Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Panamera 2013: unikly fotky i detaily k faceliftu Panamery
2.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(doplněno, + video) Menší než očekávané kosmetické změny doprovází downsizing a doplnění nabídky o plug-in-hybrid s nereálnou spotřebou.
Doplněno 3.4.: Včerejší předčasný únik fotografií a informací k jsme aktualizovali o další zejména technické podrobnosti a dokonce i ceny. Uniklá sada fotografií byla kompletní, více ale ukáže rovněž přidané oficiální video.
Porsche Panamera je nesporně výborné auto svého druhu. Pokud ji ale někdo něco oprávněně vyčítal, byl to poněkud otylý vzhled a až přílišné ústupky z původně avizovaných sportovních kvalit. Poněkud rozpačitá verze Diesel či racionálně těžko ospravedlnitelné provedení Hybrid jsou s ne zcela okouzlujícím vzhledem také jedněmi z důvodů, že si Panamera vysloužila image auta pro důchodce. To Porsche nutně vadit nemusí, imponující cílová skupina to ale zrovna není.
I proto se dlouho mluvilo o tom, že letošní facelift dodá vozu podstatně atraktivnější tvář i modernější techniku. Jak tyto spekulace nakonec dopadly, jsme zjistili už včera díky nepozornosti redakce britského Autocaru, skrze kterou se dostaly ven první fotky a podrobnosti k Panameře 2013. Ty naznačily, že na velké změny designu nedošlo a technika je spíše módnější než modernější, tisková zpráva nicméně odhalila další důležitý detail, který jsme si včera nevšimli, o tom ale až za chvíli.
Vzhledové modifikace se podle očekávání dotkly hlavně přídě a zádě, když pozměnily přední nárazník, hlavní světla a totéž vzadu. Zejména na přídi jsou úpravy velmi mírné a víceméně jen přehazují známé prvky na trochu jiná místa, vzadu už je jich více. Ani výrazně přestylizovaný nárazník pokoušející se odlehčit záď výraznějším tvarovým oddělením spodní části, přesunem místa pro umístění registrační značky a zvětšením nelakované plochy ale nedovede zbavit diváka dojmu, že je tohle auto poněkud těžké na zadek. Třeba to uvidíte jinak, ale podle nás se výsledný dojem změnil jen minimálně, pro více švihu by Panamera potřebovala více zásahů.
Fotky interiéru neukazují na první pohled žádné velké změny, jsou na nich vidět jen dílčí partie prostoru pro cestující vpředu a jinak jen ten pro cestující vzadu, což ale není samoúčelné. Porsche totiž v Číně představí nejen Panameru s novým make-upem, ale rovněž prodlouženou variantu Executive v provedení Turbo a 4S, která má o 150 mm delší rozvor a tudíž i více prostoru pro pasažéry vzadu. Na včerejší (dnes už víme, že kompletní) sadě záběrů nám tento detail unikl, u stříbrného modelu je ale jasně vidět jiný poměr délky předních a zadních dveří. Předpokládáme, že Porsche kromě přídavku místa pro kolena přihodí navíc i nějakou tu výbavu, ve sdělení však zatím uvádí pouze pneumatické odpružení jako součást standardu.
Modifikace techniky jsou poněkud širšího rázu. Tou největší je doplnění nabídky o dobíjecí Panameru S E-Hybrid, poháněnou přeplňovaným třílitrovým šestiválcem s objemem 3,0 litru a elektromotoru s výkonem 70 kW (95 koní), což je více než dvojnásobek ve srovnání s předchozím elektromotorem. Zvětšil se rovněž paket lithium-iontových akumulátorů, tudíž logicky narostla i jeho kapacita z 1,7 na 9,4 kWh (ekvivalent přibližně 3,6 litru benzínu). Podle Porsche to stačí na dojezd - v závislosti od podmínek - 18 až 36 kilometrů, což se nám jeví jako poměrně realistický odhad. Čemu naopak rozhodně věřit nelze, je kombinovaná spotřeba ve výši 3,1 litru benzinu na 100 km, které bylo dosaženo amperovskými europočty nekonvenujícími s realitou.
Celkový výkon soustavy plug-in hybridu činí 416 koní, zpracovávaných osmistupňovou automatickou převodovkou, nejvyšší točivý moment automobilka neuvádí. Panameře to má postačit k akceleraci na stovku za 5,5 sekundy a nejvyšší rychlosti až 270 km/h, přičemž v čistě elektrickém režimu by měl být vůz schopen rozjet se na 135 km/h.
Druhou novinkou je výměna pohonné jednotky pod kapotou Panamery S. Ta se dočká třílitrového šestiválce přeplňovaného dvojicí turbodmychadel (nikoli kompresoru), výkonem až 420 koní (+ 20 k) a maximálním točivým momentem 520 newtonmetrů (+ 20 Nm), který se proti dosavadnímu osmiválci až o 18 procent nižší spotřebou paliva. Skutečné parametry, jak už to u podobných aut chodívá, budou v případě provozní efektivity pravděpodobně odlišné, to ale zjistíme až po svezení.
Než Porsche představí novou generaci Panamery dočkají se zákazníci také výkonnější naftové jednotky. Ta současná nabízí 250 koní a 550 newtonmetrů, počátkem příštího roku se však mezi předními koly zabydlí nový naftový agregát s výkonem rovných 300 koní. Porsche jiné detaily neuvádí, předpokládá se ale, že se opět bude jednat o třílitrový šestiválec. Novinkou roku 2014 má být rovněž Panamera Turbo S a prodloužená Panamera Turbo S Executive a jelikož esko není v portfoliu žádnou novinkou, je dost možné, že konstruktéři zvýší jeho současný výkon 550 koní.
Ačkoli faceliftovaná Panamera bude představena již ve druhé polovině dubna, na evropský trh se dostane až v červenci. Ceny doporučené pro německý trh začínají na částce necelých 82 tisíc Eur za verzi Diesel a necelých 83 300 Eur za základní model s atmosférickým třílitrem. Za Panameru S E-Hybrid bude automobilka požadovat 110 400 Eur, Turbo bude k mání za 146 tisíc a příplatek za prodlouženou variantu Turbo Executive činí 17 374 Eur, v přepočtu 450 tisíc korun.
Toto je faceliftované Porsche Panamera pro rok 2013. Vizuálně se nezměnilo tolik, jak se očekávalo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále ještě 3 volná místa včera 20:00
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 8 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 9 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 11 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
včera - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 23:45 - abgx1
- Detektory policejních radarů 11.25. 22:33 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 21:44 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 13:55 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus