Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera GTS oficiálně: atmosféricky naplno
17.11.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Přesně dle předpokladů jsme se v Los Angeles dočkali další modifikace Porsche Panamera. Verze GTS spojuje atmosférický V8 s tváří modelu Turbo.
Existuje takové rčení. Když něco vypadá jako kachna, chodí jako kachna a ozývá se jako kachna, asi to bude kachna. Jenže nejnovější přírůstek rodiny Panamer si z nás tak trochu tropí žerty. Vypadá jako Panamera Turbo, má brzdy jako Panamera Turbo, dokonce i podvozek má jako Panamera Turbo, ale jak už asi tušíte, Panamera Turbo to není. Říká si Panamera GTS a kráčí ve stopách 911 997 GTS a Cayenne GTS. Tato zkratka vždy označuje tu nejsilnější variantu poháněnou atmosférickým motorem. Její místo v nabídce bývá mezi modely S/4S a Turbo a nejinak je to právě u Panamery.
Pod přední kapotou verze GTS se nachází atmosféricky plněný benzínový osmiválec o objemu 4,8 l, jehož výkon vrcholí na 430 k při 6 700 1/min a maximum točivého momentu je 520 N.m při 3 500 1/min. Na ten navazuje dvouspojkový sedmistupňový automat PDK a pohon všech kol s elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem a vektorováním přenosu točivého momentu na zadní kola (systém Porsche Torque Vectoring). Na 100 km/h to zvládne za 4,4 s, Passatům PČR půjde ujíždět rychlostí až 286 km/h.
Standardně je GTS vybaveno vzduchovým podvozkem s nastavitelnou výškou a aktivními prvky systému PASM, v základním nastavení Normal sedí vůz o 10 mm níže než Panamera S. Připlácet netřeba ani za paket Sport Chrono Plus, jenž přepnutím do módů Sport a Sport Plus umožňuje dále snížit světlou výšku a přitvrdit tlumiče a pružiny a současně aktivuje systém jménem Sound Symposer. O co jde?
Každý fanda pořádného svezení ví, že auto má mít zvuk nejen venku, ale také uvnitř. Na druhou stranu, nejedná-li se o auto typu 911 GT3 RS 4.0, výrazný zvuk může při každodenních jízdách obtěžovat. To řeší zmíněný Sound Symposer, který Panamera GTS podědila od nové 911. Ten je založen na zvukovém tunelu napojeném na membránu umístěnou na sacím traktu mezi filtrem a klapkou. Ta zachycuje a přenáší vysoké frekvence mechanických zvuků spolu s nízkými tóny produkovanými samotným sáním. Tunel je doplněn laditelným Helmholtzovým rezonátorem, který se na jedné straně stará o rezonanční zesílení chtěných frekvencí a na druhé straně potlačuje harmonické složky vyšších řádů, které vznikají při specifických otáčkách. Tato celá soustava ústí do A sloupků, které se starají o vyzáření přenesené akustické energie. Sofistikované, viďte. Nemohu se ale zbavit dojmu, komplikovanost vytváření podobné umělé atmosféry uvnitř auta již překročila únosnou mez.
Kromě této speciality už GTS nemá čím překvapit. Interiér je čalouněn kombinací kůže a Alcantary v několika odstínech. Nechybí ani monitor podélného a příčného zrychlení, to v případě, že se rozhodnete opravu vyzkoušet všech schopností této Panamery.
Vůz by se měl dostat do prodejů v únoru roku 2012, základní cena by se měla pohybovat okolo 2,75 milionu Kč.
Porsche Panamera GTS
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 37 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva