Porsche Cayman GT4 nafoceno bez kamufláže, je to ranař k pohledání

Vrcholný Cayman bude více než jen nejsilnější verzí. Nachytán byl bez maskování, otázkou je jen motor.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Cayman GT4 nafoceno bez kamufláže, je to ranař k pohledání

6.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Porsche Cayman GT4 nafoceno bez kamufláže, je to ranař k pohledání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vrcholný Cayman bude více než jen nejsilnější verzí. Nachytán byl bez maskování, otázkou je jen motor.

To, že se nabídka modelu Cayman zuffenhausenské automobilky Porsche v dohledné době rozroste o nový vrcholný model, se již nějakou dobu proslýchá. Od první chvíle, co jsme si ho mohli částečně prohlédnout na Severní smyčce Nürburgringu je naprosto evidentní, že nepůjde o žádné „navoněné ořezávátko“. Cayman s dodatkem GT4 coby následovník nejultimativnější verze R má být parádním traťovým přeborníkem, s nímž bude možné díky poznávacím značkám zamířit i na zcela normální silnice.

Novinka teď shodila veškeré maskování, a tak lze s klidem usuzovat, že je už jen kousek od sériové výroby. Jednoznačným poznávacím znamením toho, že to není normální verze, je agresivní bodykit, který přináší mohutný pevný zadní spoiler, větší otvory v předním nárazníku pro účinější chlazení výkonnějších brzd, vstupní otvory pro vzduch proudící k motoru před zadními koly a také upravenou přední kapotu ve stylu větší 911 GT3. Kola zachyceného kusu jakoby pocházela z modelu Turbo, ale ta sériová verze dostat nemusí. Jistotou je však zadní difuzor s dvojitou koncovkou výfuku umístěnou na střed. Jen nám tedy stále vrtá hlavou, co bude novinku nakonec pohánět...

Spekulace o pohonné jednotce uložené za sedadly se šířily z různých stran a hovořilo se i o přeplňovaném 3,6- nebo 3,8litrovém motoru. Sportovní modely Porsche a turbodmychadla k sobě sice tolik nejdou, ale spolu s faceliftem 911 se dá očekávat, že automobilka bude přeplňování používat ve stále větší míře. Přesto je tu stále šance, že Cayman GT4 dostane atmosférický motor o objemu 3,8 litru z poslední Carrery GTS či jeho slabší variantu z Carrery S.

Ať tak či onak, očekávat můžeme hodně, zřejmě podstatně vyšší výkon (kolem 400 koní) a ještě podstatně lepší ovladatelnost diktovanou vypiplaným podvozkem a sníženou hmotností. Proslýchá se také, že novinka dorazí s dvěma převodovkami, a sice s dvouspojkovým automatem PDK a s puristicky orientovaným manuálem, který by nejednomu fandovi udělal velkou radost.

Pokud vezmeme v potaz dřívější verzi R, pak se musíme obávat jediného, totiž pořizovací ceny. Když uvážíme, že aktuální vrchol reprezentovaný verzí GTS s 340 koňmi a manuální skříní stojí 2,1 milionu, dá se očekávat, že GT4 nebude zrovna z levného kraje - mohla by stát klidně o půl milionu více. Stále ale půjde s ohledem na ještě dražší 911 o velmi dobrou nabídku.


Porsche Cayman GT4 nafoceno bez kamufláže, je to ranař k pohledání - 1 - Porsche Cayman GT4 spy bez maskovani 01Porsche Cayman GT4 nafoceno bez kamufláže, je to ranař k pohledání - 2 - Porsche Cayman GT4 spy bez maskovani 02Porsche Cayman GT4 nafoceno bez kamufláže, je to ranař k pohledání - 3 - Porsche Cayman GT4 spy bez maskovani 03
Porsche Cayman GT4 bude vrcholným modelem řady, půjde v podstatě o levnější variantu k budoucí generaci 911 GT3 RS

Zdroj: Auto Evolution

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.