Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche „Model S” nebude, Němci dají před elektřinou přednost hybridům
23.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Elektromobily neumí nabídnout sportovní svezení, vysvětlil šéf vývoje Porsche. Dává to smysl, ale nabízíte-li i SUV, elektroauto takovou pěstí na oko nebude.
Německá automobilka Porsche s největší pravděpodobností nepostaví konkurenta pro Teslu Model S, uvedl Wolfgang Hatz, šéf výzkumu a vývoje u Porsche. Čistě elektrická verze podle něj v současnosti není možná. Jsou to necelé dva měsíce, co se objevily zprávy o tom, že menší verze Panamery dostane kromě benzínových čtyř- a šestiválců také čistě elektrické pohonné ústrojí.
Podle nynějších Hatzových slov ale elektromobil nebude, přestože menší verze Panamery skutečně vznikne. Bude cílit na zákazníky vrcholových verzí aut typu BMW řady 5 či Audi A6. Důvody, proč Porsche čistě elektrickou verzi nepostaví, jsou ale hodné pozastavení: „Jsme firma vyrábějící sportovní auta, což s sebou přináší jistá očekávání.”
„Tesla je dobré auto, ale nemůžete s ním jet sportovně, aniž byste rychle spotřebovali energii z baterií či brzy přišli o výkon. Dokud tato technologie nenabídne řešení těchto problémů, nebudeme ani zvažovat vypuštění podobného auta do prodeje,” vysvětlil Hatz. Toto vysvětlení dává smysl, zejména víme-li, jak Tesla Model S dopadne na Severní smyčce Nürburgringu, přesto se ale pozastavme nad tvrzením, že Porsche vyrábí sportovní auta.
Samozřejmě, jedna z nejlepších, ale nejen ta. Modely Macan a Cayenne jsou také velmi dobrá auta ve svých třídách a znamenají pro automobilku obrovské zisky, ale nejsou to sportovní auta. V označení Sport Utility Vehicle je potřeba slovo Sport brát s rezervou - či například tak, že vás tyto vozy spolehlivě dovezou do místa, kde budete provozovat nějaký sport, anebo že na přívěsu umí táhnout skutečný sporťák.
Navíc je údajně v hledáčku vývojářů nejen ohromující zrychlení, které např. sedmisetkoňová Tesla Model S P85D zvládne, ale také výkony na německých dálnicích, kde vozy tohoto typu musí být schopné dlouhodobě jet vysokými rychlostmi. To zvládnou plug-in hybridy, a dost možná se menší Panamera objeví i v takovéto verzi, ale elektromobily s bateriemi nejsou schopné v rozumném čase přejet půlku Německa rychlostmi blízkými 200 kilometrům v hodině.
Hatzovo vysvětlení tedy je pochopitelné a věrohodné, přesto se však dá bez uzardění říci, že čistě elektrické auto by v nabídce Porsche zas takovou pěstí na oko nebylo. A pomohlo by firmě jednak splnit emisní limity roku 2020 a také by si nemusela od Tesly kupovat emisní kredity v USA. Také ale neumíme vyloučit možnost, že Hatz neříká celou pravdu z důvodů, které znají jen marketingoví šéfové Porsche. A vzhledem k tomu, že se dnes dozvídáme, že Porsche 718 zas tak mrtvé není jen pár dnů poté, co Porsche oznámilo konec vývoje tohoto modelu, těžko předpovídat budoucnost...
Menší verze Panamery, která by mohla designově vycházet z konceptu Panamera Sport Turismo (na obrázcích), nejspíš elektroverzi nedostane
Zdroje: Autocar, [https://transportevolved.com/2014/12/22/porsche-dismisses-rumors-electric-tesla-competitor/ Transport Evolved]
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 3 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva