Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů

(+ videa) Auta pro puristy mizí, a to i v nabídce Porsche. Cayman GT4 je skvělou náplastí a Ring dá za 7:40.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů

4.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Auta pro puristy mizí, a to i v nabídce Porsche. Cayman GT4 je skvělou náplastí a Ring dá za 7:40.

Tento týden si fanoušci sportovních aut musí opravdu mnout ruce. Jen za včerejšek byl oficiálně představen nový Ford Focus RS i Ferrari 488 GTB, tedy nástupce modelu 458 Italia. Mimo to došlo k úniku prvních fotek Opelu Corsa OPC, který vám zanedlouho představíme oficiálně. Všechny tyto novinky však poněkud blednou ve světle příchodu nového Porsche Cayman GT4, který má velké šance stát se modlou a legendou této dekády. Dokonce natolik velikou, že by svého sourozence, model 911 GT3, mohl zašlapat do prachu, třebaže ne svou rychlostí.

Důvod výše uvedeného tvrzení je ovšem prostý a netkví v prvé řadě v usazení motoru uprostřed, jakožto spíše ve volbě převodovky. Zatímco totiž GT3 dostalo do vínku pouze automat PDK a pro ostatní Porsche už se chystají jen turba, Cayman GT4 má pořád starou dobrou atmosféru, která je pro změnu spojena jen s manuálem. Pokud tedy patříte mezi zapálené řidiče, kteří si toho v autě musí dělat co nejvíce sami, našli jste zřejmě nový ideál. Dost možná vůbec poslední, když se tak díváme na akceleraci současných trendů jdoucích přesně opačným směrem...

Zanechme ale na chvíli oslavných fanfár a pojďme si projít jednotlivé specifikace. Začneme srdcem vozu, které je tvořeno 3,8litrovým plochým šestiválcem z Porsche Carrera S. Jeho výkon byl sice odladěn ze 400 koní na 385, stále však jde o výrazný nárůst oproti dosud nejsilnějšímu provedení Caymanu, verzi GTS, která ze 3,6litrového objemu dolovala „pouze“ 340 koní.

S nárůstem výkonu došlo logicky ke zlepšení jízdní dynamiky, kdy stovku novinka pokoří již za 4,4 sekundy, tedy o pět desetin rychleji než manuálem vybavené GTS (verze s PDK zvládá danou disciplínu za 4,8 s). Kromě toho narostla z 285 km/h na 295 km/h nejvyšší rychlost, zároveň se však také zvedla spotřeba, a to z devíti litrů na sto kilometrů na 10,3 l/100 km.

Cayman GT4 ovšem neprofituje pouze ze změn v motorovém prostoru, ale také z přitvrzeného podvozku, který byl navíc snížen o 30 milimetrů. Dále tu máme upravený bodykit, který dostal nový čelní nárazník s třemi výraznými otvory a přidaným lízátkem, napevno uchycené mohutné zadní křídlo a difuzor obklopující dvojici koncovek výfuku usazených uprostřed.

Veškeré tyto změny zde přitom nejsou pro okrasu, ale pro funkci, neboť redukují vztlak a dodávají novince na přítlaku. Porsche ovšem bohužel v tiskové zprávě nezmiňuje konkrétní čísla, uvádí ale jiný podstatný údaj: vůz zvládl Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 40 sekund, což je na „juniorskou 911” úžasný výsledek.

Přesunout se můžeme ke kolům, které již standardně používají 20palcové ráfky, a do interiéru. Zde lze počítat se sportovními sedadly čalouněnými kůží a Alcantarou či volantem s menším průměrem. Vyjma toho dostaly padáka audio systém a klimatizace, což se dozajista pozitivně podepsalo na hmotnosti. V tomto směru ostatně můžete zajít ještě dále, pokud sáhnete po příplatkových karbon-keramických brzdách a skořepinách, jejichž schránku rovněž tvoří uhlíková vlákna. Mimo to si můžete dopřát i paket Sport Chrono s unikátní aplikací Track Precision.

Dodat již můžeme pouze tolik, že standardem je kromě výše zmíněného ještě vektorování točivého momentu společně se samosvorným diferenciálem a sportovním výfukem. Ceny v Německu pak startují na částce 85 779 Eur (cca 2 382 000 Kč), přičemž objednávku můžete sepsat již nyní. Do garáže vám pak vůz dorazí na konci března, tedy po ženevském výstavním debutu.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 1 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 01Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 2 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 02Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 3 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 03Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 4 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 04Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 5 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 05Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 6 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 06Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 7 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 07Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 8 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 08Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 9 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 09Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 10 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 10Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 11 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 11Porsche Cayman GT4 je venku, jako poslední bašta nadšených řidičů - 12 - Porsche Cayman GT4 prvni oficialni sada 12
Porsche Cayman GT4 dostalo do vínku agresivní bodykit, 385 koní a zejména manuální převodovku

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.