Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Macan 2014: o 130 kg lehčí než Q5, ceny mají startovat kolem milionu
8.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý crossover dostane více hliníku i unikátní naladění. Zpočátku přitom bude k mání jen se šestiválci, z nichž ten vrcholný nabídne téměř 400 koní.
Minulý týden Porsche vyrobilo půlmiliontý exemplář svého SUV Cayenne a je tak naprosto jasné, který model z jeho aktuálního portfolia hraje prim z hlediska prodejů. To by se ovšem od příštího roku mělo změnit s crossoverem Macan. Německá novinka by totiž podle aktuálních předpokladů měla dosáhnout 75 000 registrací ročně namísto původně plánovaného odhadu, který počítal s prodeji nižšími o dvacet tisíc kusů. Cíl značky prodávat od roku 2018 minimálně 200 000 vozů během jediného roku tak dozajista nebude pouze naplněn, ale spíše překročen.
Vliv na tento výsledek by přitom podle značky neměl mít malý sedan, o němž se již nějaký ten čas hovoří. A to ze dvou důvodů. Porsche chce nejprve zjistit, jak si na trhu povede nové Maserati Ghibli, než dorazí se svým příspěvkem. Mnohem podstatnější ovšem je, že v okamžiku plného rozběhnutí výroby modelu Macan jednoduše nebude v továrně v Lipsku místo na další vůz. Pokud chce tedy Porsche růst i za vytyčené hranice, nezbývá nic jiného než výrazné rozšíření montážních linek.
To je ovšem hudba budoucnosti, a proto se vraťme zpět k letošní novince, která se představí na podzimním autosalonu v Los Angeles. Postavena bude na základech platformy MLB, kterou má sdílet s Audi Q5 - na rozdíl od vozu z Ingolstadtu však Macan dostane mnohem větší podíl hliníkových komponentů. A díky tomu prý nabídne o 130 kilogramů nižší hmotnost než dárcovský vůz. Navzdory faktu, že pokaždé půjde o čtyřkolku, zatímco u Audi platforma MLB počítá primárně s pohonem předních kol.
Vyjma jiných materiálů se Porsche mělo zasadit také o specifické naladění podvozku, které je prý na hony vzdálené od Q5. Dokonce natolik, že technici Audi nechtěli věřit, že Porsche použilo stejný základ. Šéf vývoje Porsche Wolfgang Hatz dokonce uvádí, že „značka překvapila dokonce sama sebe. Macan jezdí opravdu neskutečně dobře a podle toho, co jsme viděli u konkurence, by mělo jít o nejsportovnější model ve svém segmentu.“
Za méně než 12 měsíců bychom si tak na vlastní kůži měli ověřit, zda se marketing Porsche zakládá na realitě. Přičemž očekávat máme zpočátku jen přeplňované šestiválcové motory, kterým bude vévodit nový benzinový třílitr disponující výkonem lehce pod 400 koňmi. Později pak dorazí i nabídka dvoulitrových čtyřválců, s nimiž by se Porsche mělo dostat cenově hluboko pod milion.
Aktuálně ovšem není jasné, kdy bude druhá vlna motorů připravena k prodeji. Ta první by ovšem měla odstartovat někdy na počátku roku 2014, přičemž základní model by měl stát v Británii nějakých 36 tisíc liber. Tedy v přepočtu přibližně 1,08 milionu korun.
Britský magazín AutoExpress představil budoucí Porsche Macan na nové sérii renderů. Nebo jde snad už o reálný vůz?
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 8 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 10 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 11 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva