Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů
4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Auta pro puristy mizí, a to i v nabídce Porsche. Cayman GT4 je skvělou náplastí a Ring dá za 7:40.
Tento týden si fanoušci sportovních aut musí opravdu mnout ruce. Jen za včerejšek byl oficiálně představen nový Ford Focus RS i Ferrari 488 GTB, tedy nástupce modelu 458 Italia. Mimo to došlo k úniku prvních fotek Opelu Corsa OPC, který vám zanedlouho představíme oficiálně. Všechny tyto novinky však poněkud blednou ve světle příchodu nového Porsche Cayman GT4, který má velké šance stát se modlou a legendou této dekády. Dokonce natolik velikou, že by svého sourozence, model 911 GT3, mohl zašlapat do prachu, třebaže ne svou rychlostí.
Důvod výše uvedeného tvrzení je ovšem prostý a netkví v prvé řadě v usazení motoru uprostřed, jakožto spíše ve volbě převodovky. Zatímco totiž GT3 dostalo do vínku pouze automat PDK a pro ostatní Porsche už se chystají jen turba, Cayman GT4 má pořád starou dobrou atmosféru, která je pro změnu spojena jen s manuálem. Pokud tedy patříte mezi zapálené řidiče, kteří si toho v autě musí dělat co nejvíce sami, našli jste zřejmě nový ideál. Dost možná vůbec poslední, když se tak díváme na akceleraci současných trendů jdoucích přesně opačným směrem...
Zanechme ale na chvíli oslavných fanfár a pojďme si projít jednotlivé specifikace. Začneme srdcem vozu, které je tvořeno 3,8litrovým plochým šestiválcem z Porsche Carrera S. Jeho výkon byl sice odladěn ze 400 koní na 385, stále však jde o výrazný nárůst oproti dosud nejsilnějšímu provedení Caymanu, verzi GTS, která ze 3,6litrového objemu dolovala „pouze“ 340 koní.
S nárůstem výkonu došlo logicky ke zlepšení jízdní dynamiky, kdy stovku novinka pokoří již za 4,4 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než manuálem vybavené GTS (verze s PDK zvládá danou disciplínu za 4,8 s). Kromě toho narostla z 285 km/h na 295 km/h nejvyšší rychlost, zároveň se však také zvedla spotřeba, a to z devíti litrů na sto kilometrů na 10,3 l/100 km.
Cayman GT4 ovšem neprofituje pouze ze změn v motorovém prostoru, ale také z přitvrzeného podvozku, který byl navíc snížen o 30 milimetrů. Dále tu máme upravený bodykit, který dostal nový čelní nárazník s třemi výraznými otvory a přidaným lízátkem, napevno uchycené mohutné zadní křídlo a difuzor obklopující dvojici koncovek výfuku usazených uprostřed.
Veškeré tyto změny zde přitom nejsou pro okrasu, ale pro funkci, neboť redukují vztlak a dodávají novince na přítlaku. Porsche ovšem bohužel v tiskové zprávě nezmiňuje konkrétní čísla, uvádí ale jiný podstatný údaj: vůz zvládl Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 40 sekund, což je na „juniorskou 911” úžasný výsledek.
Přesunout se můžeme ke kolům, které již standardně používají 20palcové ráfky, a do interiéru. Zde lze počítat se sportovními sedadly čalouněnými kůží a Alcantarou či volantem s menším průměrem. Vyjma toho dostaly padáka audio systém a klimatizace, což se dozajista pozitivně podepsalo na hmotnosti. V tomto směru ostatně můžete zajít ještě dále, pokud sáhnete po příplatkových karbon-keramických brzdách a skořepinách, jejichž schránku rovněž tvoří uhlíková vlákna. Mimo to si můžete dopřát i paket Sport Chrono s unikátní aplikací Track Precision.
Dodat již můžeme pouze tolik, že standardem je kromě výše zmíněného ještě vektorování točivého momentu společně se samosvorným diferenciálem a sportovním výfukem. Ceny v Německu pak startují na částce 85 779 Eur (cca 2 382 000 Kč), přičemž objednávku můžete sepsat již nyní. Do garáže vám pak vůz dorazí na konci března, tedy po ženevském výstavním debutu.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Porsche Cayman GT4 dostalo do vínku agresivní bodykit, 385 koní a zejména manuální převodovku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejčtenější články
- Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva