Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche kapitulovalo, v Ženevě ukáže 911 GT3 s manuálem. A přijdou další dvě GT
18.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Hloupý omyl Němců narazil na tak tvrdý odpor zákazníků, že se manuální řazení do GT3 vážně vrátí už v této generaci. A dorazí i další pecky, doslova.
Budou to brzy čtyři roky, čtyři smutné roky. Přesně v březnu 2013 Porsche představilo tehdy novou 911 GT3 a šokovalo svět. Ne tím, že ji nabídlo také s automatickou převodovkou PDK, byť i to bylo bylo překvapení, ale tím, že ji obdařilo jen tou. Nechápal to nikdo - ještě o dva roky dříve automobilka oficiálně prohlašovala, že kvůli hmotnosti GT3 PDK vůbec nedostane a rázem otočila o 180 stupňů.
Od začátku bylo jasné, že to je rána vedle. GT3 má zástupy příznivců, kteří v ní nikdy nepoznali nic jiného než ruční řazení a nedalo se očekávat, že by rázem skočili po něčem jiném. Automobilce to dali řádně „sežrat” a že ostré Porsche s manuálem v nabídce chybí, naznačili i jinak. Enormní zájem o modely 911 R a Cayman GT4, které byly výjimečné hlavně tím, i rychlý nárůst cen ojetých GT3 předchozí generace jasně ukazovaly, kde leží neuspokojená poptávka.
Němci tak přes počáteční neoblomnost začali postupně couvat. Nejprve připustili, že návrat manuálu pro GT3 „vážně zvažují”, později už otevřeně přiznali chybu. Nakonec jsme se dočkali i oficiálního potvrzení jeho budoucího návratu, jenže pokaždé byla řeč o nějakém derivátu nebo další generaci. Teď už je jasné, že ani tak dlouho Porsche nevydrží.
Potvrzeny totiž byly spekulace, které hovořily o vrácení manuálu do nabídky už s faceliftem 911 GT3 generace 991. Médiím to prozradil sám Walter Röhrl, který nadále působí jako testovací jezdec značky a její ambasador. Podle jeho slov je 911 GT3 s manuálem hotová věc a ukáže se s ním světu poprvé tam, kde o něj kdysi tak smutně přišla - v březnu na autosalonu v Ženevě. A jako bonus dostane motor 4,0 H6 s výkonem přes 500 koní, nabídne tedy více než dnešní 911 R, která má přesně 500koňový čtyřlitr.
Není to ale jediná pozoruhodná novinka Porsche, která nás čeká. Ta další též ohromí puristy - dorazí Cayman GT4 RS. Důvody jsou dva. Jednak automobilka podcenila zájem o GT4, který byl vyprodán v podstatě hned poté, co se začal prodávat a původní omezení výroby muselo být dodrženo. Pozoruhodnější je ale ten druhý - modely 718 Boxster a 718 Cayman sice dostaly přeplňované čtyřválce, které nenabízí očekávanou ovladatelnost ani provozní efektivitu při vysoké zátěži, ve verzích S jsou prý nicméně tak rychlé, že na stejných pneu by GT4 téměř vyrovnávají. A tak automobilka musí řádně přitopit pod kotlem.
Cayman GT4 RS tedy dostane též čtyřlitrový motor, akorát naladěný na nižší výkon. Hovoří se čísle okolo 430 koní, což sice nezní tak pěkně jako 500, přesto nepochybně půjde o zcela mimořádně rychlé auto. Zachováno navíc zůstane manuální řazení, takže na žehrání by snad tentokrát nemělo dojít.
Aby toho nebylo málo, přijde ještě nová 911 GT2 RS. U ní s manuálem nepočítejme, výkony ale budou ohromující - automobilka prý koketovala s myšlenkou nadělit vozu výkon až 700 koní, s ohledem na životnost ale zůstala více při zemi. Nová GT2 RS by tak měla dolovat 650 koní z aktuálního 3,8 H6 biturbo známého z dnešních 911 Turbo a Turbo S, pochopitelně pouze s pohonem zadní osy a řádným odlehčením. Co to bude znamenat? Prý čas 7:05 na Nordschleife, hodnotu na dostřel rekordnímu času 918 Spyder.
Porsche se tedy snad probralo z představ o své budoucnosti plné přeplňovaných motorů a automatických převodovek a minimálně v případě modelů GT nám nabídne něco... „čistšího”. Těšme se na to, všechny tři zmíněné modely by mohl přinést už letošní rok.







Už faceliftovaná 911 GT3 - zde na uniklých záběrech z loňského července - opravdu vrátí do nabídky manuální řazení
Porsche Cayman GT4 je dnes prý už příliš pomalé vzhledem k tomu, co nabízí faceliftovaná 718 S. A tak přijde GT4 RS s čtyřlitrem
Zdroje: Autocar, Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez včera 15:23
- V Moto2 PP pro Gonzaleze, 10. Salač včera 14:28
- Pole Position získal v Moto3 v Jerezu Rueda včera 13:40
- Pole Position si v Jerezu vyjel překvapivě Fabio Quartararo včera 10:53
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky 25.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva