Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera: dvoutunka ze Stuttgartu
24.11.2008 | David Siegl, Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Tichá voda břehy mele, tak by se dal popsat způsob jakým se objevila zpráva spolu s fotkami nového favorita mezi luxusními čtyřdveřovými kupé, Porsche Panamera.
Před tím než začnu s obligátní zprávou, že o víkendu bylo oficiálně odtajněno Porsche Panamera, chtěl bych poukázat na schylující se boj předních automobilek. Bojovat se bude o segment, který v podstatě vytvořil Mercedes-Benz ve chvíli, kdy vypustil na silnice své sedan/kupé CLS. Nicméně je evidentní, že o tento segment je zájem a reakci ostatních výrobců je například model Rapide od automobilky Aston Martin, připravované Audi A7, spekulacemi ověnčené BMW CS, či nedávno představené Lamborgini Estoque. A nyní klidné vody rozvířilo Porsche se svou Panamerou, čímž byly ukončeny všechny spekulace a domněnky, protože kromě stručných technických informací byly zveřejněny také fotky finální podoby vozu.
Panamera je čtyřmístné kupé jehož rozměry jsou 4,79 m na délku, 1,93 na šířku a vysoké je 1,42 m. Podvozkový základ je dlouhý 2,9 m, což je na skoro dvoutunovou limuzínu dobrá hodnota předpovídající dobrou ovladatelnost. Díky těmto hodnotám se honosí zavazadlovým prostorem 450 l a dokonce dokáže pojmout až těžko uvěřitelných 1500 l. Ale upřímně řečeno kolik majitelů poveze více jak dvě sady golfových holí či sadu zavazadel a s tím si kufr hravě poradí.
Vůz bude v nabídce s několika zážehovými agregáty s přímým vstřikováním. A všechny budou spojeny se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Základem motorů bude V6 3,6 l produkující 300 koní. Později ho doplní jednotka V8 4,8 l s výkony 400 a 500 koní pro modely S a Turbo. Ještě později se objeví také hybridní V6 s výkonem 350 koní, v kombinaci s elektromotorem uloženým mezi spalovací jednotkou a převodovkou. A určitě všechny zaryté fanoušky Porsche potěší, že naftový agregát se v Panameře neobjeví. Tuto skutečnost potvrdil i šéf vývoje Wolfgang Dürheimer. Asi nejvíce se bude odlišovat verze Turbo, která kromě agrasivnějšího optického kitu a čtyř koncovek výfuku dostane i zadní výsuvný spoiler. Zajímavostí je koeficient čelního odporu vzduchu cx = 0,29, kterou disponuje i nové “Zetko”, což je poněkud odlišný segment.
Produkce je naplánována na 20 000 kusů ročně z čehož 20% bude tvořit verze Turbo. Výroba bude probíhat spolu s Cayennem v továrně sídlící v Lipsku.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Kdo ještě „valí v naftě, když lůza čeká u nabíječek”? V přeregulovaných zemích je to i policie, ukazují data
22.1.2025Přehled nejprodávanějších aut v USA za rok 2024 připomíná, jak moc jiný svět Amerika je
22.1.2025Němci vyzkoušeli ojetou Teslu Model Y. Jak se jeví nejprodávanější elektromobil jako použité zboží?
22.1.2025Prodeje Fiatu se propadají stále víc, přesto je u Stellantisu jedničkou. Bank rozbíjí jen s levným spalovacím autem
23.1.2025Evropští dodavatelé automobilek propustí dalších 54 tisíc lidí. Čistý minus za pár let se blíží 100 tisícům, varuje asociace
23.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva