu reputace jen začne, neboť příští generace vrcholných verzí ze Zuffenhausenu již bude k dispozici nejen s automatickou, ale rovněž s ručně řazenou převodovkou.
„GT3 je plná systémů, které dávají smysl na okruhu, ale puristé mohou cosi postrádat,“ dodává k zásadnímu omylu značky Andreas Preuninger, šéf programu GT. A proto okamžitě zmiňuje, že „naším dlouhodobým cílem je, aby si zákazníci mohli vybírat ze dvou variant“. Je tedy více než jisté, že manuál se vrátí. Poněkud nečekaně však půjde o šestistupňovou převodovku, nikoliv sedmistupňovou, která je dostupná v případě standardních modelů značky.
Důvod tohoto odklonu nejspíše tkví ve zpřevodování. Ostatně i onen automat PDK má v rámci přepnutí do sportovního režimu pouze šest rychlostní namísto sedmi. Kromě toho méně komplikovaná skříň bude spojena s ještě nižší hmotností, což je fakt, který se u Porsche GT3 počítá dvojnásob. Zda přitom stejný postup užije značka také u absolutního vrcholu RS, to zatím není jisté. Nicméně by bylo vskutku nelogické, kdyby se tak nestalo.









Stávající Porsche 911 GT3 dostalo do vínku pouze automatickou převodovku PDK. V příští generaci hodlá značka tuto chybu napravit
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
před 9 hodinamiStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Další automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
před 2 hodinamiExperti vybrali auta, která jsou největšími „držáky” za peníze, vzhledem k ceně prostě vydrží nejvíc
před 3 hodinamiBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
před 5 hodinamiKončící německý kancléř to zabil: „Elektromobilita funguje, průlomu bude dosaženo do roku 2030!” říká
před 6 hodinamiNeslavně slavná jugoslávská automobilka se pokouší vrátit mezi živé, nevzala to za špatný konec
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva