Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche jde tvrdě proti Tesle. Jeden z šéfů odhalil, čím položí na lopatky její Model S
2.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
I když Tesla po funguje ekonomické stránce ve specifickém a v podstatě neopakovatelném prostředí, konkurenti ji musí brát vážně. Porsche tak jde přímo proti ní.
Před pár dny německý soud rozhodl, že německá města mohou na svém území zavést zákaz vjezdu dieselových vozů. Konkrétní dopady zatím můžeme jen domýšlet, je ale nepochybné, že jde o další rozhodnutí, které nahrává „elektrifikaci” aut. Dá se spolehnout na to, že nyní zejména němečtí výrobci ještě jednou zváží své plány a patrně budou více investovat do hybridních či ryze elektrických pohonů. Očekávat na tomto poli tedy můžeme ještě větší závody ve zbrojení než dosud.
Jedním z nadmíru očekávaných - a už dlouho před přelomovým verdiktem ohlášeným - vozů je Porsche Mission E. To dorazí v příštím roce, což koncernu VW Group dává již jen málo času k vybudování infrastruktury. Už nyní samozřejmě existuje řada dobíjecích stanic, nicméně Porsche chce svým zákazníkům umožnit opravdu přelomové rychlodobíjení. Již za 20 minut by měli mít k dispozici energii na 400 km. Pro to je ale třeba opravdu velký příkon.
Výkonné dobíjecí stanice budou vybudovány u každého z dealerů značky, další přibudou v USA rámci jednoho z trestů Volkswagenu za podvádění s dieselovými motory. Ten se musel zavázat k investicím do elektromobility, respektive do vybudování nové infrastruktury. V rámci programu Electrify America tak má vzniknout takřka pět tisíc dalších dobíjecích stanic. A k tomu Porsche začne prodávat řadu domácích nabíječek.
Tím tedy automobilka bude mít alespoň částečně pokrytu infrastrukturu, co ale samotný vůz? O tom se nyní rozpovídal Stefan Weckbach, šéf divize elektromobilů značky. Dle něj nový čtyřdveřový sportovní sedan pro čtveřici pasažérů „dodá zákazníkům přesně to, nač jsou zvyklí u vozů s konvenčními motory“. Pro splnění tohoto závazku najalo Porsche více než 1 000 nových zaměstnanců, jež mají propojit ústrojí budoucnosti s letitými zkušenostmi značky z vývoje a výroby sportovních aut.
Očekávat máme opravdu chytré detaily, jako jsou prohlubně a výřezy v prostoru pro baterie. Díky tomu a koncepci podlahy tak budou mít cestující na zadních sedadlech více místa pro nohy. Na rozdíl od Tesly Model S, kterou Porsche nakonec skutečně bere jako největší konkurenci, pak Mission E má dosahovat působivé jízdní dynamiky konstantně.
Weckbach uznává, že Model S je rychlý, „ovšem pouze dvakrát - při třetím pokusu selže,“ říká a naráží tím jistě na celkovou neschopnost Tesel podávat své výkony stabilně. Nakonec, i když nemají technický problém, beztak dosahují avizované maximální dynamiky jen s plně nebo téměř plně nabitými akumulátory. Něčeho takového se ale prý zákazníci Porsche bát nemusí, neboť „zrychlení a nejvyšší rychlosti bude moci být dosahováno opakovaně, a navíc po dlouhou dobu“.
V rámci hodnocení konkurence jistě nelze od žádného manažera očekávat objektivitu, proto si raději počkáme na první srovnávací testy obou vozů. Aktuálně se tak můžeme přesunout ke zvuku, respektive k jeho absenci. Podle Weckbacha se značka „nesníží k pouťovým trikům či užití zvukových efektů“. Očekávat tedy nemáme zvukové generátory imitující třeba šestiválec či osmiválec. Nicméně i tak má v této oblasti Mission E vzbuzovat emoce zvukovým projevem majícím jasnou vazbu na technickou podstat vozu.
Novinka Porsche použije 800voltovou elektrickou architekturu, jež vpředu počítá s elektromotorem, elektronikou a chladicím systémem. I přesto se pod přední kapotou nachází i schránka o objemu 100 litrů. To sice není mnoho, ostatně do Porsche 911 sem dáte pouze 125 l. Nicméně Mission E by samozřejmě měl mít zavazadelník i vzadu. I když případné šesté a sedmé sedadlo Tesly Model S také nepřebije.
Suma sumárum, Porsche se věčnému kalifornskému start-upu chce postavit s vozem, jehož dynamický potenciál bude možné stabilně využívat, bude kvalitnější a Teslu převálcuje i rychlostí dobíjení. Na souboj obou těchto vozů jsme tedy opravdu zvědavi, stejně jako na prodejní úspěchy značky z Zuffenhausenu. S ohledem na její aktuální prodeje plug-in hybridů to ale vypadá, že nezájmu se bát nemusí...



Že Porsche skutečně bere Teslu Model S za svou největší konkurenci, dokazují tyto fotky z vývoje prototypů Mission E
Elektrická prvotina značky dorazí již příští rok
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Někteří zákazníci elektromobily z hloubi duše nenávidí, říká šéf automobilky, co s tím jako máme dělat?
před 8 hodinamiPutinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před 9 hodinamiElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 11 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
dnesPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnes
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB