Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT4 nafoceno bez kamufláže, je to ranař k pohledání
6.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vrcholný Cayman bude více než jen nejsilnější verzí. Nachytán byl bez maskování, otázkou je jen motor.
To, že se nabídka modelu Cayman zuffenhausenské automobilky Porsche v dohledné době rozroste o nový vrcholný model, se již nějakou dobu proslýchá. Od první chvíle, co jsme si ho mohli částečně prohlédnout na Severní smyčce Nürburgringu je naprosto evidentní, že nepůjde o žádné „navoněné ořezávátko“. Cayman s dodatkem GT4 coby následovník nejultimativnější verze R má být parádním traťovým přeborníkem, s nímž bude možné díky poznávacím značkám zamířit i na zcela normální silnice.
Novinka teď shodila veškeré maskování, a tak lze s klidem usuzovat, že je už jen kousek od sériové výroby. Jednoznačným poznávacím znamením toho, že to není normální verze, je agresivní bodykit, který přináší mohutný pevný zadní spoiler, větší otvory v předním nárazníku pro účinější chlazení výkonnějších brzd, vstupní otvory pro vzduch proudící k motoru před zadními koly a také upravenou přední kapotu ve stylu větší 911 GT3. Kola zachyceného kusu jakoby pocházela z modelu Turbo, ale ta sériová verze dostat nemusí. Jistotou je však zadní difuzor s dvojitou koncovkou výfuku umístěnou na střed. Jen nám tedy stále vrtá hlavou, co bude novinku nakonec pohánět...
Spekulace o pohonné jednotce uložené za sedadly se šířily z různých stran a hovořilo se i o přeplňovaném 3,6- nebo 3,8litrovém motoru. Sportovní modely Porsche a turbodmychadla k sobě sice tolik nejdou, ale spolu s faceliftem 911 se dá očekávat, že automobilka bude přeplňování používat ve stále větší míře. Přesto je tu stále šance, že Cayman GT4 dostane atmosférický motor o objemu 3,8 litru z poslední Carrery GTS či jeho slabší variantu z Carrery S.
Ať tak či onak, očekávat můžeme hodně, zřejmě podstatně vyšší výkon (kolem 400 koní) a ještě podstatně lepší ovladatelnost diktovanou vypiplaným podvozkem a sníženou hmotností. Proslýchá se také, že novinka dorazí s dvěma převodovkami, a sice s dvouspojkovým automatem PDK a s puristicky orientovaným manuálem, který by nejednomu fandovi udělal velkou radost.
Pokud vezmeme v potaz dřívější verzi R, pak se musíme obávat jediného, totiž pořizovací ceny. Když uvážíme, že aktuální vrchol reprezentovaný verzí GTS s 340 koňmi a manuální skříní stojí 2,1 milionu, dá se očekávat, že GT4 nebude zrovna z levného kraje - mohla by stát klidně o půl milionu více. Stále ale půjde s ohledem na ještě dražší 911 o velmi dobrou nabídku.
Porsche Cayman GT4 bude vrcholným modelem řady, půjde v podstatě o levnější variantu k budoucí generaci 911 GT3 RS
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 12 minutami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 minutami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva