Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Macan 2,0 Turbo: čtyřválcová verze v tichosti představena, boxer nemá
23.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Malé SUV ze Zuffenhausenu vyfasovalo motor z Golfu GTI. Stovku s ním zvládne za 6,9 sekundy, spotřeba pak má činit 7,5 l/100 km.
Vypadá to, že Porsche se za čtyřválcový Macan tak trochu stydí. Ačkoliv nejméně výkonné malé SUV už v tuto chvíli má po premiéře, automobilka jeho debut příliš nekomunikovala. Mnoho lidí jej tak na stánku značky v Pekingu mohlo považovat za již dávno odhalený model, čemuž se ovšem nelze divit - po stránce kosmetické je rozdílů mezi ním a zbytkem nabídky jako šafránu. Jedná se totiž jen o méně členitý přední nárazník, litá kola (ty však lze za příplatek vyměnit) nebo zadní partie, kde je patrný laciněji vypadající nárazník s černě lakovanou spodní částí a obdélníkovými koncovkami.
Mnohem více se toho změnilo pod přední kapotou, kde najdeme přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr EA888 z Volkswagenu Golf GTI. Ten byl v Zuffenhausenu patřičně přepracován, takže nyní na všechna čtyři kola vysílá 237 koní v pásmu 5 000 až 6 800 otáček, točivý moment 350 Nm je dostupný při 1 500 až 4 500 ot./min. Na čínském trhu by přitom tento výkon měl přenášet na kola jen automat PDK, s nímž vůz zvládne stovku za 6,9 sekundy, Evropa by ovšem mohla profitovat i z manuálu a vyššího výkonu.
Tato skutečnost však prozatím nebyla potvrzena, z roviny spekulativní se tedy vraťme zpátky do čínské reality. Ta dále počítá s nejvyšší rychlostí 223 km/h, zatímco normovaná spotřeba byla vyčíslena na průměrných 7,2 až 7,5 litru na 100 kilometrů a emise CO2 se pohybují v rozmezí 168-175 g/km. Po stránce provozní se tedy dají očekávat nižší náklady než u šestiválcových modelů, s ohledem na okleštěnou základní výbavu pak dolů jistě zamíří i cena pořizovací.
Ta je sice nadále neznámá, o zaměření vozu na méně majetnou klientelu ale hovoří třeba fakt, že přední i zadní parkovací senzory je třeba hledat v příplatkové výbavě, stejně jako např. tempomat, panoramatickou střechu nebo vzduchový podvozek PASM. V základu tak najdete „jen“ 18palcová litá kola, automatické otevírání zádě, duální klimatizaci či černý interiér.
To je ovšem v rámci čínského čtyřválcového Porsche Macan vše, nyní tak můžeme očekávat příchod evropské verze. Jak jsme přitom již naznačili, ta by mohla být k mání také s manuální převodovkou, přičemž výkon by mohl narůst až na 280 koní. Pozměnit by se rovněž mohla i výbava, díky čemuž by cena pro Starý kontinent mohla opětovně vyšplhat nebezpečně vysoko.

















Od potentnějších šestiválcových sourozenců se čtyřválcové Porsche Macan liší hlavně koncovkami výfuku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
Hyundai znovu zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem. Chvíli to vypadalo slibně, teď si prožívá obvyklý příběh
před hodinouK mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
včeraČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva