Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche potvrdilo čtyřválce pro malé modely, dorazí dříve než čekáte
23.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Ve snaze snížit emise zavede Porsche do juniorských sporťáků od roku 2016 přeplňované čtyřválcové boxery. Cayman GT4 ale zůstane věrný šestiválci.
Zhruba v polovině loňských letních prázdnin jsme vám přinesli video, na kterém byly zachyceny prototypy faceliftovaných sportovních modelů Boxster a Cayman. V souvislosti s jejich uvedením se od prvního okamžiku bouřlivě hovořilo o zavedení čtyřválcových pohonných jednotek - samozřejmě kvůli snížení papírové spotřeby resp. emisí CO2, jejichž redukce v dnešním automobilovém světě vede k radikálním změnám charakterů většiny modelů. Tehdy jsme však předpokládali, že se juniorské sportovní Porsche takového agregátu v současné generaci ještě nedočká.
Nyní to ovšem vypadá, že jsme se mýlili. Zástupci značky použití čtyř pístů připravují již dlouhou dobu a rozhodli se, že ho nakonec do současné generace v rámci modernizace obou modelů skutečně nainstalují. V souvislosti s tím se přitom hovoří o příštím nebo přespříštím roce (2016 nebo 2017) a jedinou pozitivní zprávou zůstává, že se nadále budeme bavit o boxeru, byť už o přeplňovaném. Na čtyřválce podle šéfa vývoje automobilky Wolfganga Hatze čeká také crossover Macan, který dostane jak benzinovou, tak i naftovou variantu. Co se ovšem týče Boxsteru a Caymanu, „intenzivně na něm pracujeme“, řekl novinářům.
Na rozdíl od dřívějších modelů, jakým byla například 924, 944 či 968, se naštěstí nebude jednat o řadové jednotky, nýbrž o ploché agregáty, které nemohou být v podstatě zásadně odlišné od těch, jenž Subaru montuje pod přední kapotou WRX STI. Se vzduchem chlazenými jednotkami raději nepočítejme, se normovanou spotřebou sníženou oproti stávajícím šestiválcům minimálně o 15 procent však ano. K tomuto kroku Porsche přistoupí na podobné postupy jako v případě větší 911, která se dočká šestiválců s turbodmychadlem.
Ať je to, jak chce, zpráva o „H4 turbo“ za sedaly nás v podstatě nijak nepřekvapuje, neboť se o ní hovoří už dlouho. Porsche se ostatně netají tím, že je spíš zázrakem, že na na tyto jednotky přistoupí až tak pozdě. Neustále nám jen vrtalo hlavou, jak to nakonec dopadne s připravovaným Caymanem GT4, který má být zcela nejultimativnějším modelem řady. Hatz ale prozradil, že půjde (stejně jako u nové generace 911 GT3 RS) o atmosférický plochý šestiválec, což je pro mnohé - zejména puristicky založené fanoušky - tou nejlepší možnou zprávou.
V souvislosti s tím by se tedy dalo usuzovat, že všechny modely, které ponesou v názvu písmena „GT“ a číslo, budou nakonec osazeny jednotkami bez turba. Hatz však na tuto otázku neodpověděl. Každopádně se dá kalkulovat, že s novými oturbenými agregáty půjde výkon nahoru mnohem snáze než u atmosférických šestiválců. Otázkou zůstává, zda to prospěje charakteru a ovladatelnosti vozů, zda budou mít pěkný zvuk a relativně stále tak dobrou provozní efektivitu. Budeme se muset nechat překvapit, i když odpovědi tušíme už nyní...



Porsche Cayman a Boxster dostanou čtyřválcové boxery s turbodmychadlem. Parádní Cayman GT4 však ještě zůstane věrný původnímu receptu, stejně jako 911 GT3 RS 991
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 8 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 9 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 11 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom