Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera: dvoutunka ze Stuttgartu
24.11.2008 | David Siegl, Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Tichá voda břehy mele, tak by se dal popsat způsob jakým se objevila zpráva spolu s fotkami nového favorita mezi luxusními čtyřdveřovými kupé, Porsche Panamera.
Před tím než začnu s obligátní zprávou, že o víkendu bylo oficiálně odtajněno Porsche Panamera, chtěl bych poukázat na schylující se boj předních automobilek. Bojovat se bude o segment, který v podstatě vytvořil Mercedes-Benz ve chvíli, kdy vypustil na silnice své sedan/kupé CLS. Nicméně je evidentní, že o tento segment je zájem a reakci ostatních výrobců je například model Rapide od automobilky Aston Martin, připravované Audi A7, spekulacemi ověnčené BMW CS, či nedávno představené Lamborgini Estoque. A nyní klidné vody rozvířilo Porsche se svou Panamerou, čímž byly ukončeny všechny spekulace a domněnky, protože kromě stručných technických informací byly zveřejněny také fotky finální podoby vozu.
Panamera je čtyřmístné kupé jehož rozměry jsou 4,79 m na délku, 1,93 na šířku a vysoké je 1,42 m. Podvozkový základ je dlouhý 2,9 m, což je na skoro dvoutunovou limuzínu dobrá hodnota předpovídající dobrou ovladatelnost. Díky těmto hodnotám se honosí zavazadlovým prostorem 450 l a dokonce dokáže pojmout až těžko uvěřitelných 1500 l. Ale upřímně řečeno kolik majitelů poveze více jak dvě sady golfových holí či sadu zavazadel a s tím si kufr hravě poradí.
Vůz bude v nabídce s několika zážehovými agregáty s přímým vstřikováním. A všechny budou spojeny se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. Základem motorů bude V6 3,6 l produkující 300 koní. Později ho doplní jednotka V8 4,8 l s výkony 400 a 500 koní pro modely S a Turbo. Ještě později se objeví také hybridní V6 s výkonem 350 koní, v kombinaci s elektromotorem uloženým mezi spalovací jednotkou a převodovkou. A určitě všechny zaryté fanoušky Porsche potěší, že naftový agregát se v Panameře neobjeví. Tuto skutečnost potvrdil i šéf vývoje Wolfgang Dürheimer. Asi nejvíce se bude odlišovat verze Turbo, která kromě agrasivnějšího optického kitu a čtyř koncovek výfuku dostane i zadní výsuvný spoiler. Zajímavostí je koeficient čelního odporu vzduchu cx = 0,29, kterou disponuje i nové “Zetko”, což je poněkud odlišný segment.
Produkce je naplánována na 20 000 kusů ročně z čehož 20% bude tvořit verze Turbo. Výroba bude probíhat spolu s Cayennem v továrně sídlící v Lipsku.






Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Vládní průzkum v Nizozemsku potvrdil, že většina majitelů elektromobilů bude chtít zpět svá spalovací auta
27.3.2025Němci si pohráli se smečkou dvanáctiválcových SUV Ferrari, vedle jejich zvuku blednou i současné Formule 1
27.3.2025Většina automobilek spílá Trumpovi za nová cla na auta, jedna ale nazývá věci pravými jmény: Může za to EU
28.3.2025Volvo žádá majitele tisíců dobíjecích aut, aby je okamžitě přestali nabíjet. Hoří, tedy pardon, stíhají je „termální události”
28.3.2025Někdo najel s nezničitelným Mercedesem 1,4 milionu km a prodává ho dál, pro současný Mercedes je to hořká pilulka
28.3.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 09:49 - Stepan
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 09:27 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle