Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT4 nafoceno bez kamufláže, je to ranař k pohledání
6.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vrcholný Cayman bude více než jen nejsilnější verzí. Nachytán byl bez maskování, otázkou je jen motor.
To, že se nabídka modelu Cayman zuffenhausenské automobilky Porsche v dohledné době rozroste o nový vrcholný model, se již nějakou dobu proslýchá. Od první chvíle, co jsme si ho mohli částečně prohlédnout na Severní smyčce Nürburgringu je naprosto evidentní, že nepůjde o žádné „navoněné ořezávátko“. Cayman s dodatkem GT4 coby následovník nejultimativnější verze R má být parádním traťovým přeborníkem, s nímž bude možné díky poznávacím značkám zamířit i na zcela normální silnice.
Novinka teď shodila veškeré maskování, a tak lze s klidem usuzovat, že je už jen kousek od sériové výroby. Jednoznačným poznávacím znamením toho, že to není normální verze, je agresivní bodykit, který přináší mohutný pevný zadní spoiler, větší otvory v předním nárazníku pro účinější chlazení výkonnějších brzd, vstupní otvory pro vzduch proudící k motoru před zadními koly a také upravenou přední kapotu ve stylu větší 911 GT3. Kola zachyceného kusu jakoby pocházela z modelu Turbo, ale ta sériová verze dostat nemusí. Jistotou je však zadní difuzor s dvojitou koncovkou výfuku umístěnou na střed. Jen nám tedy stále vrtá hlavou, co bude novinku nakonec pohánět...
Spekulace o pohonné jednotce uložené za sedadly se šířily z různých stran a hovořilo se i o přeplňovaném 3,6- nebo 3,8litrovém motoru. Sportovní modely Porsche a turbodmychadla k sobě sice tolik nejdou, ale spolu s faceliftem 911 se dá očekávat, že automobilka bude přeplňování používat ve stále větší míře. Přesto je tu stále šance, že Cayman GT4 dostane atmosférický motor o objemu 3,8 litru z poslední Carrery GTS či jeho slabší variantu z Carrery S.
Ať tak či onak, očekávat můžeme hodně, zřejmě podstatně vyšší výkon (kolem 400 koní) a ještě podstatně lepší ovladatelnost diktovanou vypiplaným podvozkem a sníženou hmotností. Proslýchá se také, že novinka dorazí s dvěma převodovkami, a sice s dvouspojkovým automatem PDK a s puristicky orientovaným manuálem, který by nejednomu fandovi udělal velkou radost.
Pokud vezmeme v potaz dřívější verzi R, pak se musíme obávat jediného, totiž pořizovací ceny. Když uvážíme, že aktuální vrchol reprezentovaný verzí GTS s 340 koňmi a manuální skříní stojí 2,1 milionu, dá se očekávat, že GT4 nebude zrovna z levného kraje - mohla by stát klidně o půl milionu více. Stále ale půjde s ohledem na ještě dražší 911 o velmi dobrou nabídku.



Porsche Cayman GT4 bude vrcholným modelem řady, půjde v podstatě o levnější variantu k budoucí generaci 911 GT3 RS
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 8 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 10 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 11 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva