Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera S Hybrid: 380 koní a spotřeba 6,8 l
16.2.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Předpokládané se stalo skutkem. Dosud tajemnou hybridní novinkou Porsche pro Ženevu bude Panamera S Hybrid. Přečtěte si, s čím přichází.
Teprve před pár dny jsme vám informovali o záměru Porsche představit v Ženevě nový hybridní model. Tehdy byla ještě automobilka tajemná, naší pozornosti ale neuniklo, že krom dnes již prodávaného Cayennu Hybrid byla v minulosti řeč pouze o podobně koncipované Panameře. Nyní o tom nemusíme dále spekulovat - Panamera S Hybrid, jak zní celé jméno novinky, již není tajemstvím a známe hned i její českou cenu. Ale nepředbíhejme.
Hybridní Panamera totiž rozšíří nabídku Porsche až v červnu letošního roku, kdy doplní řadu modelů honosících se označením Porsche Inteligent Performance. Podle výrobce vůz instalací hybridního pohonu neztratí nic na své sportovnosti, o což se má zasloužit hlavně vysoký výkon pohonné soustavy. Ta je podle očekávání totožná s řešením instalovaným v již zmíněném Cayenne S Hybrid a sestává tedy z kompresorem přeplňovaného zážehového šestiválce 3,0 s výkonem 245 kW (333 k) a elektromotoru o výkonu 34 kW (47 k).
Oba motory pohánějí vůz společně, ale jsou schopné jej uvádět do pohybu také samostatně. Elektromotor se při zpomalování nebo brzdění přepíná do režimu generátoru a plní také funkci startéru. Mezi spalovacím motorem a elektromotorem je umístěná elektronicky ovládaná spojka, jež dokáže oba motory od sebe odpojit a spolu s elektromotorem tvoří hlavní hybridní modul hnacího ústrojí. Elektromotor je umístěný mezi zážehový motor a převodovku a je spojen s nikl-metal-hydridním (NiMh) akumulátorem, v němž se uchovává elektřina získaná rekuperací kinetické energie při brzdění a jízdě.
Celkový výkon takto koncipované soustavy činí 279 kW (380 k), což vozu ve spojení s osmistupňovým automatem Tiptronic S dodává více než dostatečnou dynamiku - z klidu na 100 km/h zrychlí během 6,0 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 270 km/h. Na čistě elektrický pohon tento hybrid ujede přibližně dva kilometry a umí dosáhnout rychlosti až 85 km/h.
Bez zajímavosti není, že hybridní systém Panamery nabízí možnost takzvaného plachtění. Při ustálené jízdě, kdy není potřeba vyššího výkonu, dochází k úplnému vypnutí spalovacího motoru. Zkrátka jako byste vypnuli motor za jízdy a přitom mohli vůz plně ovládat, o vše potřebné se v tu chvíli postará elektřina. Je to zkrátka takový systém start/stop i pro jízdu, nikoli jen pro stání. Sluší se dodat, že takto „plachtit“ může Panamera S Hybrid až do rychlosti 165 km/h.
I přes zajímavé dynamické schopnosti nabízí hybridní Panamera nízkou normovanou spotřebu. V kombinovaném má spotřebovat jen 6,8 l benzinu na 100 km, ovšem jen s příplatkovými pneumatikám Michelin se sníženým valivým odporem. V kombinaci se standardními pneumatikami činí papírová spotřeba paliva 7,1 l benzinu na 100 km. Jaká bude ta skutečná, to zjistíme až později.
Po stránce výbavy Panamera S Hybrid překonává i své konvenční osmiválcové sourozence. Hybridní provedení disponuje například vzduchovým odpružením doplněným adaptivními tlumiči s funkcí PASM, řízením Servotronic a například i zadním stěračem. Novinka je po vzoru hybridního Cayennu vybavena též několika informačními displeji, které řidiče informují o specifických funkcích pro hybridní hnací systémy.
Vůz se poprvé představí veřejnosti za čtrnáct dní v Ženevě, k nám se ale dostane až během léta. Základní cena modelu pro český trh byla stanovena na 2 663 000 Kč včetně DPH.
Porsche Panamera S Hybrid 2011
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 6 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
18.12.2024 - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
18.12.2024 - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva