Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Pajun se prý ukáže ve Frankfurtu, jako koncept elektromobilu
22.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ze Zuffenhausenu se zřejmě stává partnerské město Bruselu. V honbě za emisemi se totiž Porsche chce nadále ještě více vzdálit své sportovní reputaci.
Jak již všichni dobře víme, německá automobilka Porsche hodlá na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu odhalit modernizaci svého kultovního modelu 911. Po stránce vizuální se žádné velké čachry nečekají, přeci jen designéři značky nepatří mezi nejpracovitější na světě. Pod kapotou se však odehraje opravdu razantní rošáda, neboť padáka dostanou atmosférické pohonné jednotky a jejich místo zaujmou ty přeplňované. To ovšem podle nejnovějších zpráv není jediný hřebíček, který značka hodlá zatlouci do rakve své reputace výrobce co nejryzejších sporťáků.
Aktuálně naši kolegové z francouzského webu L’Automobile naznačují, že hesenská metropole bude zároveň hostit i debut koncepčního Porsche Pajun. Novinka by se na sebe měla vzít podobu sedanu, jehož délka bude přibližně 4,8metrová. Díky tomu si plně zaslouží prozatímní přízvisko Panamera Junior, neboť mohutnější sourozenec dosahuje ve standardním stavu délky 5 015 milimetrů a v prodloužené verzi Executive 5 165 mm.
Více než samotný vzhled či rozměry je ovšem podstatné, co máme čekat pod kapotou. Koncept by totiž měl dorazit s plně elektrickým ústrojím, což jen naznačuje, že hybridní agregáty, kterými aktuálně disponuje jak Panamera, tak i Cayenne (o Porsche 918 Spyder ani nemluvě), nejsou pro značku konečnou. Dráty a cívky by totiž prý měly dorazit i do produkce, jejíž start je údajně naplánován na rok 2018.
Mimo to bude konkurence pro BMW řady 5 nabízena také s ryze konvenčním spalovacím ústrojím a logicky také s hybridní technikou. Tím by si Porsche mohlo u Evropské unie koupit takovou řadu odpustků, že onen v úvodu proklamový příchod turbodmychadel u modelu 911 je dle nás zcela zbytečný. Nicméně snaha o maximální ekologizaci je bohužel nyní pro značku Alfou i Omegou všehobytí prakticky u každé značky.
Pravda, automobilka tím sice odkazuje na své zcela původní historické kořeny, nicméně i sám Ferdinand Porsche posléze namísto marných snah raději přešel od elektromobilu k výrobě sportovních vozů. Nyní by tedy jeho odkaz mohl být naplněn, přičemž podle Francouzů hodlá Zuffenhausen pokořit i Teslu Model S, neboť nová kreace by měla nabídnout dojezd 500 kilometrů na jedno nabití.
Uvidíme tedy za pár týdnů, jak vše dopadne. Koneckonců, stávající spekulace se nakonec nemusí vyplnit a ve Frankfurtu uvidíme pouze facelift Porsche 911. Dá se však předpokládat, že pokud elektrický Pajun nedorazí nyní, pak jej uvidíme beztak uvidíme na některém z následujících světových autosalonů. A to není budoucnost, se kterou bychom zrovna Porsche chtěli s nadšením spojovat...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
O novém Porsche Pajun se začalo mluvit již v roce 2011. Nyní bychom se jej měli konečně dočkat, bohužel ve formě koncepčního elektrického sedanu
Zdroj: L'Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Další nová Kia vypadá tak podivně, že ji budou milovat jen její rodiče, při její ceně jí ale odpustíte cokoli
20.12.2024 - Kolega spočítal, kolik stojí život s 10 let starým supersportem. Vysvětluje to, proč se prodává relativně levně
20.12.2024 - Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie