Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera Turbo S: nový král dálnic oficiálně
30.3.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Předchozí spekulace se tentokrát potvrdily skoro do puntíku. Panamera Turbo S je skutečností a všech svých 550 koní poprvé ukáže v New Yorku.
Již včera jsme vás informovali o tom, že Porsche brzy představí nové nejsilnější provedení Panamery. Za tradičním přídomkem Turbo S mělo skrývat až 550 koní výkonu a dynamiku u tak velkého sedanu dosud nevídanou. Předpokládali jsme odhalení na autosalonu v New Yorku nebo Šanghaji, tedy okolo 20. dubna, nakonec k němu ale došlo mnohem dříve. Tedy alespoň k tomu virtuálnímu.
Ačkoli většina předchozích spekulací byla tiskovou zprávou Porsche naplněna do puntíku, přesto zbývá pár detailů, o kterých jsme nevěděli vůbec, nebo jsme je alespoň neznali přesně. A tak se zuffenhausenské novince pojďme podívat řádně na zoubek.



Turbo S je pochopitelně nejsilnější verzí Panamery. A nejen to, je výjimečným zjevem i mezi velkými sedany svého druhu, neboť nejvyšším výkonem překonává jak BMW 760Li, tak Mercedes S63 AMG. A i když se co do výkonu stále musí sklonit před vrcholem třídy S, modelem S65 AMG, po stránce dynamiky jej hravě překonává. Zdá se tedy být nad slunce jasné, že německé dálnice mají nového krále.
Technicky novinka vychází z modelu Panamera Turbo, když využívá stejného osmiválce o objemu 4,8 litru, který je dopován dvojicí turbodmychadel. Lopatky turbodmychadel jsou ale u „eSka” nově ztvárněny ze slitiny titanu a hliníku a spolu s upraveným motormanagementem dodávají vozu o plných 10 procent výkonu navíc. Celkově se tak Panamera Turbo S může pochlubit až 550 koňmi a 800 newtonmetry (při využití funkce overboost), což jsou jistě působivé hodnoty. Výkon je pochopitelně posílán na kola obou náprav přes automatickou převodovku.
Výsledná dynamika je neméně okouzlující. Panamera Turbo S zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy, čímž je v tomto ohledu rychlejší než třeba ikonická 911 GT3. Maximální rychlost pak činí 306 km/h - dynamika vozu je tedy ještě lepší, než jakou jsme ji očekávali včera.
Automobilka si pochopitelně nemohla dovolit nechat příliš vysoko vystoupat normovanou spotřebu paliva a ta tedy činí v kombinovaném cyklu těžko uvěřitelných 11,8 litru benzinu na 100 km. Je spíše k pousmání, že vůz je vybaven 19" koly s pneumatikami se sníženým valivým odporem, na přání ale můžete dostat i 20" kola bez této vymoženosti. Standardem je dále adaptivní podvozek PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) a Chrono paket v provedení Turbo.
Pokud se vám novinka zalíbila, našetřete si nejméně 167 076 Eur (cca 4,1 milionu Kč, vč DPH). A to do letošního června, kdy se objeví u německých dealerů značky. Jak jsme již avizovali, světovou premiéru čeká vůz na newyorské autoshow za tři týdny.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 2 hodinamiMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včera
Živá témata na fóru
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 06:28 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan
- Další zajímavá autovidea 02.20. 00:02 - Jaggie