Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc

Zatímco u normálního auta by takové kroky byly považovány za přílišné šetření, u 911 jde o něco jiného - co nejnižší hmotnost dostupné verze.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc

23.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Zatímco u normálního auta by takové kroky byly považovány za přílišné šetření, u 911 jde o něco jiného - co nejnižší hmotnost dostupné verze.

Na sklonku 60. let minulého století Porsche nabízelo model 911 Carrera ve verzi T (zkratka pro Touring), kterým se před pár dny pochlubil Richard Hammond. Rekordní množství zákazníků sice tato varianta neoslovila, nicméně i u Porsche platilo, že co je doma, to se počítá. A platí to evidentně i nyní, pročež si můžeme představit moderní inkarnaci Porsche 911 Carrera T. To vychází ze základního kupé, nicméně se pyšní nižší hmotností danou hlavně zbavením interiéru veškeré výbavy, kratšími převody manuální převodovky a pohonem zadních kol s integrovaným samosvorem.

Základem vozu je dosavadní 911 Carrera, která ovšem prošla řádnou dietou. Třeba zadní okno, stejně jako ta boční, jsou z odlehčeného skla, zredukováno bylo také odhlučnění kabiny. Zadní sedadla dostala padáka, stejně jako multimediální systém Porsche Communication Management (PCM), byť oba tyto prvky můžete na přání dostat zpět na palubu, a to bez příplatku. Pozoruhodné je, že dveře mají poutka namísto běžných klik, čímž Čechům a Slovákům tento stroj připomene hlavně někdejší Škodu 105 S. Ovšem, u té šlo jen o cenu, 911 T chce být v prvé řadě lehká.

Výsledkem je 20kilogramová dieta, v případě dvoumístného provedení lze tedy mluvit o hmotnosti 1 425 kg. S tou je nadále spojen přeplňovaný třílitrový šestiválec, v jehož případě se výkon vůči výchozímu modelu nikterak nezměnil. Máme tu tedy nadále 370 koní a 450 Nm točivého momentu, jenž ovšem na zadní kola přenáší v úvodu zmíněná manuální převodovka se zkrácenými převody.

Vůz tedy nově zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,5 sekundy, tedy o desetinu rychleji než Porsche 911 Carrera. Dvoustovky pak nové provedení dosáhne za 15,1 sekundy, nejvyšší rychlost končí hodnotou 290 km/h. Této mety přitom dosahuje i varianta s příplatkovým sedmistupňovým automatem PDK, v jehož případě jsou hodnoty při sprintu poníženy na 4,2 sekundy, resp. na 14,5 s.

Stran toho lze dodat, že vůz se již standardně pyšní sportovním podvozkem PASM sníženým o 20 milimetrů. Kromě toho nechybí ani paket Sport Chrono, za příplatek pak můžete sáhnout dokonce po natáčení zadní nápravy. Uvnitř lze pro změnu očekávat sedadla čalouněná látkou, zákazníci ovšem mohou zvolit i plnohodnotné skořepiny - a to vůbec poprvé u verze 911 Carrera.

Zbývá jen zmínit, že zvenčí se „Téčko“ pyšní lehce modifikovaným bodykitem, který je doplněn 20palcovými koly. Ceny na německém trhu startují na částce 107 553 Eur (cca 2 768 000 Kč), ve Velké Británii je vůz ještě o 200 tisíc levnější. To není zrovna málo, ale na řidičsky zajímavou 911? Máte-li zájem, předobjednávky startují již nyní, s prvními vozy pak zákazníci mohou počítat od ledna příštího roku.


Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 1 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 01Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 2 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 02Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 3 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 03Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 4 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 04Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 5 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 05Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 6 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 06Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 7 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 07Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 8 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 08Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 9 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 09Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 10 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 10Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 11 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 11Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 12 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 12Porsche odhalilo „oholenou” 911. Bez klik a rádia je jako Škoda 105 S, nestojí moc - 13 - Porsche 911 Carrera T 2017 prvni 13
Porsche 911 Carrera T nabízí hodně muziky za málo peněz, zjevně tak jde o řidičský ideál

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.