Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera Sport Turismo: kombi oficiálně, je to hybrid
26.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Porsche oficiálně představilo koncept, který naznačuje směr vývoje Panamery. Je to první plug-in hybrid v jeho historii.
Dnešní večer se musíme k nové Panameře Sport Turismo ještě jednou vrátit. Máme k dispozici technické detaily k pohonnému systému vozu a další podrobnosti. Porsche totiž neodhaluje nový koncept až zítra, neveřejná prezentace probíhá už dnes večer. V tuto chvíli proto stoprocentně víme, že Sport Turismo skutečně představuje stylistický směr, kterým se bude ubírat druhá generace Panamery a zároveň naznačuje připravované rozšíření počtu karosářských verzí.
Při představení studie kombíku šéf automobilky Mathias Müller rovněž potvrdil, že chystaný vůz bude sdílet platformu s budoucími modely Bentley, což je součást již dříve avizované kooperace mezi značkami v rámci koncernu Volkswagen.
„Máme zákazníky, kteří hledají praktičtější kabinu, ale Cayenne neberou jako nutné řešení,“ vysvětlil důvod existence konceptu Sport Turismo zdroj z automobilky britskému magazínu Autocar. Důvody, proč se jako kombi neobjeví již stávající, brzy modernizovaná Panamera, není těžké si domyslet. Porsche tuto možnost zkoumalo, ale náklady na přestavbu se ukázaly být natolik vysoké, že bylo rozhodnuto pokračovat v tomto projektu až u nástupce.
Koncept je dlouhý 4 950 mm, široký 1 990 mm a vysoký 1 401 mm. Ve srovnání se současnou typovou řadou je Sport Turismo o 10 mm kratší, 59 mm širší a 17 mm nižší. Čísla důležitá pro zákazníky vyhledávající velký zavazadelník k mání zatím nejsou, ale kombík by měl mít minimálně o 200 litrů větší kufr než Panamera disponující 445 litry.
Nemáme ověřeno, že by byl koncept pojízdný, každopádně Porsche jej bude představovat jako nový plug-in hybrid s označením e-hybrid. Hlavním generátorem síly potřebné k pohybu vpřed se stane avizovaný šestiválec 3,0 TFSI o výkonu 333 koní a pomáhat mu bude synchronní elektromotor s 95 koňmi. Kombinovaný výkon vozu by měl být cirka 415 koní, ve srovnání s Porsche Cayenne S Hybrid asi o 35 k více.
Takto vybavená Panamera Sport Turismo e-hybrid se (neoficiálně) dostane na stovku za méně než šest sekund, zatímco průměrná spotřeba by neměla překročit 3,5 litru na 100 km. Jako obvykle, i tuto nesmyslnou hodnotu vygenerovala iluzorní metodika měření zahrnující do omezeného cyklu také krátkodobou jízdu čistě na baterky. Jejich kapacita je poměrně nízká, jen 9,4 kWh, což odpovídá přibližně 3,6 litru benzínu. Podle Porsche to má stačit asi na 30 kilometrů do rychlosti 130 km/h a to nám zase připadá poměrně realistické, stejně jako doba nabíjení přibližně 2,5 hodiny.
K částečnému prodloužení dojezdu na akumulátory má pomoci režim e-charge, který bude možné aktivovat tlačítkem na volantu. Systém se postará o aktivnější rekuperací brzdné energie, patrně intenzivnějším zpomalováním při ubrání plynu cestou z kopce.
Výroba nové generace Porsche Panamera a tím také druhé karosářské verze Sport Turismo bude probíhat v Lipsku, s uvedením na trh můžete počítat v roce 2016.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Porsche Panamera Sport Turismo vypadá na vlastní oči mnohem lépe než součastná verze čtyřmístného modelu ze Zuffenhausenu
Dvě premiéry v jednom balení - v prvním kombi Porsche má premiéru technologie plug-in
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva