Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc
23.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zatímco u normálního auta by takové kroky byly považovány za přílišné šetření, u 911 jde o něco jiného - co nejnižší hmotnost dostupné verze.
Na sklonku 60. let minulého století Porsche nabízelo model 911 Carrera ve verzi T (zkratka pro Touring), kterým se před pár dny pochlubil Richard Hammond. Rekordní množství zákazníků sice tato varianta neoslovila, nicméně i u Porsche platilo, že co je doma, to se počítá. A platí to evidentně i nyní, pročež si můžeme představit moderní inkarnaci Porsche 911 Carrera T. To vychází ze základního kupé, nicméně se pyšní nižší hmotností danou hlavně zbavením interiéru veškeré výbavy, kratšími převody manuální převodovky a pohonem zadních kol s integrovaným samosvorem.
Základem vozu je dosavadní 911 Carrera, která ovšem prošla řádnou dietou. Třeba zadní okno, stejně jako ta boční, jsou z odlehčeného skla, zredukováno bylo také odhlučnění kabiny. Zadní sedadla dostala padáka, stejně jako multimediální systém Porsche Communication Management (PCM), byť oba tyto prvky můžete na přání dostat zpět na palubu, a to bez příplatku. Pozoruhodné je, že dveře mají poutka namísto běžných klik, čímž Čechům a Slovákům tento stroj připomene hlavně někdejší Škodu 105 S. Ovšem, u té šlo jen o cenu, 911 T chce být v prvé řadě lehká.
Výsledkem je 20kilogramová dieta, v případě dvoumístného provedení lze tedy mluvit o hmotnosti 1 425 kg. S tou je nadále spojen přeplňovaný třílitrový šestiválec, v jehož případě se výkon vůči výchozímu modelu nikterak nezměnil. Máme tu tedy nadále 370 koní a 450 Nm točivého momentu, jenž ovšem na zadní kola přenáší v úvodu zmíněná manuální převodovka se zkrácenými převody.
Vůz tedy nově zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy, tedy o desetinu rychleji než Porsche 911 Carrera. Dvoustovky pak nové provedení dosáhne za 15,1 sekundy, nejvyšší rychlost končí hodnotou 290 km/h. Této mety přitom dosahuje i varianta s příplatkovým sedmistupňovým automatem PDK, v jehož případě jsou hodnoty při sprintu poníženy na 4,2 sekundy, resp. na 14,5 s.
Stran toho lze dodat, že vůz se již standardně pyšní sportovním podvozkem PASM sníženým o 20 milimetrů. Kromě toho nechybí ani paket Sport Chrono, za příplatek pak můžete sáhnout dokonce po natáčení zadní nápravy. Uvnitř lze pro změnu očekávat sedadla čalouněná látkou, zákazníci ovšem mohou zvolit i plnohodnotné skořepiny - a to vůbec poprvé u verze 911 Carrera.
Zbývá jen zmínit, že zvenčí se „Téčko“ pyšní lehce modifikovaným bodykitem, který je doplněn 20palcovými koly. Ceny na německém trhu startují na částce 107 553 Eur (cca 2 768 000 Kč), ve Velké Británii je vůz ještě o 200 tisíc levnější. To není zrovna málo, ale na řidičsky zajímavou 911? Máte-li zájem, předobjednávky startují již nyní, s prvními vozy pak zákazníci mohou počítat od ledna příštího roku.
Porsche 911 Carrera T nabízí hodně muziky za málo peněz, zjevně tak jde o řidičský ideál
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva