Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche končí s vlastním vývojem elektromobilů, vydalo se jinou cestou
8.3.2021 | Petr Prokopec
Porsche během pár let vyvinulo nejlepší produkční elektromobil světa, vše má ale jeden háček - automobilku z Zuffenhausenu přišel jeho vývoj na závratných 23 miliard korun. To už zjevně nemíní opakovat.
V roce 2015 představilo Porsche koncept Mission E. Během následujících čtyř let pak automobilka utratila více než 23 miliard korun za vývoj produkční verze, která do showroomů dorazila pod názvem Taycan. Zájem publika o zřetelně nejlepší elektromobil současnosti překonal veškerá očekávání, přičemž značka momentálně nabídku rozšířila ještě o provedení Cross Turismo navyšující jak objem zavazadelníku, tak světlou výšku. Nicméně i přes ochotu lidí utrácet nemalé peníze nebude Taycan ziskový ani v nejbližších letech.
Jak tedy již bylo zmíněno mnohokrát, elektromobilita není pro zavedené automobilky zrovna levnou záležitostí a Porsche hledá cestu, jak na vývoji ušetřit. Právě to je důvodem, proč Porsche soustavně navyšuje svůj podíl v chorvatské značce Rimac. Nejdříve v červnu 2018 odkoupilo 10 % a v září 2019 dalších 5,5 % podílu ve firmě. Teď na bankovní účet Rimacu poslalo dodatečných 70 milionů Eur (cca 1,85 miliardy korun) a aktuálně vlastní 24 % společnosti.
Z výše zmíněného je jasně patrné, že postupné odkupování Rimacu vychází Porsche výrazně levněji než investice do vlastního elektrického programu. Vlastní vývoj elektrických aut tedy bude automobilka utlumovat, což potvrdilo samo Porsche. V tiskové zprávě k navýšení podílu v Rimacu uvádí, že tímto krokem se pro něj chorvatská firma stává dodavatelem první úrovně, tedy bude od něj přebíral rozsáhlé technické celky, které následně použije ve vlastních vozech. Porsche pochopitelně bude muset za dané dodávky platit, nicméně půjde do jisté míry (asi tak z 24 %...) o stejnou transakci, jakou podstupuje třeba Škoda, když od VW Group nakupuje modulární platformu MEB.
Suma sumárum tak vlastně dochází na realizaci dohadů, které tu kolovaly před pár lety a dle kterých chtěl koncern VW Group pohltit Teslu. K tomu nyní skutečně dojde, jen nepůjde o tu americkou, nýbrž o chorvatskou, jak se ostatně Rimacu přezdívá. Více informací dorazí do léta, kdy by mělo dojít na další navýšení podílu Porsche v Rimacu.
Porsche se nedávno vytasilo s modelem Taycan Sport Turismo, půjde ale zřejmě o jedno z posledních elektrických aut vyvinutých čistě u Porsche. Pro ty budoucí použije techniku Rimacu, jak dnes automobilka sama potvrdil. Foto: Porsche
Zdroj: Porsche
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 6 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 7 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
před 9 hodinami - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
před 10 hodinami - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 22:29 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch