Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche odhalilo novou generaci 911. Je vážné nová, poznat je to ale jen zevnitř
28.11.2018 | Mirek Mazal
Designéři Porsche cenu za největší přínos v oblasti kreativity očekávat opět nemohou, pomineme-li lehce upravenou záď a jiný interiér. Technicky vzato je to ale skutečně úplně nová 911.
Dlouho očekávaná verze ikonického modelu automobilky Porsche je od dnešního rána věcí veřejnou. Na autosalonu v Los Angeles byla představena nová generace Porsche 911 s interním označením 992, i když to na první pohled není moc poznat. Drží se osvědčeného designu i osvědčené koncepce a do žádných větších prostopášností se nepouští ani v jiných ohledech.
Během uplynulých 55 let od začátku výroby první 911 vzniklo sedm jejích generací a přestože vypadají všechny podobně, je debut nástupce vždy zvláštní událostí. Dnes prezentovaná novinka je osmou iterací světově nejznámějšího a zřejmě nejvýznamnějšího sportovního auta, která je připravena obhájit svou existenci i na prahu elektrifikace aut všeho druhu.
Uniklé snímky naznačily jen drobné změny designu a celá oficiální sada potvrzuje, že ani tato 911 dramatický odklon od svých předchůdců nepřináší. Bylo to tak vždy, dnes odhalená novinka však dostala zřejmě vůbec nejmenší stylové modifikace v celé historii modelu. Jestli je to ke škodě věci, musí posoudit každý sám, zejména zepředu ale nová 911 vypadá prakticky jako ta dosavadní. Změny zahrnují nové světlomety, horizontální denní svícení LED, a také přepracované přívody vzduchu. Nejlínější návrháři světa si dovolili další jemnější změny, včetně přetvarované kapoty s viditelnými linkami. Člověk nemůže přehlédnout vyboulené blatníky jako součást všech verzí bez ohledu na výkon motoru. Vnější panely karoserie jsou vyrobeny z hliníku.
Nejvíce změn proběhlo v zadních partiích. Minimalistická zadní světla jsou propojena tenkým pruhem v podobě třetího světla, nad touto linií ve zvláštní poloze trůní ještě třetí brzdové. Designéři překreslili také nový zadní nárazník, jehož konečná podoba bude závislá na zvolené verzi pohonného ústrojí. Zbytek konstrukce se drží zavedených zvyklostí, zákazníci se mohou těšit na svalnaté oblouky, typicky zakřivenou střechu, a také na široké členité disky kol. Základní Carrera dostane 19palcová kola vpředu, 20palcová vzadu, zatímco varianta Carrera S odjede na větších (20 a 21 palců). Příjemnou změnou jsou elektrické kliky dveří, které jsou zapuštěny do karoserie a vysouvají se elektronicky.
Jedna věc není okamžitě viditelná. Přední převis byl prodloužen, aby splňoval aktualizované předpisy týkající se ochrany chodců při nárazu. Obě nápravy jsou rozšířené proti minulému modelu. Všechna kola se umí natáčet, tím by se měla zlepšit „zatáčivost” v nízkých a držení stopy ve vysokých rychlostech.
Uvnitř legendy se objevily významnější změny, které jsou nejlépe patrné při pohledu zboku. Zcela nový je přístrojový štít, doprostřed palubní desky přibyl displej s uhlopříčkou 10,9 palce a mezi sedadly trčí nezvykle vypadající volič automatické převodovky. Linie palubní desky jsou čisté a rovné, inspirací byla historie Porsche ze 70. let.
Dosavadní střízlivé změny zatím nic neprozradily o pohonných jednotkách, je čas podívate se i na ně. V celém sortimentu budou na výběr vylepšené šestiválcové motory o objemu tři litry s dvojitým přeplňováním turbodmychadly. Ploché agregáty nově zdobí hliníkové svody. Nejen to spolu s dalšími úpravami posouvá sériový výkon nejslabší Carrery na 287 kW (390 koní). O stupeň rychlejší Carrera S vyprodukuje 331 kW (450 koní), což stačí v případě pohonu zadních kol na dosažení rychlosti 100 km/h během 3,7 sekundy, čtyřkolka 4S ubere desetinu sekundy. Celkem to znamená ušetřené čtyři desetiny sekundy proti minulé generaci. Výhoda se zvýší o další dvě desetiny s volitelným balíčkem Sport Chrono. Maximální rychlost verze S by měla být stanovena na 308 km/h, s pohonem všech kol 306 km/h.
Automobilka zveřejnila spotřebu paliva dle evropského jízdního cyklu. Průměr u Carrery S činí 8,9 litru na 100 kilometrů, Carrera 4S údajně spotřebuje o desetinu litru benzínu více. Realita bude jiná, zkušenosti zákazníků brzy ukážou první čísla z běžného provozu.
Zájemci si budou moci vybrat mezi sedmistupňovým manuálem a automatem. Vůz meziročně nabral na váze, hlavním podílem bude jistě nová osmistupňová automatická převodovka s dvojitou spojkou. Nová technika pochází z dílny ZF a nahrazuje známou sedmistupňovou převodovku PDK.
Poslední evoluce 911 přináší premiérově i některé prvky výbavy. O přítomnosti displejů vedle analogového otáčkoměru byla řeč, zbývá zmínit on-line navigaci, noční vidění s infračervenou kamerou, nechybí detekce pohyblivých překážek anebo adaptivní tempomat s funkcí samočinného rozjezdu. Speciální pozornost jistě patří systému, který dokáže rozpoznat vodu na cestě. Senzory zjistí mokré nebezpečí, systém upozorní řidiče a přizpůsobí nastavení asistenčních systémů.
Postupně se dostáváme k poslední zásadní informaci. Německá cena verze 911 Carrera S začíná od 120 125 Eur (3,1 milionu Kč), 911 Carrera 4S je o 200 tisíc korun dražší včetně daně. Prodejci přijímají první objednávky, dodání vozu prvním klientům z pořadníků je plánováno na léto 2019.
Nove Porsche 911 992. Osmá generace ikony sportovních aut je širší a rychlejší
S fotkami interiéru se Porsche nepředalo, přitom právě ten přináší největší změny. Patrné jsou hlavně z profilu, fotka s Markem Webberem je ukazuje jasně
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva